Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2010 00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM); Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile birlikte TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu ilk çalıştayını gerçekleştirdi.
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, hangi ülkelere hangi sektörlerle ihracat yapılacağının, ihracat odaklı üretim, girdi tedarik stratejisi, özel sektör ve hükümetin hangi enstrümanlarla ne görev yapacağının tespit edileceğini söyledi. Türk ihracatçısına yol göstermeyi hedeflediklerini belirten Zafer Çağlayan “Hangi sektörlerin, hangi ülkelere nasıl bir strateji ile gireceklerini belirleyeceğiz. Bunu yaparken karanlıkta el feneri ile yol bulmuyoruz. Elimizde projektörler var. Elimizde 60 ülkenin bilgileri var” dedi.
Avrupalılar’ın Türkiye’nin her yerinde 5 yıldızlı lükse sahip alışveriş merkezlerini (AVM) gezdiğini anlatan Zafer Çağlayan, “Şimdi Türk yatırımcıların çevre bölgeler başta olmak üzere elde ettiği birikimleri ve başarıları dünyaya taşıması gerekiyor. AVM’ler son derece önemli açılımlar sağlayacak. Çalıştay Türkiye’de üretilen tüm malların uluslararası arenada tanıtılacağı bir çalışmaya öncülük ediyor” diye konuştu.
Türkiye’deki şu anda 300 olan AVM sayısının 10 yıl içinde 450-500’e çıkacağını belirten AYD Başkanı Hakan Kodal, çalıştaydan çıkacak yol haritasıyla Türk firmaların yurtdışında 10 bin mağaza açma hedefi olduğunu söyledi. Bunun yurtdışında 150 yeni AVM anlamına geldiğini dile getiren Kodal, “Bu çalışmalar neticesinde organize perakendenin yurtdışındaki gelirlerinde artış olacaktır. Türkiye’de organize perakende cirosu 200 milyar dolara çıkar” dedi.