Güncelleme Tarihi:
Publicis Yorum yöneticileri Zeynep Güneş ve Derya Durmaz ödül getiren işlerine ilişkin şunları anlattı: “Bu yılın Hürriyet Özel Ödülü brief’i Türkiye’deki cinsiyet ayrımcılığı gündemi açısından oldukça önemliydi. Biz de bu brief’e çalıştığımız için ayrıca heyecanlandık. Ve cinsiyetçi söylemler etrafında uzun saatler çalışıp reklamcılığın onlarca fikir eleme klasiğini yaşadıktan sonra aradığımız fikri, kendimize kızdığımız bir anda bulduk. Cinsiyetçi söylemler hangileri diye konuşurken listenin oldukça kabarıklaştığını fark ettik. Gün içinde pek çok kez etrafta duyduğumuz, hatta bizim de kullandığımız ve hepimize normal gelen bu söylemleri dikkatle dinlemeye ve okumaya başladığımızda durumun rahatsız edici boyutta olduğunu anladık. İki kişilik yaratıcı bir ekibiz. İki kadın. Bulduğumuz birkaç fikir için “bunları geç adam gibi fikir bulalım” dediğimiz an iyi ve doğru bir şeyi tanımlamak için “adam gibi” kalıbını kullandığımızı fark ettik. Hemen TDK’dan “adam olmak” ve “kadın olmak” tanımlarına baktık. Anlamları okuduktan sonra bu tanımları ilanımıza aktarmaya karar verdik. Böylece cinsiyetçi söylemler konusuna dikkat çekmek için istediğimiz vuruculuğa ulaştığımızı düşündük.
Fikrimizi bulduktan sonra, “Dilini değiştir her şey düzelir” demeye ve ilanı olabildiğince basit bir layout’la görselleştirmeye karar verdik. Çünkü söylediğimiz şey çok önemliydi ve en doğrusu fikrimizi karmaşıklaştırmadan, anlaşılır bir biçimde söylemekti. Adam ve kadın olmanın tanımlarını karşılaştırdığımız ilanda da kadın ve erkek portreleri kullanmak mantıklı ve net bir çözümdü. Ayrımcılık olgusunu daha da vurgulamak amacıyla da kadın rengi pembe erkek rengi maviyi ekledik.”