Güncelleme Tarihi:
Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) araştırmayı yapan kuruluşlara uluslararası standart getirecek. TÜAD Başkanı Vural Çakır, “Özellikle tüketici odaklı anketler ve araştırmalar halkın kafasını karıştırıyor. Yeni düzenlemeyle araştırmayı yapan şirkete ‘Finansmanını açıkla’ diyeceğiz. Ayrıca araştırmayı yapan şirketin gerekli belgeleri tamamlanması istenecek. Tüketicilerin de kafasını karıştıran ‘En iyi marka benim’ sloganları için çalışmalar yapılacak” dedi.
SİYASİ ANKET PAYI YÜZDE 5
Türkiye’de 100’ün üzerinde araştırma şirketi bulunduğunu anlatan Vural Çakır, şu bilgileri verdi: “Siyasi araştırmaların sektör içindeki payı yüzde 5 civarında. Ancak bu alanın reklam çalışması olarak kullanılmasına izin vermeyiz. Sektör açısından imaj ve itibar çok önemli. Ayrıca Güven Araştırma Belgesi (GAB) ve İSO belgesi gerekiyor. Artık bu işin sıkı takipçisi olacağız. Özellikle seçim dönemlerinde yapılan anketlerle halkın da kafasını karıştırıyor. Bu konuda çok titiz bir çalışma yapılmalı. Araştırmalar politik bir çerçevede yapılmamalı. TÜAD olarak bu konuda artık çok sert olacağız.”
EN İYİSİ BENİM SLOGAN
Şirketlerin finansman yapısını da açıklaması gerektiğinin altını çizen Vural Çakır, “Şirketler çıkıp konuşuyor ‘en iyi marka benim, en çok satan ürün benim’ gibi sloganlarla reklam yapıyorlar. Bunda da araştırma ‘kimin adına yapılmış ve finansmanı kim’ soruları sektör için önemli. Bu tür sloganlar reklamlarda çok kullanılıyor. Tüketiciyi yanıltmamak gerekiyor. Danışma Kurulu’muz artık bu araştırmaları çok dikkatli bir şekilde inceleyecek. Özellikle tüketiciyi yanıltıcı anket çalışmalarında şikayetler bizim için çok önemli. Bu konuda tüketicilerin bize başvurması gerekiyor. Her şikayet dikkate alınacak.” dedi.