Türkiye’nin Almanya’da açmayı planladığı okullarla ilgili tartışmaya, Türkçe ve Türk kültürü öğretmenlerinin çatı örgütü olan Almanya Türk Öğretmen Dernekleri Federasyonu (ATÖF) de katıldı. ATÖF Yönetim Kurulu tarafından yayımlanan ‘Türk okulları konusunda ATÖF’ün görüşleri’ başlıklı açıklamada, söz konusu okulların ‘bir tür elit okul işlevi’ üstlenmesi ve öğrenci sayısının en az yüzde 50’sinin Alman ve diğer yabancı öğrencilerden oluşmasının hedef alınması istendi.
#TürkiyeAlmanya’nın Hamburg Eyaleti’nde Almanca ve Türkçe eğitim veren ’İki Dilli Sınıf Projesi’ başarılı sonuçlar ortaya çıkardı. Projenin uygulandığı Stadtteilschule am Hafen Lisesi’nin son dönem derece yapan öğrencileri, iki dilli eğitimi alan Türk çocuklar oldu.
#AlmanyaMilli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, yargıya taşınan TEOG ile ilgili velilere seslenerek “Biz bu konuda bir üst mahkemede, Bölge İdare Mahkemesi’ne itiraz ettik. Şimdi yargının sonucunu bekliyoruz. Ona göre de hiç bir öğrencimizi ve hiç bir velimizi mağdur etmeyecek bir biçimde bu meseleyi izliyoruz. Velilerimiz rahat olsunlar, öğrencilerimiz rahat olsunlar. Sınavın tümden iptali, yeniden yapılması gibi bir şey söz konusu değildir” dedi
#Nabi AvcıEğitim sistemini oluşturan pek çok öge içinde öğretmen, öğrenci ve eğitim programı (müfredat) üçlüsü, diğerlerine oranla daha öne çıkar. Bu üçlü içerisinde de diğerlerini etkileme gücü daha fazla olan öğretmendir. Öğretmenlik ise Altan’ın (2006) da belirttiği üzere zihinsel bir uğraştır; öğretmen de bir bilgi teknisyenidir.
#Prof. Dr. Kasım KıroğluSizi çok kıymetli bulduğum bir etkinlikten haberdar etmek istiyorum. Araştırmacı, sorgulayan, yeniliklere açık, global insanlar yetiştirmek, bu insanlara sürecin başından sonuna dek yol göstermek hedefiyle yola çıkan Global Leaders, yine öğrencilerini okullarla buluşturuyor.
#AnkaraRuh Sağlığında İZ Derneği’nin 10 farklı şehirdeki okullarda hayata geçirdiği ‘göçmen çocukları kaynaştırma projesi’nde, çift dilli kutu oyunuyla önyargılar kırılmaya çalışıldı. İki yılda 40 bin öğrenciye dokunan öğretmenler deneyimlerini paylaştı.
#Ruh Sağlığında İZ DerneğiCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 81 ilden 560 gençle video konferans yöntemiyle görüştü. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Sosyal yaşamla ilgili olarak bir süre daha hepimizin fedakarlık yapması gerekiyor. Bu salgını en kısa zamanda atlatıp normal hayatımıza döneceğimiz günlerin yakın olduğuna inanıyorum" dedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Okullar açılacak mı?" sorusuna "17 Mayıs itibarıyla başlayacak yeni normalleşme takvimimizi önümüzdeki günlerde açıklayacağız. İlk kabine toplantımızın en önemli gündem maddelerinden biri bu olacak. Bu takvimde okulların açılışıyla ilgili süreç de yer alacak" yanıtını verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Buradan müjdeyi vermek istiyorum Artık gençlerimiz transkript belgelerini istedikleri yerden çift dilli olarak herhangi bir ücret ödemeden alabilecekler" ifadelerini kullandı.
