Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, 2021 yılının ilk 6 ayında büyümesini sürdürdü. Şirket, ilk 6 ayda da yüzde 49’luk büyüme ile 3 milyar TL ciroya ulaştı. Teknosa, yatırımlarına hız kesmeden devam ettiği e-ticarette de cirosunu 500 milyon TL’ye çıkardı.
#TeknosaKoronavirüs salgını sonrası tüm dünyada pek çok sektör olumsuz etkilenirken, pek çok kişi de evinden çalışmaya başladı. Alışveriş alışkanlıkları değişime uğrarken e-ticarette kurallar yeniden yazılıyor. Bu süreci yakından takip eden Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, pandemi sürecinde teknoloji ürünlerinin satışının nasıl etkilendiğini, mağazaların kapatılmasıyla dijital mağazacılığın etkisini Hürriyet'e anlattı.
#TeknosaTAMPF ile Nielsen tarafından hazırlanan TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi Mart 2019 verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde perakende sektörünün enflasyondan arındırılmamış toplam cirosu yüzde 24 arttı.
#Türkiye Alışveriş Merkezleri Ve Perakendeciler FederasyonuAYD Başkanı Hulusi Belgü: "Alışveriş merkezleri olarak 2018 yılını yaklaşık 130 milyar TL ciro ile kapatacağız. 2019 yılı için ise öngörümüz 160 milyar TL. (AVM'lerin) Yıl sonu itibarıyla 2,3 milyar ziyaret sayısına ulaşacağını tahmin ediyoruz" açıklamasında bulundu.
#Alışveriş Merkezleri Ve Yatırımcıları DerneğiYurtdışıdaki 182’nci mağazasını Almanya’nın Hamburg şehrine açan Koton, 2025 yılında 5 kıtaya yayılacak. Markanın kurucusu Yılmaz Yılmaz, “2020 gibi Amerika’da mağaza açmayı hedefliyoruz. Çin ve Hindistan’dan birine öncelikle gireceğiz. Koton 2025’te 5 kıtaya yayılmış bir dünya markası olacak” dedi.
#Koton MarkasıDünyada perakende hırsızlığı 2016’da rekora koşuyor. 2015’te 123 milyar dolar olan dünya perakende hırsızlığının 2016’da 150 milyar doları bulması bekleniyor. Sensormatic Güvenlik Hizmetleri’nin verilerine göre bu rakam Türkiye’de 2.1 milyar dolardan yüzde 25’lik artışla 2.5 milyar dolara çıkacak. Mağaza ve süpermarketlerde en çok çalınan ürünler ise kazak ve et ürünleri.
#Sensormatic Güvenlik HizmetleriDÜNYADA Türk markalarının gücü her geçen gün artıyor. Hazır giyimden mobilyaya kadar pek çok farklı alanda dünyaya açılan Türk markaları bugün 90 ülkede 2 bin 951 mağaza ile faaliyette. En çok Türk mağazasının bulunduğu ülke ise 707 mağaza ile Rusya. Mağazaların yüzde 75’ini ise hazır giyim markaları oluşturuyor.
Dünyada perakendede en yüksek büyüme yaşayan ülkelerden biri Türkiye. Sektör, 2.5 milyonu aşkın kişiyi istihdam ediyor. 330 milyar dolarlık işlemin kayda girmesini sağlayan sektör 2012’yi 2011 kadar parlak olmayan bir ‘sindirme’ yılı olarak karşılıyor.
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Boyner’in yüzde 22’ye, Beymen’in yüzde 50’ye yakın hissesini Altınyıldız’a devrettiklerini belirtti. Boyner, Altınyıldız’ın 2012’de 2 milyar liralık ciroya ulaşacağını söyledi. Yabancı yatırımcıların perakende sektörüne ilgisine dikkat çeken Boyner, “Yabancılarla görüşmekten millet işine bakamıyor” dedi.
Organize perakende sektörü 2010 yılında 76.3 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Tüm perakende dikkate alındığında 200 milyar dolar rakamına ulaşılıyor. Bu yıl yüzde 6 civarı büyüme gerçekleştiren organize perakende sektöründe 520 bin kişi çalışıyor. Büyümeyi sürdürmesi beklenen sektör, lokomotifliğe oynuyor.
Dünya Basketbol Şampiyonası’nda lisanslı taraftar ürünü satışı 500 bin Euro’ya yaklaştı. Milli Takım’ın başarısı forma satışlarına yansıdı. Turnuvanın resmi perakende mağazası Intersport CEO’su Levent Yarcan, “Mağazalarda forma kalmadı. Milli Takım’ın başarısı önceden hesaplansaydı, 100 bin adet forma üretilir ve hepsi satılırdı” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM); Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile birlikte TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu ilk çalıştayını gerçekleştirdi.
Şiddetle tartışılan Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Kanun Tasarısı için AMPD Başkanı Mehmet Nane, “Marketler için hazırlanan tasarıya her şeyi sıkıştırdılar, üretici ile tüccarı birbirinden ayıramayan çorba yaptılar. Pazar günleri alışveriş merkezlerini kapatmamız, 81 bin kişinin işini kaybetmesi demektir” dedi.
KRİZ yüzünden işyerlerini kapatanlar, çareyi birçok giderden arınmış sanal mağaza açmakta buluyor. İnternet üzerinden satış yapan mağazaların sayısı son 6 ayda yüzde 30 artarken, geçen yıl 500 milyon dolar olan bu mağazaların toplam cirosunun 2009’da 700 milyon dolara ulaşması bekleniyor.
Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getirerek büyük sükse yapan Unitim Holding, 2007 yılını 181 mağaza ile kapatıyor. 2007’de 80 yeni mağaza açarak yılın en hızlı büyüyen perakendecisi olan Holding’in 2007 perakende cirosu 160, toplam cirosu ise 230 milyon dolara ulaştı. Unitim, haziranda Polo Ralph Lauren’in ilk mağazasını da İstinyePark’ta açacak.
İtalyan Ermenegildo Zegna’nın Türkiye Genel Müdürü Francesco Lasorte, 1 milyon Euro yatırımla gömlek üretim kapasitesini artıracaklarını belirterek "Takım elbise yatırımı da yapabiliriz ama Türkiye’de giderek pahalı bir ülke oluyor. Bu kur politikası devam ederse üretim yapan kimse kalmayacak. Sadece bizim gibi çok büyükler kalacak" dedi.
Türkiye’de her geçen gün sayısı artan ve plansız bir şekilde yapılan alışveriş merkezlerinde (AVM) kiraların metrekare başına 200 dolara ulaştığını söyleyen Seven Hill’in Başkanı Hüseyin Özbek, "Kár etmeye imkan yok. Bu gidişle markalar batmaya başlayacak. Tepki olarak üç yıl AVM’lere girmeme kararı aldım" dedi.