Müşteri duygusal bağ arıyor

Güncelleme Tarihi:

Müşteri duygusal bağ arıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2014 01:37

MARKALAR için sürdürülebilirlik kavramının değiştiğini ifade eden TeknoSA Genel Müdürü Necil Oyman, “Yaklaşık 10 yıl önce markalar için sürdürlebilirlik büyüme ve kârlılık rakamlarıydı. Ancak artık müşteriler markalarda duygusal bağ arıyor” dedi.

Haberin Devamı

SÜRDÜRÜLEBİLİR Markalar Konferansı serisi İstanbul ayağının ikinci gününde konuşan TeknoSA Genel Müdürü Necil Oyman, sürdürülebilirlik kavramının artık değiştiğini ifade ederek, “Müşteri artık duygusal bağ arıyor” dedi. Oyman, “2000’li yıllarda markalar için sürdürlebilirlik büyüme ve kârlılık rakamlarıydı. Ancak yeni dünyada sürdürülebilirliğin sadece kârlılıktan gelmediğini anladık. Müşteriler artık şirketlerin büyüme veya kârlılık rakamlarına göre tercihlerini yapmıyor. Müşteriler toplumun değerlerine uygun ve çevreyi düşünen markaları tercih ediyor” dedi.

1 MİLYON LİRA TASARRUF

Gelecek için sürdürülebilirliğin önemli bir etken olacağını kaydeden Oyman, şu anda geleceği tahmin edilmeye çalışıldığını söyledi. Oyman, “Geleceğe baktığımız zaman müşterilerimizi odak noktasına alarak bakacağız. Bu anlada sürdürülebilirliğe ve ekonomik katkının yanı sıra toplumsal katkı da önemli. Aynı zamanda tüketilen kaynağı yerine koymakla yükümlüyüz, ama tüketilen kaynağın ömrünü de uzatmak zorundayız. Bu anlamda müşteri ihtiyaç analizi yaparak başlıyoruz. Bunu doğru yaparsak arkasından çeşitli müşteri analizi aktiviteleriyle geri dönüşüme çeviriyoruz. Öte yandan ekonomik olarak da sürdürülebilirliği destekliyoruz. Geçen yıl mağazalarımızdaki düşük enerji harcama politikalarımızla 1 milyon lira tasarruf ettik. Geri dönüşümlü poşetler kullanıyoruz. Atık istasyonlarımız mevcut. Çeşitli bilinçlendirme aktiviteleri yapıyoruz. Müşterilerin evinden eski elektronik eşyaları alıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

KADINLAR DAHA BAŞARILI

TeknoSA’nın şu anda 3 milyar ciroya ve 77 şehirde 302 mağazaya ulaştığını hatırlatan Oyman, sadece kadın çalışanlardan oluşan mağazaları hayata geçirdiklerini ve bu mağazaların erkek çalışanları olan mağazalara göre daha başarılı olduğunu söyledi. Sosyal sorumluluk projelerine değinen Oyman sözlerine şu şekilde devam etti: “51 ilde 13 bini ücretsiz bilgisayar eğitimi verdik. Sosyal medyadan ufak tefek Microsoft programlarına kadar eğitimler veriyoruz.”

12 ton beyaz eşya topladı

Haberin Devamı

GERİ dönüşüm konusundaki faaliyetlerini arttırarak devam ettiklerini dile getiren Oyman, geçen yıl 12 ton beyaz eşya topladıklarını ve bunları geri dönüşüme verdiklerini belirtti. Oyman, “Beyaz eşyanın yanı sıra 1 ton civarında da pil topladık. Pillerin geri dönüşümü henüz yasalara girmedi. Belediyeler benzer bir çalışma başlatacak. Ancak biz bunu yıllardan beri gerçekleştiriyoruz” dedi. Oyman, ayrıca düzenledikleri kampanyalar çerçevesinde tüketicilerle beraber eski çamaşır makineleriden yarış arabaları yaptıklarını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!