Güncelleme Tarihi:
ELEKTRİK prizlerine bağımlı olan cihazlar, yavaş yavaş kablolardan kurtulmaya başladı. Daha önce şarjlı el süpürgeleriyle başlayan bu yeni dönem artık diğer küçük ev aletlerine de sıçrıyor. Yaklaşık 50 yıldan beri tüketicilere küçük ev aletleri sunan Arzum bu şirketlerden biri olmak için çalışmalarını hızlandırdı. Şirket, küçük ev aletlerinin dünyadaki merkezi olarak kabul edilen Hong Kong’taki ofisinde ve Türkiye’deki merkezlerinde araştırmalar ve çalışmalar yapıyor.
ARAŞTIRMA YAPIYOR
Tüketicilerin artık kablosuz kullanım istediklerini belirten Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, “Yarının teknolojisinde kablonun dert olduğunu görüyoruz. Özellikle saç kurutma makinesi, elektrikli süpürge ya da ütü gibi cihazlarda kablolardan kurtulmak gerekiyor. Bunun için iki formül üzerinde çalışıyoruz. Bataryanın olduğu ve şarj edilen bir teknoloji bunlardan biri. Diğeri ise kablosuz elektrik aktarımı. Bobinler vasıtasıyla kablosuz olarak iletilen elektrik sayesinde küçük ev aletleri sektörüne önemli bir dalga gelecek. Arzum olarak bu trendi yakın markajda takip ediyoruz. Burada ve Hong Hong’ta çalışmalarımız sürüyor. Yurtdışında veya yurtiçinde markaları inceliyoruz. Bazı konularımızı Ar-Ge konusunda dışarıdaki araştırmalarımızı yapıyoruz” diye konuştu.
ÇALIŞANA KÂRDAN PAY
İç pazarda 258, dünyada ise bini geçen küçük ev aletleri markası olduğunu ifade eden Kolbaşı, farklılık yaratılmadığında ise bu markalardan biri olunduğuna dikkat çekti. Şirket içinden çıkan fikirlere her zaman açık olduklarının altını çizen Kolbaşı, “Şirketimizin çalışanlarından bir arkadaşımın ürün fikri verdi. Biz de bunun uygulanabilir olup olmadığını araştırdık. Baktık ki, bu fikirde tüketici faydasına uygun bir durum var. Gerekli çalışmalarımızı yapıp ürünü satışa çıkardık. Şimdi ise elde ettiğimiz kârın yüzde 1’ini çalışanımıza veriyoruz. Tüm çalışanlarımızın inovatif fikirlerine açığız” dedi. ‘Bir Fikrim Var’ yarışmasında jüri üyeliği yaptığını hatırlatan Kolbaşı, “Orada bir katılımcı geldi ve kablosuz elektrik aktarımı için bir sunum yaptı. O yarışmacı şu anda Arzum’da çalışıyor. Ütüleri kablodan kurtarmak için çalışmalar yapıyoruz” dedi.
TÜRK KAHVESİ DAHA FAZLA PAY ALMALI
AYNI zamanda Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği Yönetim Kurulu üyesi Kolbaşı, yurtdışında Türkiye’nin bilinen markalarından birinin Türk kahvesi olduğunu ve buna sahip çıkılması gerektiğini belirtti. Kolbaşı şunları söyledi: “Dünyada günde 1.8 milyar fincan kahve içiliyor. Türk kahvesi bunun yüzde 1’i bile değil. Okka’yı direkt olarak fincanı kahveyi servis eden bir şekilde satışa sunduk. Hem Arzum hem de Türk kahvesine bir katkısı var.
Dünyanın ilk fincana servis eden makinesi.” Arzum İcra Kurulu Üyesi ve CIO’su Arif Emre Ünal, Okka’yı akıllı bir hale getirdiklerini ve yeni bir iş modeli yarattıklarını söyledi. Ünal, “Nesnelerin internet (IoT) ve bulut teknolojisini birleştirerek Okka’yı bir servis olarak sunmak istedik. Ortaya çıkan modelde işletmelere Okka’yı işletmelere ücretsiz sunacağız. Bunun için Okka’yı SIM kart ile internete bağladık. Hangi mağazada ne kadar kahve satıldığını, makinenin nerede olduğunu ve arıza verilerini aldık. Bu üç bilgiyi alarak entegre bir hizmet sunmaya başladık. Birçok kahve zinciri böyle bir veriye sahip değil. Bir kahve zinciri tüm şubelerini görebilsin daha sonra da oradan da tüm verilerini takip edebilsin istedik. Bu proje bir ödülle de taçlandı” dedi.