Güncelleme Tarihi:
TGSD, Moda'nın Köprüsü İstanbul başlığıyla uluslararası bir konferans düzenliyor. TGSD'nin 26-27 Haziran'da İstanbul'da düzenleyeceği konferansa moda ve tasarım dünyasının uluslararası alanda ün yapmış ?ok sayıda isim katılıyor.
Konferans programı hakkında bilgi vermek üzere basın mensuplarıyla bir sohbet toplantısı düzenleyen TGSD Başkanı Ahmet Nakkaş, Türkiye Tekstil Sanayi İşverenleri Sendikası ile ortaklaşa yapacakları iki günlük konferansın gerek i?erik yelpazesi gerekse konuşmacılar yönünden bir ilk olma özelliğini taşıdığını söyledi. Nakkaş, konferansın bir diğer önemli farklılığının da sadece spesifik bir konuya odaklı olmayıp pamuktan, yeni ürün geliştirmeye, üretim, servis, lojistik, tasarım, küresel ticaret ve rekabet ortamı dahil hazır giyim ve tekstille ilgili tüm konuların uzmanların ve sektör liderlerinin katılımıyla ele alınacak olması olduğunu belirtti.
"K?PR?LERİ BİZ YENİDEN KURABİLİRİZ"
Tasarım ve ?retimin Buluştuğu İstanbul: Modanın Köprüleri" temasıyla yapılacak konferansı değerlendiren TGSD Başkanı Nakkaş "Avrupa topraklarında moda yokken, bu topraklarda moda yapılıyordu. Tasarım ve moda kültürü itibariyle şimdi bu köprüyü iyi kurabilirsek Türkiye yoluna güvenle devam eder. Biz modada, tasarım ve üretimde köprülerin önemli olduğuna inanıyoruz. Bu köprüler sayesinde ?ok daha yüksek katma değerler yaratabiliriz" dedi.
TGSD Başkanı, konferansı her yıl tekrarlayacaklarını ve şimdiden gelecek 5 yıl i?in organize olduklarını ifade ederek, "Bizim i?in önemli olan bu konferansların sürdürülebilir olması ve ger?ek anlamda uluslararası bir nitelik taşımasıdır. Bu konferanslarla sektörümüzün rekabet?i üstünlüğünü geliştirmeyi ama?lıyoruz" diye konuştu.
Nakkaş "Bu konferansta hazır giyim ve tekstil sektöründe dünyada söz sahibi ?ok önemli konuklarımız olacak. A'dan Z'ye her konu özel sunumlar ve paneller aracılığıyla tartışılacak. Katılımcılar i?in şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki en az 5-6 fuara gitmiş kadar bilgi sahibi olabilecekleri gibi, tedarik?ilerle iş bağlantısı kurma a?ısından da büyük bir fırsat yakalayabilecekler" dedi.
"T?RKİYE B?LGESEL ALIM OFİSLERİNİN MERKEZİ OLABİLİR"
Moda ve tekstil sektörüne yönelik dünyanın büyük oyuncularının üretim, dağıtım ve satış politikalarında önemli değişmeler yaşandığına dikkat ?eken Ahmet Nakkaş "Büyük oyuncular artık bölgesel alım ofisleri kurma yolunda bir değişime gittiler. Alım ofisleri New York'tan Paris'ten bizim bölgelerimize doğru kayıyor. Türkiye şimdi dünyanın önde gelen bu markaları i?in bölgesel ofis olarak hizmet verme sürecinde. Bu bizler i?in ve Türkiye'de hazır giyim ve tekstil sektörü i?in büyük bir şans. Eğer biz bu şansı kullanamazsak söz konusu markalar bölgedeki başka ülkelere yönelebilirler" diye konuştu. TGSD Başkanı, özellikle petrol fiyatlarındaki artışların dağıtım, satış ve stok tutma yönünden büyük maliyet artışları getirdiğini, bu nedenle büyük oyuncuların lojistik a?ısından yeni bölgelere yöneldiklerini belirterek, "Türkiye bölgesel alım ofisi rolüyle Avrupa'nı 18 ülkesine hizmet verebilir durumda. Ancak şunu belirtmeliyim ki Türkiye'nin bölgesel alım ofis merkezi olması tek başına yeterli değil. Bunun fırsata dönüşmesi i?in öncelikle Türkiye'de hazır giyimin rekabet gücünün arttırılması gerekir. Şu anda büyük markaların yüzde 25'inin lojistiğini biz yapıyoruz. Rekabet?i üstünlüğümüzü gü?lendirdik?e bu oran ?ok daha yükseklere ?ıkabilir" dedi.
HAZIR GİYİM VE TEKSTİL İHRACATI 100 MİLYAR DOLARA ÇIKAR
Hazır giyim ve tekstil sektörünün geleceğe yönelik eğilimlerini değerlendiren Ahmet Nakkaş, halen 12 trilyon dolar düzeyinde olan dünya ticaret hacmi i?inde hazır giyim ve tekstilin birlikte 450 milyar dolarlık bir büyüklüğe ve yüzde 3.5'lik bir orana sahip olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Türkiye'nin bu toplam i?indeki payı da yüzde 5.2 düzeyinde. Yapılan hesaplamalar dünya ticaret hacminin 2020'de 32 trilyon dolara ?ıkacağını öngörüyor. Eğer bizim hazır giyim ve tekstil olarak payımız yüzde 5'lerde kalsa bile bu toplam dünya hacmi i?inde demek ki ihracat rakamımız 100 milyar doları bulabilir.Net döviz girişi bakımından bu rakamlar ?ok önemli. Gelecek hedeflerimizi hazır giyimin yıldızının daha da parlayacağına ve artan dünya ticaret hacmi i?indeki yerimizin gü?leneceğine göre yapmak durumundayız."
?NEMLİ KONUŞMACILAR
Nakkaş konferansın birinci gününde tedarik dünyasına bakış başlığı altında aralarında Tesco, H&M, Hugo Boss ve M&S gibi büyük markaların temsilcilerinin görüşlerini a?ıklayacağını, aynı gün Küresel Yeni Ticaret Düzeni, Yenilikler ve Yeni Teknolojiler" konu başlıklarının da Euratex Genel Sekreteri William Lakin'in aralarında bulunduğu önde gelen sektör temsilcileri tarafından tartışılacağını belirtti. Bu bölümün onur konuğu ise Camera Nazionale della Moda İtaliana'nın Başkanı Mario Boselli olacak.
Konferans programına göre ikinci günün a?ılışında Under The Canopy USA'in kurucu başkanı Marci Zaroff bir sunum yaparken, Gelecekte Tasarım ve Yeni Eğilimler başlıklı panelde ise Max Mara Başkan Yardımcısı Luca Donnini, Altagamma Genel Koordinatörü Armando Branchini konuşacak. Anadolu'daki Tekstil Sanatı ve Moda Kültürü başlığı taşıyan bölüm de ilgi ?ekici tartışmalara konu olacak. Bu bölümde Paris Moda ve Tekstil Müzesi Küratörü Pamela Golbin'in yanı sıra Türkiye'den bu alandaki önemli isimler yer alacak.