#ErdoğanSabancı Vakfı’nın 2007 yılından bu yana sivil toplum alanındaki yeni yaklaşımları tartışmak amacıyla düzenlediği Filantropi Semineri, 13. yılında “Herkes Online mı?” başlığı ile Sabancı Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı ev sahipliğinde ilk kez online gerçekleşti.
#Sabancı VakfıKariyerinin büyük bir bölümünü öğretmen yetiştirme konusuna adamış eğitimci olarak farklı ülkelerdeki öğretmen eğitimi modellerini incelerken öğretmenlere kendilerini geliştirme fırsatlarını nasıl yaratabiliriz sorusu hep ilgi odağımda oldu. İsviçre Leysin Amerikan Okulu’nda uygulamaya koyduğum ve şu an dünyanın farklı okullarından ve üniversitelerin ilgi odağı olmaya başlayan ‘Öğretmen Araştırma Merkezi’nin amacı, geleneksel öğretmen eğitim anlayışımızda bir zihin dönüşümü yaratmaya çalışmak.
#Öğretmen“Tren İstanbul’dan kalkıp Selanik’e mi gidiyor, yoksa Selanik’ten kalkıp İstanbul’a mı gidiyor?” Türk ve Yunanlı yetkililerin bu basit soru üzerine anlaşamaması, İskeçe’deki bir öğrencinin aylarca kitapsız kalmasına sebep olabiliyordu! Tarih Vakfı, ‘Lozan’dan Günümüze Batı Trakya Azınlık Okulları’ üzerine yaptığı araştırmayla bu okulların bilinmeyenlerini irdeledi. Dört yıllık çalışma, aynı isimle kitaplaştı.
#Tarih VakfıYeni Nesil 2000 Okulları, Sainte Pulchérie Mezunları Eğitim ve Sağlık Vakfı tarafından 2000’de açıldı. Emirgan’da bir binada eğitim hayatınabaşlayan okul daha sonra Etiler’de devam etti. Sainte Pulchérie Mezunları Öğretim Eğitim ve Sağlık Vakfı’nın kuruluş senedinin değişmez birparçası olarak Sainte Pulchérie Fransız Lisesi Müdürü ve Türk Müdür Başyardımcısı vakfın mütevelli heyetinin doğal üyesi. Kökleri 170 yılı aşkın birgeleneğe uzanan Yeni Nesil Okulları, Türkçe eğitim ile beraber, gerek akademik gerekse günlük konuşmalarında Fransızca’yı etkin seviyede kullanabilme becerisi sağlamayı hedefliyor. İkinci yabancı dil İngilizce eğitimi 4’üncü sınıfta başlıyor. Kodlama eğitimi de ilkokuldan itibaren veriliyor. Sainte Pulchérie Mezunları Öğretim Eğitim ve Sağlık Vakfı’nın kuruluş senedinin değişmez bir parçası olarak Sainte Pulchérie Fransız Lisesi Müdürü ve Türk Müdür Başyardımcısı vakfın mütevelli heyetinin doğal üyesi. Bahçeköy’deki yeni kampüste vakıf koordinatörü Ekin Cengiç ile birlikte Başkan Faruk Cengiç ile buluştuk. Faruk Cengiç, Fransızca bilmenin fark yarattığını söyleyerek, “Okulda sadece bir dil değil, kültürde öğretiyoruz.” diyor. Faruk Cengiç ile şunları konuştuk:
#Faruk CengiçŞARKICI Kıraç’ın “Çocuklarım okulda İngilizce sıkıntısı yaşıyorlar. O dili zorla öğretmeye çalışıyorlar. Çok çalışkanlar ama İngilizce dersinde mutsuzlar. Türkiye’de İngilizce eğitime son verilmeli. Bazı anne-babalar İngilizce öğrenilmesini bir numaralı eğitim olarak görüyor. İngilizce eğitim, Türk yaşam şeklini darmaduman ediyor. İngilizce eğitim kalkmalı” sözleri yabancı dil öğretimi tartışmasını tekrar gündeme getirdi. Kıraç gibi düşünen aileler olduğu kadar, çocuğuna İngilizce öğretebilmek için varını yoğunu kolejlere veren ve bu yolda birçok yönteme başvuranlar da var.
