LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt "Ülkemizde ve AB ülkelerinde 2012'den beri uygulanan lastik etiketleme; teknolojik buluşlardan da faydalanılarak güncellenmiş, QR kodla etiket bilgilerine lastik üzerinden erişim sağlanmıştır. Yeni düzenleme henüz 1 aydır uygulanıyor. Sürücülerimiz, lastik satın alırken mutlaka etiket bilgilerini sorgulamalı" dedi.
#LastikTürkiye lastik sektörü lideri Brisa, dijital dönüşümü bir kültür dönüşümü olarak ele alıyor. Brisa, Müşteri, Süreçler, Organizasyon, Teknoloji, İnovasyon ve Yönetişim alanında birçok dijital projeyi hayata geçiriyor. Brisa’nın dijital projeleri arasında mobilite çözümleri, ‘chatbot’, bulut bazlı e-ticaret sistemleri, yapay zekâ, yazılım tabanlı ağlar, robotik teknolojiler ve akıllı teknolojilerle üretim, gerçek zamanlı ve veriye dayalı otonom iş süreçleri bulunuyor. Bu odak alanlarına yönelik çalışmalarını ölçümleyerek de gelişim alanlarını belirleyen Brisa’nın, dijital olgunluk skoru Türkiye ortalamasının üzerinde yer alıyor. (Sponsorlu içerik)
#HtvprojeYapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 62.4’ü ‘Kış aylarında kış lastiği kullanıyorum’ derken, tercih etmeyenlerin yarısına yakını ‘Bulunduğum yerde kış sert geçmiyor’ diyor. Ancak uzmanlar her ne kadar sert bir kış yaşanmasa da güvenliği elden bırakmamak için kış lastiği kullanımının büyük önem taşıdığını ifade ediyor.
#GazetehaberleriŞirketler ve teknoloji tedarikçilerini bir araya getiren program kapsamında Brisa, özel bir çağrı ile araç sahiplerinin lastik seçimi süreçleri için daha hızlı, esnek ve kolay bir çözüm sunabilecek iş ortakları arıyor. Bu doğrultuda teknoloji altyapısı geliştirebilecek kurumlar başvurularını 26 Temmuz 2019 tarihine dek TÜSİAD SD2 web sitesinden yapabilecek.
#BrisaKariyerinin 33 yılını Kordsa’da geçiren ve adım adım yükselerek CEO’luk koltuğuna oturan Ali Çalışkan, Türkiye’deki insan kaynağının önemini vurguladı. Çalışkan, “Türkiye’nin ciddi beyin gücü var ama göçü de var bu da bir gerçek. Ancak Türkiye’deki insanlara yeterli olanaklar verildiğinde çok farklı bir yerde olabilecek gücümüz var” dedi.
#GazetehaberleriLastik firması Brisa, şirket bünyesindeki Brisa Akademi ile sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağının oluşmasına destek olmayı hedefliyor. Bunun için bayilere ve çocuklarına eğitimler veriliyor, kadınlara lastik değiştirme gibi ‘erkek işi’ olarak tanımlanan teknik konular öğretiliyor.
#BrisaTÜSİAD Başkanı Erol Bilecik’in bugüne kadar yaptığı konuşma ve demeçler eleştiriden çok ileriye yönelik umutlu beklentiler içeriyor. Bilecik döneminin bu uzlaşmacı, hoşgörülü ve umutlu anlayışı Ankara’da da etkili olmuş ki Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 2014 yılından bu yana ilk kez geçen hafta TÜSİAD toplantısına katıldı. “Cumhurbaşkanı’yla TÜSİAD arasındaki buzlar eridi mi” sorusunu yanıtlayan bazı üyeler, “Erdoğan’ın ziyaretinden mennun olduk. Zaten TÜSİAD için buz yoktur! Biz duruşumuzu hiç değiştirmedik. Yani duruşumuz kuruluş ilkelerimizle aynıdır...” dedi.
