Bir lokantanın servisinden memnun olmayan, fiyatlarını çok bulan insan önce hoşnutsuzluğunu ifade eder. Sonra da oraya bir daha adım atmaz. Bunu çok kişi yaparsa o işyeri cezalandırılmış olur. Bu, uzun dönemde, boykottan çok daha etkilidir. Ayrıca geçen hafta sonu yapılan tipte bir boykot, lokantalarla ilgili daha temel sorunları gözden kaçırmamıza neden oluyor. Her şeyden önce bir kalite sorunu var. Pek az lokanta kendi mezesini kendi hazırlıyor. Yağ kullanımı o kadar kötü ki margarini arar hale geldik...
#LokantaEsenyurt'ta müşteri sipariş verdiği yemeği döküldüğünü öne sürerek teslim almadı. Bunun üzerine restorana geri giden kurye siparişlerin düzgünce paketlenmesi gerektiğini söyleyince kavga çıktı. Çevredeki esnaf ve kuryelerin de kavgaya dahil olmasıyla ortalık savaş alanına döndü. Çekiç ve sopaların kullanıldığı kavgayı esnaf anlattı. Esnaf Selahattin Büyük, "Buraya kavga etmeye değil öldürmeye gelmişlerdi. Ellerinde balyozlarla, beyzbol sopalarıyla cani bir şekilde önlerine çıkan herkese vuruyorlardı. Yerde yatan yaralıya, yardıma giden insanlara bile vuruyorlardı. Bu tarafta dört kişi hastanelik oldu" dedi.
#EsenyurtÜlkeme gelince meyhane ve kebapçılara, Adana Ocakbaşı ve Balat Sahil Restoran hariç, gidemiyorum. Gidemiyorum çünkü yasa delinip kolektif biçimde sigara içiliyor. Burnum kırılıyor, dumandan gözüm yaşarıyor, yemeğin kokusunu ve tadını alamıyorum. Bizde yasa var ama uygulanmıyor…
#Vedat MilorAnkara Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet Aztekin, son zamanlarda başkentte döner ustası bulmakta güçlük çektiklerini belirterek, “Herkes döner servisini bırakıp motosikletli kuryeliğe yöneldi. Önceden döner ustası olup, sonrasında kurye olanlar bile var” dedi.
#Ankara Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet AztekinAtaşehir’deki The Salaş sakatat ağırlıklı bir menü sunuyor. Özellikle kuzu ve oğlak... Ayrıca burada, yediğim en lezzetli yağlı kara, bir de Kıbrıs’ta tattığım en lezzetli şeftali kebabı düzeyinde bir şeftali kebabı var... Bunlara gününe göre değişen süper bir çorba, tatlı ve piyasa düzeyinin 10 kat üstü bir şalgamla ayran da ekleyin...
#The SalaşBir ülke mutfağı üç ayaklı bir sehpa gibidir. Bir ayak elbette ki lokantalar. İkinci ayak, müşteri. Üçüncü ayaksa gastronomik otorite yani eleştirmen. Bu yazıda sosyal çürümenin gastronomimize nasıl yansıdığından bahsetmek istiyorum. Kıyaslamak istediğim, günümüzdeki durumla benim gazetede yazmaya başlamam arasında geçen yıllar…
#Vedat MilorBaşlıktaki lafı herhalde sık sık duymuşsunuzdur. Onun bir versiyonu da şu: ‘Müşteri böyle istiyor.’ Benim bu yazıda ele almak istediğim, genel doğruların sanıldığı kadar tartışmasız olmadığı. Hatta bunun ötesine giderek müşteri eleştirileri ve isteklerinin mutfağımızı ileriye taşımaktan çok geriye götürdüğü, doğru olanı yapmayı engellediği…
#MüşteriVedat Milor... O gastronomi dünyasının adeta ‘rockstar’ı, sözü en çok geçen isimlerinden... Yeme-içme konusundaki eleştirileri, analizleri çok seviliyor. Bizim de yazarımız. Kendisiyle yeni başlayan programı ‘Vedat Milor’la Tadına Doyamadım’ için buluştuk; yemeğe bakışını, lezzeti, seçici olmayı, sosyal medyayla ilişkisini, yediği ilginç tatları konuştuk: “Ben daha çok lezzete bakıyorum. Bence yemek sunum odaklı olmamalı.”
