ANKA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2008 14:51
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş, Türkiye’nin dünya moda ve tekstil sektörü için önemli bir bölgesel merkez ve köprü konumuna gelebileceğini bildirdi.
TGSD, Moda’nın Köprüsü İstanbul başlığıyla uluslararası bir konferans düzenliyor. TGSD’nin 26-27 Haziran’da İstanbul’da düzenleyeceği konferansa moda ve tasarım dünyasının uluslararası alanda ün yapmış çok sayıda isim katılıyor.
Konferans programı hakkında bilgi vermek üzere basın mensuplarıyla bir sohbet toplantısı düzenleyen TGSD Başkanı Ahmet Nakkaş, Türkiye Tekstil Sanayi İşverenleri Sendikası ile ortaklaşa yapacakları iki günlük konferansın gerek içerik yelpazesi gerekse konuşmacılar yönünden bir ilk olma özelliğini taşıdığını söyledi. Nakkaş, konferansın bir diğer önemli farklılığının da sadece spesifik bir konuya odaklı olmayıp pamuktan, yeni ürün geliştirmeye, üretim, servis, lojistik, tasarım, küresel ticaret ve rekabet ortamı dahil hazır giyim ve tekstille ilgili tüm konuların uzmanların ve sektör liderlerinin katılımıyla ele alınacak olması olduğunu belirtti.
“KÖPRÜLERİ BİZ YENİDEN KURABİLİRİZ”
Tasarım ve Üretimin Buluştuğu İstanbul: Modanın Köprüleri” temasıyla yapılacak konferansı değerlendiren TGSD Başkanı Nakkaş “Avrupa topraklarında moda yokken, bu topraklarda moda yapılıyordu. Tasarım ve moda kültürü itibariyle şimdi bu köprüyü iyi kurabilirsek Türkiye yoluna güvenle devam eder. Biz modada, tasarım ve üretimde köprülerin önemli olduğuna inanıyoruz. Bu köprüler sayesinde çok daha yüksek katma değerler yaratabiliriz” dedi.
TGSD Başkanı, konferansı her yıl tekrarlayacaklarını ve şimdiden gelecek 5 yıl için organize olduklarını ifade ederek, “Bizim için önemli olan bu konferansların sürdürülebilir olması ve gerçek anlamda uluslararası bir nitelik taşımasıdır. Bu konferanslarla sektörümüzün rekabetçi üstünlüğünü geliştirmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.
Nakkaş “Bu konferansta hazır giyim ve tekstil sektöründe dünyada söz sahibi çok önemli konuklarımız olacak. A’dan Z’ye her konu özel sunumlar ve paneller aracılığıyla tartışılacak. Katılımcılar için şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki en az 5-6 fuara gitmiş kadar bilgi sahibi olabilecekleri gibi, tedarikçilerle iş bağlantısı kurma açısından da büyük bir fırsat yakalayabilecekler” dedi.
"TÜRKİYE BÖLGESEL ALIM OFİSLERİNİN MERKEZİ OLABİLİR”
Moda ve tekstil sektörüne yönelik dünyanın büyük oyuncularının üretim, dağıtım ve satış politikalarında önemli değişmeler yaşandığına dikkat çeken Ahmet Nakkaş “Büyük oyuncular artık bölgesel alım ofisleri kurma yolunda bir değişime gittiler. Alım ofisleri New York’tan Paris’ten bizim bölgelerimize doğru kayıyor. Türkiye şimdi dünyanın önde gelen bu markaları için bölgesel ofis olarak hizmet verme sürecinde. Bu bizler için ve Türkiye’de hazır giyim ve tekstil sektörü için büyük bir şans. Eğer biz bu şansı kullanamazsak söz konusu markalar bölgedeki başka ülkelere yönelebilirler” diye konuştu. TGSD Başkanı, özellikle petrol fiyatlarındaki artışların dağıtım, satış ve stok tutma yönünden büyük maliyet artışları getirdiğini, bu nedenle büyük oyuncuların lojistik açısından yeni bölgelere yöneldiklerini belirterek, “Türkiye bölgesel alım ofisi rolüyle Avrupa’nı 18 ülkesine hizmet verebilir durumda. Ancak şunu belirtmeliyim ki Türkiye’nin bölgesel alım ofis merkezi olması tek başına yeterli değil. Bunun fırsata dönüşmesi için öncelikle Türkiye’de hazır giyimin rekabet gücünün arttırılması gerekir. Şu anda büyük markaların yüzde 25’inin lojistiğini biz yapıyoruz. Rekabetçi üstünlüğümüzü güçlendirdikçe bu oran çok daha yükseklere çıkabilir” dedi.
HAZIR GİYİM VE TEKSTİL İHRACATI 100 MİLYAR DOLARA ÇIKAR
Hazır giyim ve tekstil sektörünün geleceğe yönelik eğilimlerini değerlendiren Ahmet Nakkaş, halen 12 trilyon dolar düzeyinde olan dünya ticaret hacmi içinde hazır giyim ve tekstilin birlikte 450 milyar dolarlık bir büyüklüğe ve yüzde 3.5’lik bir orana sahip olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Türkiye’nin bu toplam içindeki payı da yüzde 5.2 düzeyinde. Yapılan hesaplamalar dünya ticaret hacminin 2020’de 32 trilyon dolara çıkacağını öngörüyor. Eğer bizim hazır giyim ve tekstil olarak payımız yüzde 5’lerde kalsa bile bu toplam dünya hacmi içinde demek ki ihracat rakamımız 100 milyar doları bulabilir.Net döviz girişi bakımından bu rakamlar çok önemli. Gelecek hedeflerimizi hazır giyimin yıldızının daha da parlayacağına ve artan dünya ticaret hacmi içindeki yerimizin güçleneceğine göre yapmak durumundayız.”
ÖNEMLİ KONUŞMACILAR
Nakkaş konferansın birinci gününde tedarik dünyasına bakış başlığı altında aralarında Tesco, H&M, Hugo Boss ve M&S gibi büyük markaların temsilcilerinin görüşlerini açıklayacağını, aynı gün Küresel Yeni Ticaret Düzeni, Yenilikler ve Yeni Teknolojiler” konu başlıklarının da Euratex Genel Sekreteri William Lakin’in aralarında bulunduğu önde gelen sektör temsilcileri tarafından tartışılacağını belirtti. Bu bölümün onur konuğu ise Camera Nazionale della Moda İtaliana’nın Başkanı Mario Boselli olacak.
Konferans programına göre ikinci günün açılışında Under The Canopy USA’in kurucu başkanı Marci Zaroff bir sunum yaparken, Gelecekte Tasarım ve Yeni Eğilimler başlıklı panelde ise Max Mara Başkan Yardımcısı Luca Donnini, Altagamma Genel Koordinatörü Armando Branchini konuşacak. Anadolu’daki Tekstil Sanatı ve Moda Kültürü başlığı taşıyan bölüm de ilgi çekici tartışmalara konu olacak. Bu bölümde Paris Moda ve Tekstil Müzesi Küratörü Pamela Golbin’in yanı sıra Türkiye’den bu alandaki önemli isimler yer alacak.