Didim Apollon ile kendini arıyor

AĞIR bir bunalımın eşiğinde olan Türk turizmi giderek dinamiklerini kaybediyor.

Haberin Devamı

Türk turizminin geleceği ‘Antikçağ’ın en önemli üç kehanet merkezinden’ birine ev sahipliği yapan Didim’de tartışıldı. Didim Belediyesi adına Turizm Araştırmaları Derneği’nin (TURAD) katkılarıyla dün Elegance Thalasso Oteli’nde gerçekleştirilen toplantıda, sektör sorunları ve dünyadaki gelişmeler, geleceği tasarlayacak bir yaklaşımla ele alındı. Dönemsel değil yapısal çözümlerin masaya yatırıldığı ‘Turizmin Bugünü ve Geleceği; Analogdan Dijital Çağa Geçiş’ başlıklı toplantının sonunda bir sonuç bildirgesi yayımlandı.

Birçok konuşmacının vurguladığı gibi çıkış yolu ‘acil eylem planı’nda yatıyor. Türkiye’de önümüzdeki yıl turizmin daha da zarar göreceği öngörüsüne karşın böyle mikro düzeyde yapılacak iyileştirme ve işletmeleri dijital pazarlama ile bunun önüne geçilebileceği, Türkiye’nin doğal ve tarihi kaynaklarının dijital pazarlama kanallarıyla sunulması gerekli görülüyor.
Turizmin geleceğine ışık tutacak önemli eleştiri ve görüşlerden yararlandıklarını söyleyen Didim Belediye Başkanı Deniz Atabay “Akılcı düşüncenin ve felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de yeni bir kültürel ve spiritüel turizminin yolunu açıyoruz. İhtiyacımız olan değerlerin ön plana çıktığı kalıcı çözümlere ulaşmak ve uygulamak için...” dedi.
Sonuç bildirgesini basınla paylaşan Turizm Araştırmaları Derneği (TURAD) Başkanı, eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel, çıkış yolu olarak görülen ‘İş Geliştirme Odaklı Kriz Yönetimi’ yaklaşımını açıkladı ve turizm sektörünü krizden çıkaracak temel adımları ‘Markalaşma ve sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve mobilite, ulusal turizm veri tabanı oluşturmak’ olarak özetledi.

 

Haberin Devamı


Turizmde toplumsallıktan bireyselliğe geçiliyor...

 


TURİZM Araştırmaları Derneği (TURAD) Didim’deki toplantıda Türkiye’nin uğrayacağı muhtemel zararları aza indirmek için ‘acil eylem planı’ açıklandı. Bunun için ‘yeni kuşak pazarlama’ alanında özgün bir uluslararası modelin hayata geçirilmesi gerektiği vurgulandı. Hemen bütün konuşmacılar, bu konuya vurgu yaptılar... Evet turizmde başka şeyler oluyor artık... Sektörün başka bir açıdan görülüp değerlendirilmesinin önemine vurgu yapıldı. Bu önemli nokta nereleri içeriyor? En önemlisi tüketici üreticiye artık doğrudan ulaşabiliyor ve satın almayı kendi kendine yapıyor; aracısız olarak... Acentelerin etkisi giderek azalıyor. Yani otelle müşteri karşı karşıya kalıyor.
Çok fazla seçenek arasından seçim yapabilmesi için hem işletme, hem de bölge bazında fark yaratmak gerekiyor. En güçlü olduğu özelliği ile öne çıkıp rekabet edebilmeyi sağlaması lazım...
Didim’in deniz, güneş, kum tatilinde Bodrum’la rekabet edebilmesi güç olabilir. Ancak kültür turizminde, örneğin Apollon Tapınağı ile farklı bir konseptle öne çıkarsa yeni bir alternatif yaratmış olacak.

 

Haberin Devamı


‘Ne olduğun değil nasıl göründüğün önemli...’

 


Aslolan imajdır...

 


