Güncelleme Tarihi:
Dönmez, online alışverişin talep görmesinin nedenleri arasında internetin yayılması ve kullanıcıların zamanla deneyim kazanmasının geldiğini ifade ederek, internette deneyim kazanan tüketicilerin, internet erişiminin yaygınlaşması ve uygulamaların artmasıyla daha fazla alışveriş yapabilme imkanına kavuştuğunu söyledi.
Türkiye'de 16 milyondan fazla internet kullanıcısı olduğunu ve Hepsiburada.com'un 1,5 milyonuncu üye sayısına yaklaştığını belirten Dönmez, şunları kaydetti:
“Her yıl internet kullanıcı sayısı yüzde 100'lere varan bir oranda artacak. İnternetin daha da yaygınlaşması, marka güveni, deneyim ve koşulsuz müşteri memnuniyeti yakın zamanda online alışverişi parasal büyüklük bakımından reel alışverişle eşit seviyeye getirecek. Bu elbette zaman alacak. Türkiye'de ise bunun ABD'den daha hızlı gerçekleşeceğini söylemek yanlış olmaz. Dünyada da bunun gün geçtikçe daha hissedilir hale geldiği yapılan araştırmalarla ortaya konuyor. ABD'de online perakende cirosu 2005 yılında 172 milyar dolar olarak gerçekleşti, Jupiter Research'ün bir araştırmasına göre de 2010 yılında 329 milyar dolara ulaşması bekleniyor.”
Dönmez, ABD'de 2005 yılında 93 milyar dolar olarak gerçekleşen e-ticaret satışlarının toplam satışlara oranının yüzde 2,53, geçen yıl ise 114 milyar dolar olan e-ticaret satışlarının toplam satışlara oranının yüzde 2,94 olduğunu belirterek, bu yıl e-ticaret cirosunun toplam satışların yüzde 3'ünden fazlasına ulaşmasının beklendiğini kaydetti.
Avrupa'da 2006'da 133 milyar dolar olan e-ticaret satışlarının, bu yıl 196,6 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ifade eden Dönmez, “Türkiye'de de bu yıl e-ticaret cirosunun yaklaşık 350 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz” dedi.
HEPSİBURADA.COM, 4 BİN 500 METREKARELİK YENİ MERKEZİNDE
Kaan Dönmez, online alışveriş sektöründe yaklaşık yüzde 45'lik pazar payıyla Hepsiburada.com'un “lider” olduğunu, son 5 yıl içerisinde ortalama yüzde 85 büyümenin de etkisiyle Ümraniye'deki 4 bin 500 metrekarelik yeni depo ve yönetim merkezine taşındığını bildirdi.
Dönmez, online alışveriş sektörünün son yıllarda dikkat çekici biçimde büyüdüğünü ve Hepsiburada.com'un da, gerçekleştirdiği kampanyalar ve online alışveriş kredisi gibi projelerle sektörün büyümesine önemli katkı sağladığını kaydetti.
2006'yı 1,5 milyon adedin üzerinde ürün teslimatı ve 66,5 milyon dolar ciroyla tamamlayan şirketin 2007 ciro hedefinin 130 milyon dolar olduğunu belirten Dönmez, online alışverişe ilişkin talepteki büyümeye bağlı olarak hem iş gücünü hem de 100 bini aşan ürün çeşidini depolayacakları alanın büyüklüğünün daha da önem kazandığını ifade etti.