Güncelleme Tarihi:
Önceki gün Ariel, Fairy, Orkid, Prima gibi markaları çatısı altında bulunduran P&G’nin Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu ile bir grup gazeteci arkadaşımla birlikte online ortamda görüştük. Bu buluşmaya Gıda Kurtarma Derneği Başkanı Olcay Silahlı da katıldı.
33 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren P&G’nin, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde tüketici alışkanlıklarındaki değişimi takip ettiğini ve Covid-19 sürecindeki üretim ve tedarik zinciri değişimi yönettiğini anlatan Turnaoğlu, Covid-19 ile birlikte evde tüketim alışkanlıklarında meydana gelen değişiklikleri ve P&G olarak bu süreçte gerçekleştirdikleri destekleri, 3 fazda gerçekleştirmek üzere başlattıkları yeni projeleri anlattı.
Covid-19 sürecinde Ramazan ayı süresince desteğe ihtiyacı olan ailelere 7.5 milyon liralık destek sağlayacak olan P6G, ilk etapta yurtdışından gelen ve önlemler kapsamında karantina yurtlarında kalan kişilerin ve yurtların deterjan ve kişisel bakım ihtiyaçlarını karşıladı. Yurtdışından gelen ve karantina altına alınan 15 binden fazla vatandaşın karantinada kaldığı 26 ildeki 41 yurda Gençlik ve Spor Bakanlığı ile işbirliği içinde ve Kızılay aracılığıyla deterjan desteği sağlandı. Bunun yanısıra bu yurtlarda kalanlara kişisel bakım ürünleri, diş macunu, fırçası, şampuan, kadın pedi gibi ürünler temin edildi.
İSRAFI ÖNLEMEK İÇİN BOŞA HARCAMA
P&G ikinci adımda da en çok satan markalarından biri olan Fairy’nin Türkiye’deki 10’uncu yılına özel yeni bir sosyal sorumluluk projesi başlattı. Bu projeyi Gıda Kurtarma Derneği ile birlikte yürütecek olan P&G israfı önlemeyi ve ihtiyacı olanlara ulaşmayı hedefliyor. Turnaoğlu yaptırdıkları araştırmalarda gıda tüketimi için satılan ürünlerin 3’te birinin israf olduğunu söylerken, “Yeni bir dünya, artık kaynakları çok daha verimli kullnamalıyız. Gıda Kurtarma Derneği ile birlikte Boşa Harcama projesiyle 660 bin kişiye ulaşmayı hedelediklerini anlattı.
GKTD yılda toplam 330 bin kişiye ulaşırken, P&G desteğiyle bu sayıyı ikiye katlayacak ve 660 bin kişi destekten faydalanmış olacak. Turnaoğlu, gıda israfına karşı eğitim gerçekleştirilebilmesi için de 50 yeni bağış noktası aktifleştireceklerini, burada da toplam 300 personele eğitim verileceğini açıkladı. Bu çalışmayla toplam 1,5 milyon lira değerinde ürün israfının önlenmesi hedefleniyor.
Ramazan ayına özel Turnaoğlu, GKTD aracılığıyla 10 bin ihtiyaç sahibi aileye, içinde ihtiyaç duyabilecekleri temel tüketim maddelerinin olduğu erzak paketlerini ve Fairy ürünlerini göndereceklerini de söyledi.
SALGIN SONRASI DA YARDIM DEVAM EDECEK
Projenin 3’üncü adımında ise Tankut Turnaoğlu, Ramazan sonrası salgın sürecinde gelir kaybına uğramış ihtiyaç sahibi ailelere Kızılay işbirliğiyle temel hijyen, sağlık ve kişisel bakım ürünlerinden oluşan ve bugüne kadar yapılmış 1.5 milyon liralık ürün bağışına ek, 3 Milyon liralık ayrı bir ürün bağışı daha gerçekleştireceklerini söyledi. Turnaoğlu, “On binlerce aileye bu desteği vermeyi hedefledik. Uzun yıllardır işbirliği yaptığımız Türk Kızılay’ı ile çalışacağız” dedi. Mart ayında başlayan ve farklı çalışmalarla sürecek tüm bu topluma fayda çalışmalarının yaklaşık 7.5 milyon liralık bir değeri olacağını ifade eden Turnaoğlu, “P&G Türkiye olarak, geçmişte olduğu gibi, içinde bulunduğumuz böylesine özel dönemlerde ve elbette gelecekte de ürünlerimizle ve fayda projelerimizle topluma katkı sunmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
GKTD kurucusu Olcay Silahlı, dünyada gıdaların 3’te birinin çöpe gittiğini, bunun da 1.3 trilyon dolar değerinde olduğu bilgisini vererek, çöpe giden gıdaların yüzde 60’ının insan tüketimine uygun olduğu bilgisini verdi. Türkiye’nin farklı bölgelerinde işbirliği içinde oldukları şirketlerle birlikte Gıda Bankacılığını geliştirip gıdaların atık olmadan toplanıp ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması için çalıştıklarını söyledi.
DAHA ÇOK DİŞ FIRÇALIYORUZ
Tankut Turnaoğlu tüketici davranışlarındaki değişimleri izlemek için yaptırdıkları araştırmalarda erkeklerin de ev alışverişine daha çok katıldıklarını, ev temizliği konusunda da sorumluluk aldıklarını söyledi.
P&G’nin Covid-19 sürecinde tüketici davranışlarındaki değişimi izlemek için yaptırdığı araştırma verilerine göre;
* İtalya ve Türkiye en hızlı tüketici davranışlarını değiştiren ülkeler oldu
* Tüketiciler kolonya, sabun, deterjan ve vitamin alışverişlerini artırırken, ekmek yapabilmek için de un ve maya alışverişlerine yöneldiler.
* Evden çalışma oranı üç katına çıkarken, pandemi ilan edilen ilk haftaya göre temastan koruyucu davranışların oranı yüzde 46 arttı.
* Doğrudan tene temas eden kıyafetlerin yıkanma sıklığı artarken dışarıda giyilen kıyafetlerin yıkanma sıklığı azaldı.
* Makyaj ve cilt bakımı ürünü kullanımı ilk haftaya göre azaldı.
* Her gün diş fırçalama oranı yüzde 30’dan yüzde 50’ye çıktı
* Kolonya satışları 8 kat arttı
* Sabun satışı 5 katına çıktı
* P&G’nin en çok satış artışı yaşanan ürünleri sırasıyla kadın pedi, bulaşık, çamaşır deterjanları ve çocuk bezleri oldu.