#GazetehaberleriŞarkıcı Kıraç’ın “Çocuklarım okulda İngilizce sıkıntısı yaşıyorlar. O dili zorla öğretmeye çalışıyorlar. Çok çalışkanlar ama İngilizce dersinde mutsuzlar. Türkiye’de İngilizce eğitime son verilmeli. Bazı anne-babalar İngilizce öğrenilmesini bir numaralı eğitim olarak görüyor. İngilizce eğitim, Türk yaşam şeklini darmaduman ediyor. İngilizce eğitim kalkmalı” sözleri yabancı dil öğretimi tartışmasını tekrar gündeme getirdi. Kıraç gibi düşünen aileler olduğu kadar, çocuğuna İngilizce öğretebilmek için varını yoğunu kolejlere veren ve bu yolda birçok yönteme başvuranlar da var.
#YazarTürkiye ile Almanya arasındaki bilimsel, kültürel ve teknolojik işbirliğini geliştirmek amacıyla kurulan Türk-Alman Üniversitesi (TAÜ), öğrencilere iki dilli bir eğitim imkanı sağlıyor. Bir devlet üniversitesi olan TAÜ’de lisans düzeyindeki bütün programlarda, birinci yabancı dili Almanca olan liseler için özel bir kontenjan da bulunuyor.
#Türk-Alman ÜniversitesiGünümüzde eğitim politikaları belirlenirken alınan kararlar, ülkelerin bilimsel, ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel gereksinimlerinden büyük ölçüde etkiliyor. Dünyanın çeşitli ülkelerinde 1990’lı yıllardan bu yana yabancı dil eğitimi alanında benimsenen erken yaşta yabancı dil eğitimi modeli, ülkemizde de karşılık buldu ve 1997 yılında eğitim sisteminde yapılan değişikliklerle daha önce ortaokulda başlayan yabancı dil dersleri, önce ilkokul dördüncü sınıfa; 2006’dan itibarense ikinci sınıfa alındı. Bu nedenle yabancı dile başlama yaşı açısından, Türkiye diğer ülkelerin gerisinde değil.
#Yabancı DilBerlin Senatosu’na bağlı iki dilli eğitim veren Aziz Nesin İlkokulu’nda 2019-2020 öğrenim yılı için kayıtlar 16 Kasım Cuma günü dolacak. Okul Müdürü Demet Siemund “Bizde adres şartı yok. Berlin’in neresinde oturursanız oturun kayıt yaptırabilirsiniz” dedi.
#BerlinAvusturya’da ilk ve ortaokullarda yeterli seviyede Almanca bilgisi olmayan çocuklara yönelik ‘Almanca teşvik sınıfları’ projesi, ‘getto eğitim’ oluşturarak göçmen kökenli çocukların öğrenim hayatını olumsuz etileyebileceğini savunan uzmanlardan tepki gördü.
#AlmancaAlmanya’nın Hessen Eyaleti’nde düzenlenen Türkçe kampanyasını TÖDer Başkanı ve ATÖF Başkan Vekili Bilge Yörenç, FDP Rüsselsheim İl Başkanı Abdullah Sert, öğretmenler Yaşar Çatı, Ahmet Ovalı, burcu Ayberk Demir, Dr. Banu Diler Gehrke ile öğrenci velisi Necati Suözer de imzaladı.
#TürkçeAlmanya’nın Hessen Eyaleti’ndeki Türkçe kampanyasına destek veren Tiyatro Frankfurt Sanat Yönetmeni Kamil Kellecioğlu, Türk Halk Müziği sanatçısı Şirin Üstün, öğretmenler Fehmi İlhan, Aygül Klein ile Hessen Atatürkçü Düşünce Derneği Başkanı Eren Tiryaki’nin ailelere bir çağrısı var:
#Almanya Türkçe Kampanyası