- CNN Türk Ekonomi Müdürü Emin Çapa, Didim’deki
toplantıda, ülke imajı ile turizm arasındaki ilişkiyi anlattı. “Bir ülkenin algısı, imajı iyi ise insanlar orada daha çok para harcamaya hazır oluyorlar. İtalya, Fransa, İngiltere böyle...” dedi. “Türkiye’nin algısı ucuz, deniz, güneş, kendi halkını döven, gaz sıkan bir ülke” diyen Çapa, bu yüzden turistin
geldiğinde hem az para harcadığını hem de tedirgin olduğunu
belirterek şunları söyledi:
“Bugünün dünyasında algı her şey, gerçek hiçbir şey!.. Bunun da en somut örneği, lüks markaların fiyatları... Algıları çok iyi olduğu için onların fiyatları yüksek; ancak kalite farkı olarak büyük değil... Buraya gelirken İstanbul’da 5 yıldızlı üç otele fiyat sordum; bu gece kalırsam ne kadar öderim, dedim. Çırağan 1404 TL, Swissotel 695 TL, Divan 550 TL... Bunların arasında bu kadar kalite farkı var mı, yok... Ama algıları farklı... Türkiye bunu değiştirmedikçe, ne daha pahalı mal satabilir, ne de daha çok para harcayan turist getirebilir.”
- Dünya gazetesi başyazarı
Osman Arolat bu önemli oturumun değerlendirmesini yaparken ‘turizmde değişim’ döneminin yaşandığını, sektörde analogdan dijitale geçişin hızla sürdüğünü belirterek “Kitlesel turizm, artık bireysel ve seçici yapıya döndü. Şu anda biz bunun ilk adımlarını atıyoruz. Daha gidecek çok yolumuz var” dedi.
- FEST Travel’in kurucusu  Faruk Pekin, bugünkü krizden çıkmada kültür turizminin lokomotif olması gerektiğini bazı örneklerle sergiledi. Güneş-deniz-kum turizmi müşterilerinin daha ‘kırılgan’ olduğunun altını çizdi ve “Didim, Apollon kaynaklı çok güzel öykülere sahip; satılabilecek en iyi üründür” dedi.
- TÜROFED Başkanı Osman Ayık Türk turizminin verilere dayalı analizini yaptı, bu verilerle sektör olarak önemli bir yerde olduğumuzu belirtti “Biz bunları son 25 yılda yaptık. Toplam ihracattaki payımız yüzde 20’nin üzerine çıkarken, sektör 2016’ya en ağır krizle başladı. Biz bu zorlu günlerimizi deneyimlerimizle aşacağız” diye konuştu.
- Türkiye’nin ihmal ettiği deniz turizminin tarihsel gelişimini ve önemini hatırlatan Caner Şaka, “Tarihte var olan inovatif yapıyı günümüzde ete kemiğe büründürerek, yeniden değerlendirmeliyiz” dedi.
- Turizm ekonomisti Fehmi Köfteoğlu, dünyada her şeyle birlikte turizmin de değiştiğini, en önemli değişikliğin yeni dönemde ‘aracıların’ devre dışı kalması sürecine girilmesi olduğunu belirtti ve “Bu da tüketiciye daha ucuza tatil, daha çok seçenek şansı yarattı” dedi.
- Söz alan Posta yazarı Yazgülü Aldoğan burada anlatılanların doğru olduğunu, ama barış olmadan turizm olmayacağının altını çizdi.

 

 

Haberin Devamı

Rekabet dijital ortama geçti

 

Batı, kalitede daha seçici...

 


YABANCI tur operatörlerinin yeni sezon için kalite konusunda çok daha hassasiyet gösterdikleri dikkat çekiyor. Özellikle pazarlama ve satış faaliyetleri daha öne çıkıyor, Alman TUV denetim firması, teknik kalite güvenlik firması KAGÜM işbirliği ile Türkiye’deki turizm işletmelerine denetim, eğitim ve AB standartlarında iyileştirme çalışmaları yapmaya başlamış. Bundan sonraki adımda da KAGÜM, İngiliz PACE International işbirliği ile denetimde başarılı olan firmalara ‘yeni nesil dijital, satış ve pazarlama’ kanalları oluşturarak, güncel turizm trendlerine uygun yapılar kurmak. Ayşegül Çakır, “Açıkçası her işletmeye bir ‘öykü’ gerekiyor. Zaten müşteri çok eğlenmek istiyor; duygusal ortamda farklı anılar biriktirmek, kent yaşamından kaçıp huzur bulacağı mekânlara gitmek veya derin bir macera yaşamak istiyor. Her müşteri bunun gibi beklentileri olmakla beraber bu beklentilerini karşılayacak mekânları dijital ortamda arıyor; acenteyi aramıyor, beş dakikada otelini seçip uçağına rezervasyon yaptırabiliyor” dedi.

 

 

Mesaj panosu

 

Haberin Devamı

-ZAMAN’a baskına bir tek solcular mı karşı, nerede diğer İslami cemaatler... Nerede demokrat İslamcılar?  Selami İNCE
-ALİ Bulaç demiş ki, sosyoloji ile savaşılmaz. Savaşan mağlup olmaya mahkûmdur. Görmek için zamanını beklemek lazım.  Ahmet KURUCAN

Yazarın Tüm Yazıları