Türk şirketleri 90 ülkede 2 bin 951 Türk mağazaya ulaştı

Güncelleme Tarihi:

Türk şirketleri 90 ülkede 2 bin 951 Türk mağazaya ulaştı
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2015 01:30

DÜNYADA Türk markalarının gücü her geçen gün artıyor. Hazır giyimden mobilyaya kadar pek çok farklı alanda dünyaya açılan Türk markaları bugün 90 ülkede 2 bin 951 mağaza ile faaliyette. En çok Türk mağazasının bulunduğu ülke ise 707 mağaza ile Rusya. Mağazaların yüzde 75’ini ise hazır giyim markaları oluşturuyor.

Haberin Devamı

AMERİKA’dan Irak’a, Gürcistan’dan Çin’e, Hindistan’dan İran’a kadar 90 ülkeye yayılan Türk markaları bu ülkelerde 2 bin 951 mağazaya ulaştı. Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) verilerine göre 2015’te bu rakam 3 bin 750’ye

Türk şirketleri 90 ülkede 2 bin 951 Türk mağazaya ulaştı
çıkacak. Mağazaların yüzde 75’ini hazır giyim markaları oluştururken, en çok mağaza Rusya’da yer alıyor. Rusya’yı Ukrayna, Kazakistan ve Azerbaycan izliyor. Mağaza sayısının hızla arttığı ülkelerin başında ise Amerika geliyor.

BÜYÜK MARKA YÜRÜYÜŞÜ
BMD Başkanı Sami Kariyo, her yıl Türkiye ortalamasının birkaç kat üzerinde büyüyen organize perakendenin yeni rotasının çizdiklerini belirterek, Türkiye’nin gelecek 10 yılda “büyük marka yürüyüşüne” tanıklık edeceğini söyledi. Sami Kariyo, “Marka ekonomisi ve Türkiye’nin markalı ekonomiye dönüşümü stratejisi bizim açımızdan vazgeçilmez. Türkiye’nin ekonomik olarak daha da güçlenmesinin ana koşulunun markalı üretim ve markalı ihracat olduğuna inanıyoruz. Bugün 84 BMD markasının 90 ülkede 2 bin 951 satış noktası bulunuyor. Marka ekonomisinin gereklerinden biri olarak, İstanbul’un modanın ve markaların merkezi olması, aynı zamanda da bir alışveriş destinasyonuna dönüşmesi sürecinde İstanbul Shopping Fest etkinliğine büyük önem veriyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kur baskısı sıkıntı yaratıyor

BMD Başkanı Sami Kariyo, öncelikli gündem maddelerinden bir diğerinin ise sık sık karşılaştıkları kur baskısı olduğunu belirterek “Bu husus, markaların önündeki en büyük tehditler arasında yer alıyor” dedi. Kariyo, kurların ciddi bir maliyet baskısı yarattığını, karlılığı sürdürebilir kılmakta zaman zaman sıkıntı yaşadıklarını söyledi.

Sami Kariyo, markaların büyümelerinin ve rekabette güçlü biçimde yer almalarının önkoşullarından birinin maliyetlerini kesin ve gerçekçi biçimde hesaplayarak, daha büyük yatırımlara, daha yüksek istihdama ve tüketiciye daha avantajlı fiyatlar sunmaya olanak yaratacak bir yapıya kavuşmaları olduğunu aktardı.

Haberin Devamı

Hangi ülkelerde mağaza var
Ülke Mağaza sayısı
-----------------------
ABD 131
Abhazya 3
Arnavutluk 26
Avustralya 9
Avusturya 4
Azerbaycan 149
Bahreyn 7
Belçika 17
Beyaz Rusya 29
Birleşik Arap Emirlikleri 36
Bosna-Hersek 12
Bulgaristan 41
Cezayir 16
Çek Cumhuriyeti 7
Çin 11

Yurtdışındaki mağazaların sektörel dağılımı

Sektör Oran (%)
----------------

Hazır giyim 75
Mobilya-ev tekstili 12
Ayakkabı 8
Mücevher 2
Diğer 3

250
2014’te yurtdışında açılan yeni mağaza sayısı

3.2 milyar $
BMD üyelerinin 2014 ihracatı

3 bin 750
2015 sonu yurtdışındaki mağaza sayısı hedefi

75 milyar $
Türkiye’de gıda dışı modern perakende cirosu

55 bin
BMD üyelerinin yurtiçi mağaza sayısı

2 bin 951
BMD üyelerinin yurtdışı mağaza sayısı

Haberin Devamı

ckuburlu@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!