Çoğumuz farkındayız; kilo vermek için, kaloriyi dengelemenin tek yol olduğu düşüncesi artık o kadar kabul görmüyor. Bütün başarılı kilo verme programları, tükettiğinden fazlasını yakmak üzerine kurulu. En sağlıklı yaklaşım, beslenme rejimiyle rutin vücut egzersizlerinin kombinasyonu; tutarlı olunca yavaş yavaş kilo veriliyor.
#FitwellVietnam ve Brezilya gibi önde gelen kahve üreticilerinin yaşadığı kuraklığın ucu, Türkiye’deki beyaz yakalıya kadar ulaştı. Küresel kahve fiyatları rekor seviyelere çıkınca, yurtiçinde bir bardak karton kahvenin fiyatı 150 lirayı aştı. Sektör temsilcileri, hem fiyatların geldiği seviye hem de evden çalışmanın yaygınlaşmasıyla kahve demleme ekipmanları ile kahve makinesi satışlarında sert artışlar olduğunu anlattı. Kahve zincirlerinde satılan bir bardak espresso kahve çeşidi 70 TL’den başlarken; evde bir bardak Americano, cappuccino, latte ya da mocha içmenin maliyeti 22 liraya geliyor.
#KahveRANA Kutvan; Türkiye’de almış olduğu moda eğitimini Parsons School of Design’dan aldığı derslerle pekiştirdi. Daha sonra City University of New York’da Psikoloji ve Sanat Tarihi üzerine çift anadal lisans eğitimi görerek yüksek onur derecesiyle mezun oldu. City University of New York’a devam ettiği süre zarfında dünyanın önde gelen psikologlarından Albert Ellis’in Enstitüsü’nde staj yaptı. Bu staj süresince Ellis’in bulmuş ve de geliştirmiş olduğu Rational Emotive Behavior Therapy’i (REBT) yakından inceleme fırsatı buldu. Kutvan, Albert Ellis Enstitüsü’ndeki stajının yanı sıra New York’un önemli psikoloji enstitülerinin düzenlediği workshoplara da katıldı. 2008 Mayıs ayında Türkiye’nin ilk Kişisel Gelişim ve Stil Danışmanlığı merkezi Karakter A’yı kurdu.
#1Dünyayı hızla etkisi altına alan enerji krizi, gıda başta olmak üzere birçok ürünün fiyatlarının artmasına neden oldu. Küresel nakliye ağlarının felç olduğu, marketlerde boş rafların giderek arttığı ve metrelerce uzunluktaki benzin kuyruklarının oluştuğu Avrupa'da krizin bir an önce çözülmesi isteniyor. Fakat bunun o kadar kolay gerçekleşmeyeceği anlaşılıyor. Doğalgaz krizinin Türkiye'yi nasıl etkileyeceği ise merak konusu. İşte bilinmeyen yönleriyle Avrupa'daki doğalgaz krizi...
#Enerji KriziOnlarca kadın hastasını önce reçeteli ilaçlara bağımlı hale getirip sonra iğrenç şekillerde taciz etti. Çalıştığı kurumların yöneticileri de polis de kadınların şikayetlerine kulak tıkadı. Her satırıyla tüylerinizin ürpermesine neden olacak bir haber var aşağıda...
#SkandalAşırı terleme sonucu insanlar, birbirleriyle iletişim kurarken zorlanıyor el sıkışmaktan veya yakın temas kurmaktan çekiniyor, bu nedenle deodorantlara başvuruyorlar. Genelde yaz aylarında sıklıkla kullanılsa da piyasada her mevsim için farklı bileşenler içeren deodorantlar bulunuyor. Yalnız deodorant kullanımı dünyada büyük bir tartışma konusu… Bu tartışmanın odağında da şimdilerde Hollywood ünlüleri var. Peki deodorantlar zararlı mı? Her gün kullanmak ne gibi sorunlara davetiye çıkarır? Dr. Emine Özge Ayabakan hurriyet.com.tr’ye anlattı.
#DeodorantP6G Türkiye Covid-19 sürecinde “topluma katkı” programı hazırladı. İhtiyacı olan ailelere Ramazan ayında 7.5 milyon lira değerinde yardım paketleriyle destek verilirken, aynı zamanda Gıda Kurtarma Derneği ile birlikte “Boşa Harcama” projesiyle israfın önüne geçilmesi için çalışacak. Covid-19 sürecinde tüketici araştırmaları da yaptıran P&G verilerine göre kolonya tüketimi 8 kat, sabun tüketimi 5 kat artarken, en büyük artış kadın pedi satışlarında yaşandı.
#Kadın PediGeçen yıl balık tezgâhlarında çeşit de miktar da yok denecek kadar azdı. Olanın fiyatı da cep yakacak kadardı. Av yasağı 1 Eylül’de bitiyor. Beklenti geçen yılkinden farklı değil: Balık yine az ve pahalı olacak. Elbirliğiyle denizlerimizi kuruttuk. Bu nedenle artık yakınında Yunan adası olanlar balık yemeye bu adalara gidiyor. Çünkü çeşit bol, fiyatlar ucuz. Peki deniz aynı deniz, balık aynı balık da bu aradaki fark neyin nesi? Neden onlarda çeşit ve miktar bol da durum bizde içler acısı?
#BalıkArzum, küçük ev aletlerini kullanırken zorluk yaşatan kabloları kaldırmak için çalışmalara başladı. Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, “Artık tüketiciler kabloları istemiyor. Biz de hem Hong Kong, hem de Türkiye ofislerimizde kablolardan kurtulmak için Ar-Ge çalışmalarına başladık” dedi.
#ArzumVolkswagen skandalıyla tüm dünyada yeniden tartışılmaya ve oranlarının düşürülmesi için hızla çalışılmaya başlayan emisyon değerleri, Türk otomobil tüketicisi açısından bir kriter olmamaya devam ediyor. Yapılan araştırmalarda Türkiye’de emisyonun araç tercihindeki rolü neredeyse yok gibi!
#Otomotiv Gazetecileri Derneği- TÜSODER Başkanı Ağaoğlu: - "Malını, eşyasını, arsasını, yüksek fiyata satmak isteyen bazı kişiler, 'bedelli askerlikten yararlanmak için satıyor' gibi ilan verip mevcut durumu istismar edebiliyor. Vatandaşlar, dikkatli olmalı bedelli yalanına kanmamalı" - "Tüketicilerin, alacakları malın fiyatını iyice araştırmaları gerekir. Mesela piyasada 25 bin ortalaması olan bir otomobili 30 bin liraya satışa çıkaranlar ilan başına 'bedelli' diye yazabiliyor"
Mobil telefonlarda, operatörler arasında numara taşındığında "uyarı tonu" yollanmasına son verilmesine ilişkin öneriler tartışılıyor. Mobil operatörler uyarı tonunun kaldırılmasını isterken, tüketici örgütleri, abonelerin "bilgilendirilme hakkı" olduğuna dikkat çekiyor.