#Jale ÖzgentürkTürkiye’nin lider ve yüzde 100 milli lastik markası Lassa, özellikle Barcelona sponsorluğunun ardından küresel atağa kalktı. Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, toplam üretimde ihracatın payının Lassa ile bu yıl yüzde 30’a, 5 yıl içinde yüzde 50’nin üzerine çıkacağını belirterek, “Küresel satışımızın iç pazarın 1.5 katına çıkmasını bekliyoruz. Bu da bizim için sigorta olacak” diye konuştu.
#BarcelonaOtomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş, "Kış lastiği kullanımının bu yıl 6 milyon adete yaklaşacağını, kış koşullarının zorlu geçmesi durumunda bu rakamın biraz daha yukarılara çıkabileceğini öngörüyoruz. Ticari hacminin ise 7 ile 8 milyar lira arasında olabileceğini tahmin ediyoruz." dedi.
#Kış LastiğiLastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği (LASİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Bayman, 2014 yılında Türkiye lastik pazarının yüzde 1,5 küçüldüğünü belirterek, tüm zorluklara rağmen 2015 yılı için umutlu olduklarını ve yüzde 3-4 civarında büyüme öngördüklerini söyledi.
OTOMOTİV sektörünün ilk 3 ayda Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) zammı, kur artışı ve kredi sınırlamasıyla birlikte yüzde 25 daralması lastik sektörünü de vurdu. İlk 3 ayda lastik sektörü yüzde 10 daralırken, sektörün yıl sonunda sadece yüzde 3 büyümesi öngörülüyor.
Goodyear Türkiye Genel müdürü Andreas Niesgsch, “Türkiye’nin en pahalı işçileri lastik iş kolunda” diye yakındı. Niesgsch, “Yine de burada üretim yapmaktan memnunuz. Avrupa krizdeyken Türkiye’nin güçlü ekonomisiyle toparlandık” dedi.
KOCAELİ’nin Dilovası İlçesi’nde yaptığı araştırmada, annelerin sütünün yanı sıra bebeklerin dışkısında da ağır metaller tespit edildiğini belirten Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Onur Hamzaoğlu hakkında suç duyurusunda bulunuldu.
Kordsa Global CEO’su Mehmet Pekarun, lastikte çevreci arayışların ön plana çıktığını söyledi ve “Biz de dünya lastik devlerine ‘yeşil hammadde’ sunmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Örneğin, kord bezi banyosunda kullandığımız kimyasal maddeyi daha zararsıza dönüştürme çabası içindeyiz” dedi. Pekarun, Çin’de de kor bezi üretmeyi planladıklarını söyledi.
Patron Patron’a bu hafta Türkiye’nin en büyük lastik fabrikalarından PETLAS’ı satın alan Abdulkadir Özcan A.Ş. firmasının sahipleri Mustafa Özcan ve kardeşi Sabri Özcan’ı konuk etti. Ankara’nın sayılı işadamlarından Mustafa Özcan lastik, lastik sektörü ve Petlas ile ilgili sorularımızı yanıtladı.
Türkiye’de trafikte gerçekleşen kazaların nedenleri arasında yağmur, kar ve buz üst sıralarda yer alıyor. Ancak mevsim şartları ne olursa olsun Türkiye’de kış lastiği yasal olarak zorunluluk olmadığı gibi, kış lastiği kavramı henüz çok az biliniyor ya da bilinenlerin çoğu yanlış.
Sabancı Holding, Çin’de ABD’li Invista Group’a bağlı IQNE Qingdao Nylon Enterprise’ın yüzde 99.5 hissesini satın alıyor. Sabancı Holding Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu Başkanı Turgut Uzer, 20 milyon dolar cirolu şirketin Sabancı’nın Çin’deki ilk yatırımı olacağını söyledi. Uzer, "Global düşündüğümüzü gösteriyoruz" dedi.