Türkiye’nin en pahalı işçisi bizde ama güçlü ekonominiz rahatlatıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin en pahalı işçisi bizde ama güçlü ekonominiz rahatlatıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2011 00:00

Goodyear Türkiye Genel müdürü Andreas Niesgsch, “Türkiye’nin en pahalı işçileri lastik iş kolunda” diye yakındı. Niesgsch, “Yine de burada üretim yapmaktan memnunuz. Avrupa krizdeyken Türkiye’nin güçlü ekonomisiyle toparlandık” dedi.

Haberin Devamı

GOODYEAR Türkiye Genel Müdürü Andreas Niesgsch, Türkiye’deki lastik işçisinin en maliyetli işçi olmasına rağmen burada üretim yapmaktan memnun olduklarını belirterek, “Türkiye’nin güçlü ekonomisi sayesinde krizin etkilerinden Avrupa’ya göre daha iyi toparlandık. Lastik sektörü de yüzde 24 büyüdü. Biz de gelirlerimizi yüzde 62 artırarak bu yılın ilk 9 ayında 929 milyon liralık gelir elde ettik” dedi.

Kâr 68 milyon lira

Türkiye ekonomisi büyüme rekoru kırarken, doğal ve sentetik kauçuk fiyatlarındaki artışın son tüketiciyi de etkilemesine rağmen lastik sektörünün güçlü büyümesini sürdürdüğünü anlatan Niesgsch, şunları söyledi: “Son 3 ayda, yılın ilk yarısında göre büyümede bir yavaşlama görülse de biz Goodyear olarak gelirlerimizde artış kaydettik. Satışların kuvvetli olmasının ardından üretimimizi de yüzde 30 oranında artırdık. Net kârımız da geçen yılın aynı dönemine göre 6 kat artarak 68 milyon lira oldu.”

Haberin Devamı

Lastik işçisinin, Türkiye’deki en yüksek maliyete sahip işçi konumunda olduğunu vurgulayan Niesgsch, şöyle konuştu: “Bu uzun yıllardır değişmeyen bir durum. Bunun önümüzdeki dönemde de böyle devam edeceğini düşünüyorum. Doğu Avrupa ülkelerindeki düşük işçi maliyeti orayı biraz daha cazip kılıyor gibi görünebilir. Ancak biz işçi sendikalarıyla sürekli görüşme halindeyiz. Yüksek maliyetler tabi ki bizi zorluyor ancak şu anda üretimimizi sekteye uğratacak bir sorun yok.”

İyi ihracatçı olamıyoruz

Türkiye’deki üretimin yüzde 60’a yakınını ihraç ettiklerini ifade eden Niesgsch, şöyle devam etti: “Geçtiğimi yıl yüzde 55 olan ihracat oranımızı artırsak da, yüksek işçi maliyetleri nedeniyle iyi bir lastik ihracatçısı konumuna erişemiyoruz. Tüm maliyet engellerine rağmen bu yıl İzmit ve Adapazarı’daki fabrikalarımızda üretimi yüzde 30 artırdık. Eğer pazarda önde olmak ve rekabeti kaçırmak istemiyorsanız yatırım yapmanız gerekiyor. Biz bu kapasite artırımı için yatırım yapmadık, mevcut ama kullanılmayan kapasitemizi devreye aldık. Son 10 yılda Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz yatırım 100 milyon doların üzerine çıktı.”

Haberin Devamı

7 derecenin altında normal lastik yola tutunmaz

TÜKETİCİYİ kış lastiği konusunda daha fazla bilinçlendirerek kazaların azaltılmasına da yardımcı olmak istediklerini söyleyen Goodyear Türkiye Pazarlama Müdürü Asena Taniş Ulugergerli, “1971 yılından beri kış lastiği üretiyoruz. 7 derecenin altındaki hava sıcaklığında normal lastik tüm tutunma kabiliyetini kaybediyor. Kış lastikleri için Türkiye büyük bir pazar” dedi.

Kış lastiği yüzde 25 büyüdü

GOODYEAR markasının yeni teknolojileri modelleri geliştirmek için her yıl 400 milyon dolar yatırdığını anlatan Andreas Niesgsch, şu bilgileri verdi: “Kış aylarında, hava koşulları nedeniyle kaza oranı ciddi anlamda artıyor. Avrupa ülkelerinde kış lastiği zorunlu kılınmış olsa da Türkiye’de bu ürünün kullanım oranı yüzde 12 seviyesinde kalıyor. Geçtiğimiz yıla göre kış lastiği kullanımında yüzde 25’lik bir artış söz konusu ancak bu lastik sektörünün Türkiye’deki büyümesinin yanında oldukça yavaş kalıyor. Bu noktada özellikle sert kış koşullarının hakim olduğu şehirlerde pazarın ciddi bir büyüme potansiyeli yakalayabileceğine inanıyorum. Çünkü Türkiye’de yeni araç alan herkes, kış lastiği konusunda biraz daha bilinçli oluyor. Yüksek performans lastikleri segmentinde de büyümek istiyoruz. Türkiye pazarına sunduğumuz en yeni kış lastiğimiz UltraGrip 8 ile pazardaki rekabet
gücümüzü artırıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!