Reklamcılar Cannes Lions’ta tarihi başarı kazandı

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılar Cannes Lions’ta tarihi başarı kazandı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2009 00:00

Milliyet ’in Türkiye’de 2002 senesinden buyana temsil ettiği Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nin 56’ncısı geçtiğimiz günlerde düzenlendi.

DDB&Co. İstanbul dünyanın en iyi ilk üç ajansı arasına girdi. Türk ajanslar 35 işle finalist oldu ve sekiz aslan kazanarak tarihi bir başarıya ulaştı. Festivale Türkiye’den gönderilen 253 çalışma arasından 35’i basın, açık hava, radyo, doğrudan pazarlama ve film kategorilerinde finale kaldı.

Peş peşe ödüller

Finale kalan çalışmalar açıklandıktan sonra, Türkiye’ye peş peşe ödülleri kaptı.

Doğrudan Pazarlama ödüllerinde TBWA/İstanbul ’step on step’ başlıklı Step Halı Projesi ile Bronz Aslanın sahibi oldu.

Radyo kategorisinde Grey İstanbul’un Google spotunun Gümüş Aslan aldı.

Açıkhava kategorisinde DDB&Co’nun ikinci el mağazası Dank reklám kampanyası ve KTM motosikletleri için hazırladığı ilanla iki Bronz Aslan kazandı.

Tarihi rekor

Festivalde ilk olarak 2003 senesinde ödül kazanmaya başlayan Türk ajansları 56’ncı Cannes Lions öncesinde toplam 28 işle finale kalmıştı. Bu güne kadar bir Gümüş, iki Bronz ve bir Medya Aslanı ile toplamda dört ödül ile yetinen Türkiye, 2009 Cannes Lions’ta 35 işle finale kalırken sekiz Aslan alıp ödül sayısını katlayarak tüm zamanların en başarılı festival haftasını geçirdi. Sağlanan başarı ile ilgili önemli bir nokta da daha önce ödül alınmayan radyo ve doğrudan pazarlama kategorilerinde Aslan kazanılması ve uzun seneler sessiz kalınan film kategorisinde Akbank Uluslar arası Caz Festivali için Publicis Yorum’un ’Şehrin Caz Hali’ filminin TV dalında kısa listeye kalması oldu.

DDB&Co. dünyanın en iyi üç reklam ajansından biri

CANNES ’da ’yılın Reklám Ajansı’ DDB Brasil olurken yine Brezilya’dan ALBAMAPBBDO ikinci, Türkiye’den DDB&Co. İse üçüncü gelerek Türkiye açısından Cannes Lions tarihinin en büyük başarısına imza attı. DDB&Co’nun Başkanı ve Kreatif Direktörü Karpat Polat dünyanın en iyi üç reklám ajansından biri olarak tescil edilmenin büyük bir gurur vesilesi olduğunu belirterek, Bu efsanevi ajanslarla rekabet edebiliyor olmanın ne kadar büyük bir olay olduğunu ancak Cannes’ı yakından takip edenler bilebilir. Bu gün itibariyle Cannes’da bir Türk reklámcı olmak her zamankinden çok daha prestijli" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!