#Vedat MilorDüzgün lokantacı yemeğini takdir eden müşteri bulduğunda sevinir. Müdavim müşterilerini aile ferdi gibi görür. İkramda bulunur. Düzgün müşteriyse istismara yönelik davranışlardan kaçınır. Lokantada yer ayırttığı zaman gider. Ama son yıllarda bu güzel ilişki bozulmaya başladı...
#KapitalizmBir yemek eleştirmeni için sürekli değişim ciddi sorun. Belki dünyanın hiçbir yerinde lokanta sektörü çok istikrarlı değil ama bildiğim ülkelerde değişim ve dönüşüm bizdeki kadar hızlı değil. Özellikle de patron ya da aşçı değişince lokantalar kabuk değiştiriyor, şubeleşince bozuluyor...
#BalatBavel’de kuzu kafes süper, babagannuş ve humusları da Lübnan’da yediğim düzeyde.Bestia’da kemik ilikli ıspanak gnocchi muazzam. Kemik iliği bütün şekilde geliyor, garson önünüzde kemiğinden ayıklayıp gnocchi’ye karıştırıyor. Odun fırınında pişen pizzaları da çok başarılı. Şaşıracaksınız ama Saffy’s lokantasındaysa yüzde 100 kuzu etinden Adana kebabı yedim. Bu üç mekânın sahibi Ori Menashe, Saffy’s’i açmadan önce İstanbul’a gelmiş, kebap ustalarından işin inceliklerini öğrenmeye çalışmış.
#BavelDışarıdan hazır yemek ısmarlanarak aceleyle kurulan, birlikte oturulmayan aile sofraları... Özensizlik… Televizyon seyrederek ya da mesajlaşarak yemek yeme... Misafir çağırma geleneğinin aşınması… Lokantalarda da giderek yalnız, çabuk ve telefonla cilveleşerek yemek… Belki fark etmiyoruz ama giderek köklerimizden kopuyoruz...
#YemekBabaannesi ve dedesini kaybettikten sonra bayram kutlamalarına hasret kaldığını söylüyor, “Dilerim her günü bayram gibi yaşar, sevgimizi bayramların dışında da paylaşırız” diye ekliyor. Yazarımız Vedat Milor, pek az kutlayabildiği bayram günlerini yâd ediyor, geniş aile özlemini ve bayram sofrasında görmek istediklerini anlatıyor: “Çibörek! Ninemiz yapardı. Isırdığın zaman et suyu akardı. Hayatım boyunca çok iyi dolmalar, baklavalar yedim; hiçbiri bu çiböreğin yerini tutamaz.”
#Vedat MilorTürkiye, Kahramanmaraş merkezli depremin ardından tek yürek olup kenetlendi. 85 milyon yardım etmek için seferber oldu. Depremzedeler için kimi giysi dikiyor, kimi ekmek yapıp gönderiyor. Çocuklar harçlıklarını bağışlarken, ‘Nene Hatunlar’ yardım malzemelerini sırtlarında taşıyor.
#DepremTürkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, yerli ve milli otomobil TOGG'un teknolojisine yönelik olarak "Her tarafta şarj istasyonları da kurulmaya başladı. Hiç problem olmayacak. Zaten evde de şarj edilebilecek. Hem evde hem yolda şarj edilebilecek" dedi.
#TOGGTürkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, yerli ve milli otomobil TOGG'un teknolojisine yönelik olarak "Her tarafta şarj istasyonları da kurulmaya başladı. Hiç problem olmayacak. Zaten evde de şarj edilebilecek. Hem evde hem yolda şarj edilebilecek" dedi.
#Togg‘Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi’ yarın Ankara’da başlıyor. 2 gün sürecek etkinlik esnafa dijital dünyada yetkinlik kazandırmayı hedefliyor. Projenin Ankara’daki koordinasyonunu sağlayan ANKESOB Başkanı Mehmet Yiğiner ise projenin esnaf ve sanatkâra katkı sağlayacağını söyledi.
#‘Restoran Ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi