IAB Türkiye’nin dijital sektördeki insan kaynağı açığının giderilmesine katkı sağlamak amacıyla tasarladığı ve 2012 yılından bu yana düzenlenen “Dijital Pazarlama İletişimi Sertifika Programı” Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) işbirliği ile sekizinci kez gerçekleştirilecek.
#SertifikaHÜRRİYET Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan, basın reklamcılığında yaratıcılık unsurunu arayan Kırmızı Ödülleri’nin 12 yıldır aralıksız gerçekleştirilmesinin büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Tandoğan, “Sektör temsilcilerine büyük fırsatlar sunan Kırmızı ile reklam her yıl dinamizm kazanıyor, yenileniyor” dedi.
“Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete” şarkıları çınlıyor bugünlerde kulaklarımızda... Seçimlere bir aydan az kaldı ve herkesin beklentisi farklı. Öğrencilerin, doktorların, avukatların, işçilerin; her kesimden insanın kaygıları, endişesi ve gerginliği 7 Haziran’a doğru git gide biraz daha artıyor.
#İzzet ÇapaMayıs’ta reklam ajansı Publicis Worldwide Türkiye’nin CEO’su Faika Ergüder oldu. 15 yıldır burada çalışan Ergüder son 2 yıldır Publicis Yorum ve Publicis Modem’in COO’su idi. İsviçre’de büyüyen, ardından kendi işini kuran Ergüder’in reklamcılık sektörüne girmesi Saatchi & Saatchi’ye matbaa sorumlusu olarak başvurmasıyla olmuş. Matbaacı olmayı beklerken kendini müşteri ilişkilerinde bulan Ergüder, hızlı bir şekilde işi öğrenmiş.
Höhere Kunstgewerbe Schule mezunu. Saatchi&Saatchi’de müşteri temsilcisi olarak çalıştı. Coca Cola’nın müşteri direktörü olarak Yorum Publicis’e transfer oldu. 1998’den bu yana Publicis Yorum’da çeşitli görevlerde bulundu. Son 2 yıldır Publicis Yorum ve Publicis Modem ajanslarının COO’luk sorumluluklarını sürdürüyordu.
RENAULT’un yeni modeli Latitude ile markanın yıllardır eksikliğini duyduğu bir modeli yollara çıkarmaya hazırlandıklarını belirten Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Bu otomobille iddiamız yok. Ama herkese First Class (birinci sınıf) yolculuk hissini tattırmayı hedefliyoruz” dedi.
Volkswagen’in Türkiye rekoru 2010 yılında ‘Çin Seddi’ne takıldı. Çin’de patlama yaşayan VW satışlarından Türkiye’ye araç kalmayınca rekor 2011’e kaldı. VW Türkiye Genel Müdürü Vedat Uygun, yüzde 49’luk artışla VW’nin dünyada en fazla büyüyen ülkesi olduklarını belirterek, “2011’de Amerika’dan artar ve daha fazla yeni Jetta alırsak, 2012 hedefi olan 50 bin adede erken ulaşırız” dedi.
Milletvekili listeleri açıklandı. Şimdi sırada, günlerdir büyük bir gizlilik içinde çalışan ajansların, anlaştıkları partiler için buldukları slogan ve afişlerin kamuoyuna gösterilmesi var. Bakalım bu seçimin en beğenilen afişi hangisi olacak? Peki, bundan önceki seçimlerin unutulmaz afişleri hangileriydi? Bu afişler nasıl doğmuştu? Ve yaratıcıları kimlerdi?..
Executive Creative Directorü Can Faga; "Benim bu işe başladığım günle bugün arasındaki temel fark; fikre verilen değer aslında. Eskiden fikir her şeyden daha önemliydi. Yıllar ilerledikçe müşteriler, test ve araştırma dünyaları, hatta satın alma süreçleri daha fazla dikkat çeken taraf oldu. Televizyonu açtığınız zaman kendiniz görüyorsunuz zaten. Neyse ki bunun böyle gitmeyeceğini anlayan markalar çoğalmaya başladı. Dünyadaki trend yine fikrin özüne, yani yaratıcılığa geri dönüyor. Daha güçlü içgörüler, daha sağlam uygulamalarla hayatımızda yer alacak ve kreatiflerin sesi daha çok duyulacak diye düşünüyorum. Ümit ediyorum desem daha doğru olacak" açıklamasında bulundu.
#Can FagaHürriyet Gazetesi'nce düzenlenen ”Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri” törenle sahiplerine verildi. Maslak Refresh The Venue'de düzenlenen törende, 89 reklam ajansının 923 çalışmayla katıldığı yarışmanın büyük ödülü olan ”Kıpkırmızı”; Mey İçki Sanayi A.Ş için hazırladığı “Buzbağ Şarap” reklamıyla Rafineri'nin oldu.
Hürriyet Gazetesi tarafından üçüncüsü düzenlenen "Kırmızı Ödülleri’ne bu yıl 90 ajanstan 900’e yakın reklam katıldı. ’Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’, basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek, reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve reklam sektörü çalışanlarının başarısını belgeleyip ödüllendirmek amacıyla düzenleniyor.
17’nci kKristal Elma Ödülleri’nin finali önceki gece yapıldı. Toplam 950 reklamın yarıştığı Kristal Elma’da 35 ödül dağıtıldı. Basın dalında Tariş’le Concept, televizyon dalında Trabzonspor’la Medina Turgul DDB ve kampanyalar dalında Ford UEFA CL Futbol Jenerikleri ile Ogilvy&Mather büyük ödülü aldı.