Sürdürülebilir tüketim ile moda devrimi yapan İspanyol girişimci ve aktivist Javier Goyeneche, İstanbul’da düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2016’da yaşanabilir bir dünya için “Harekete geçme zamanı” çağrısı yaptı. Goyeneche, “Başka bir gezegenimiz yok! Biz enerjimizi ekosistemi değiştirmeye harcamıyoruz, yeni bir model yaratmaya harcıyoruz” şeklinde konuştu.
#SürdürülebilirlikVODAFONE Türkiye, BSH Ev Aletleri ve Unilever Türkiye’nin ortaklığında ilki düzenlenen Konferansta, sürdürülebilir marka değeri yaratmanın, yönetmenin ve rekabetin kuralları, koşulları ve uygulamaları, ‘Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2012’de ele alınacak.
Mayıs ayı Gastronomi adına hareketli başladı diyebiliriz. Bir yandan tüm Türkiye’de festivaller, şenlikler başlarken diğer yandan Türk Mutfağı Haftası tüm yurtta etkinliklerle doruk noktasına ulaştı. Ama size bir önemli etkinlikten daha bahsetmek isterim ki ; Restoran Haftası!
#Ramazan BaşanTarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, "Bazı ürünlerin planlanmasında rekolte kayıpları ve ekim gecikmelerinden dolayı Türkiye ithalat da yapabilmelidir. Tabii ki Tarım ve Orman Bakanlığının ilk görevi üreticiyi korumaktır. Diğer taraftan tüketicimiz de çok yüksek fiyatlarla bu ürünleri yememelidir" açıklamasında bulundu.
#Bekir Pakdemirliİstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’nda konuşan İtalyan Ermenegildo Zegna Grup Başkanı Paolo Zegna, Türk markalarına ek vergi gibi korumacı politikalara güvenmemeyi önerdi. Zegna, “Rekabet için kendi kültürünüzle ilgili kimlik geliştirin” dedi.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, sektörün geçmişten dersler çıkardığını vurguladı. 2009’un son çeyreğinde başlayan toparlanmayı sürdürülebilir kılmak istediklerini anlatan Kodal, “Artık ‘Ciro kötü, kirayı indirelim’ yerine ‘Kira sadece gider noktası. Amaç hep beraber ciroyu ve kâr marjlarını nasıl artırabiliriz’i tartışacağız” dedi.
Nike, GAP, Apple, Starbucks, Sony, Microsoft’a katkılarıyla bilinen trend uzmanı Jody Turner, tüketicinin bilgi için markanın kendisine gitmesini ifade eden ’Dahil Hiyerarşi’ne değinerek, "Kaliteli ürün ve tüketiciyle online bağlantı temel kural" dedi
Lüks alanda faaliyet gösteren İtalyan şirketleri desteklemek için kurulan dernek Altagamma’nın Genel Koordinatörü ve Bocconi Üniversitesi’nde Moda ve Tasarım Yönetimi Profesörü olan Armando Branchini, Türkiye’nin İtalya’nın 1970’lerde yürüdüğü yollarda ilerlediğini belirterek, "Global markalar için bir kuantum sıçraması yapmalısınız. Benetton gibi öncülere ihtiyacınız var" dedi.