Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2006 00:00
Türkiye’de basın reklamlarının Oscar’ı olarak nitelendirilen "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri" sahiplerini buldu. Türkiye’nin en iyi basın reklamı ödülü "Kıpkırmızı"yı Rafineri Ajansı’nın hazırladığı Mey İçki’nin Buzbağ Şarabı aldı.
HÜRRİYET Gazetesi’nce düzenlenen Türkiye’nin basın reklamlarına dönük ilk yarışması "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri" sahiplerini buldu. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Kırmızı’ya 90 ajans 923 çalışmayla katıldı. Yarışmanın büyük ödülü "Kıpkırmızı"yı ise Rafineri reklam ajansının Mey İçki’nin Buzbağ şarabı için hazırladığı reklam kazandı. Bu yıl 29 kategoride düzenlenen yarışmanın ödül töreni Maslak Refresh The Venue’de gerçekleştirildi.
İCRA, YARATICILIK KADAR ÖNEMLİ: Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, hem basında hem de reklamcılıkta yaratıcılığın çok ileri düzeyde olmadığını söyledi. "Sadece yaratıcı fikir değil, icra da önemli" diyen Sabancı, kurumlarda yaratıcı fikirlere mutlaka ses verilmesi gerektiğini belirtti.
KIRMIZI ARENASI: Kırmızı’nın kısa zamanda önemli bir noktaya ulaştığına işaret eden Vuslat Doğan Sabancı, şunları söyledi: "Kırmızı Türkiye’de reklam yaratıcıları kendilerini sınaması için önemli bir arena oldu. Kırmızı’yı bir yarışma olmanın ötesine taşıdık. Kırmızı Kitap, Kırmızı Dergi var. Kırmızı sergileri düzenleniyor. Yaratıcılık alanında Kırmızı serpilerek büyüyecek."
TOPLUMSAL VURGULAR: "Orada olma" kavramını en iyi basın ilanlarının anlattığını dile getiren Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, basın ilanının sadece bir ürünü satma amacı taşımadığını, o toplumun sosyolojik ve psikolojik özellikleriyle ilgili en önemli vurguları verdiğini vurguladı. Özkök, son 2 aydır Hürriyet sayfa sekreterlerinin, sayfaları yaparken o sayfalardaki reklamları görebilmesinin de önemli bir gelişme olduğunu kaydetti.
Bu Yılın Kırmızıları/ Basında En İyilerEn iyi sayfa kullanımı: Mindshare Türkiye-Nike Türkiye
En iyi proje uygulaması: Yorum Publicis-Renault-Mais
En iyi gazete reklam kampanyası: Alice BBDO-Mercedes-Benz Türk
En iyi dergi reklam kampanyası: Tayfa-Mudo Concept
En iyi bölgesel reklam: Öncül Sefa İletişim Hizmetleri-Güzelyalı Dürüm
En iyi banka ve bankacılık hizmeti reklamı: RPM Radar-Yapı
Kredi Bankası
En iyi sigorta ve diğer finans hizmetleri reklamı: Tayfa-Garanti Leasing
En iyi gıda reklamı: Alice BBDO-Fritolay
En iyi içecek reklamı: Rafineri-Mey İçki/Buzbağ Şarap
En iyi perakende reklamı: Tayfa-Mudo Garage
En iyi mobilya ve dekorasyon reklamı: TBWA\İstanbul-Luna Designe Center
En iyi konut ve emlak reklamı: Ogilvy&Mather-Dündar İnşaat/Incity
En iyi otomobil reklamı: TBWA\İstanbul-Borusan Otomotiv/BMW M6
En iyi diğer otomotiv, yan sanayi ve aksesuvar reklamı: TBWA\İstanbul Borusan Otomotiv/BMW Motosiklet
En iyi kozmetik, kişisel bakım ve güzellik ürünü reklamı: Alice BBDO-Henkel/Persil
En iyi dayanıklı tüketim ürünü reklamı: Young&Rubicam Reklamevi-Arçelik/Bulaşık Makinesi
En en iyi moda, tekstil&kişisel aksesuvar ürünü reklamı: Rafineri-BBA Beymen/T-Box
En iyi insan kaynakları reklamı: 3. Kuşak-İnsan Kaynakları
En iyi turizm reklamı: Young&Rubicam Reklamevi-Tab Gıda/
Balık Burger
En iyi kültür, sanat & eğlence reklamı: Medina Turgul DDB-İzel Rozental
En iyi sosyal içerikli reklam: Ajans Ultra-Umut Çocukları Derneği
En iyi insert uygulaması: Markom Leo Burnett-Coca-Cola/ Domates Kokteyli
En iyi eğitim reklamı: Fayda-TUAD
En iyiler diğer kategorisi: TBWA\Network-Eczacıbaşı Beiersdorf/Şeffaf Yarabandı
Hürriyet Özel Ödülü/Basında en iyi reklam fotoğrafı: Y&R Reklamevi/Fethi İzan-Tab Gıda
Jüri Özel Ödülü: Young&Rubicam Reklamevi-KALDER
Kırmızı Kalem Eğitimleri Ödülü: Saygın Saral-Emir Yüksel
Reklam pazarında basının payı arttıHÜRRİYET Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Kırmızı’nın düzenlendiği ilk yıl 640 çalışmanın yarışmaya katıldığını hatırlatarak, şöyle konuştu: "Bu yıl 923 çalışma katıldı. Sayı arttı. Kırmızı markalaştı. Yarışmaya katılan çalışma sayısındaki artış basına ve Kırmızı’ya olan inancın bir göstergesi. 2005 yılında toplam reklam pazarında yüzde 27 artış ile en çok basının payı arttı. Bu bir U dönüşü. Basın reklamlarının daha da büyüyeceğine inanıyoruz. Enflasyonist ortamdaki taktiksel reklamlar yerini artık stratejik reklamlara bıraktı. Gazete okuru sadıktır. Düşünmeye, derinleşmeye yatkındır. Medya planlamalarında salt rakamlarla yetinemeyiz. Bunları da dikkate almalıyız."