‘2025’te dünya markası olacak’

Güncelleme Tarihi:

‘2025’te dünya markası olacak’
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2016 09:35

Yurtdışıdaki 182’nci mağazasını Almanya’nın Hamburg şehrine açan Koton, 2025 yılında 5 kıtaya yayılacak. Markanın kurucusu Yılmaz Yılmaz, “2020 gibi Amerika’da mağaza açmayı hedefliyoruz. Çin ve Hindistan’dan birine öncelikle gireceğiz. Koton 2025’te 5 kıtaya yayılmış bir dünya markası olacak” dedi.

Haberin Devamı

HAMBURG’un ‘Spitalerstrasse’si İstanbul’un İstiklal veya Bağdat Caddesi gibi ünlü bir caddesi. Dünyanın önde gelen markaları bu caddede en şık mağazalarıyla boy gösteriyor. Türkiye’de moda perakendesinin ilk 3 oyuncusundan biri olan Koton, bu caddede 2 bin metrekarelik dev bir mağaza açtı ve bu mağaza açıldığı ilk haftada rekor satışlara imza atarak, Koton’un toplam 472 mağazası içinde açıldığı ikinci gün en çok ciroyu yapan mağaza oldu. Hamburg mağazasının açılışı nedeniyle Koton’un kurucuları Gülden Yılmaz ve Yılmaz Yılmaz çiftinin davetlisi olarak Hamburg’taydık. Yılmaz çifti hem 2016 değerlendirmesini yaptılar hem de yeni hedeflerini açıkladılar.

KAÇIRMADAN ALALIM

2016 yılı içinde yatırımlarının 3’te birini modaya yaptıklarını anlatan Yılmaz Yılmaz, “2016’da hazır giyim Türkiye’de yüzde 15 büyürken Koton yüzde 35 büyüdü. 2016 yılının hem dünya hem de Türkiye için zor bir yıl olmasına rağmen izlediğimiz doğru stratejilerle büyümeye devam ettik. 2001 kriz döneminde de hızla büyüme kaydeden bir markaydık. Koton, ‘kaçırmadan alalım’ stratejisini izliyor. 2015-2016 yıllarında yaşanan sıkıntıları görerek pozisyon aldık. Üretimin yüzde 75’ini Türkiye’de. Yabancı rakiplere göre maliyet avantajımız oldu. Rekabette kendimizi daha iyi konumlandırdık. Bu süreçte Türkiye’de C ve C + sınıfta büyüme kaydederken, B ve A grubundan da müşteri kazandık. Moda uygun fiyat ve bol çeşitle müşterileri çektik. Kriz dönemlerinde markalar ürkek hareket ederse markaların gelişimi engellenir” diye konuştu.

Haberin Devamı

2.8 MİLYAR CİRO YAPTI

Yılmaz Yılmaz, 2016’da yurtiçinde 30, yurtdışında da 45 mağaza açtıklarını ve 1700 kişiye istihdam sağladıklarını anlatarak, şöyle devam etti: “Hamburg mağazasıyla birlikte bugün yurtdışındaki mağaza sayımız 182’ye ulaştı ve yurtdışı satışlarımız, toplam satışlarımızın yüzde 25’ini oluşturuyor. Yurtiçindeki mağaza sayımız ise bu yıl yeni açtığımız 30 mağaza ile 290’a ulaştı. Bu 290 mağazanın 192’sini AVM, 98’ini cadde mağazaları oluşturuyor. Yeni 30 mağazamız ile 700 kişiye istihdam sağladık. Türkiye’ye 85 milyon lira, yurtdışına yaklaşık 103 milyon lira yatırım yaptık. 2016’yı 2.8 milyar lira perakende cirosu ve 500 milyon lira ihracat rakamıyla kapatacağız.”

Haberin Devamı

2020’DE AMERİKA’DA

Hedeflerinin global bir oyuncu olmak olduğunu da vurgulayan Yılmaz Yılmaz, “Türkiye’de markalı perakende pazarı yüzde 50’lerde. Batı ülkelerinde bu oran yüzde 80’lerde. Türkiye’de halen gidilecek çok yolumuz var. Onun için hızla büyümeye devam edeceğiz. Genç nüfusun tüketim alışkanlıkları ve potansiyeli düşünüldüğünde Koton’un önümüzdeki üç yıl içinde en az 2 kat büyüyeceğini söyleyebiliriz. Ancak bizim yolculuğumuz artık yalnızca Türkiye ile sınırlı değil. Yalnızca Doğu ve Güney’de mağaza açarak da dünyada moda markası olunmaz. Biz bu yüzden Batı Avrupa’ya da açıldık. Paris mağazamızın ardından Hamburg’u açtık. İtalya ve İspanya’da da mağaza açacağız. 2020-2021 gibi de Amerika’da mağaza açmayı hedefliyoruz. Çin ve Hindistan’dan birine öncelikle gireceğiz. Henüz inceliyoruz. Koton 2025’te 5 kıtaya yayılmış bir dünya markası olacak. Türkiye’den bir dünya markası çıkaracağız.

Haberin Devamı

İtalya ve İspanya örneklerine baktığımızda oradan çıkan markalar da ilk önce ülkelerinde güçlendiler ve o ülkelerde de markalar kişi başına düşen gelir 10 bin dolar seviyesini geçince o markalar dünya ya açıldı” dedi.

KOTON JEANS BÜYÜYECEK

Bu yıl açtıkları ‘Koton Jeans’ mağazaları hakkında da bilgi veren Yılmaz Yılmaz, ”Koton Jeans mağazalarına 5 yıl içinde 50 milyon dolar yatırım yapacağız. Koton Jeans mağazalarının cirosunu 5 yılda 700 milyon liraya çıkarmayı da hedefliyoruz. Bu yıl yaptığımız siyah jean kampanyası sektörü hareketlendirdi ve Türkiye’de kot kumaşı üretenlerde siyah jean kumaşı bulmakta zorluk çekildi. Moda Koton’dan izlenir algısını yaşatmak için çok çalışıyoruz. Eşim Gülden Yılmaz’ın başında bulunduğu tasarım ekibi bu konuda bize çok iyi yol aldırıyor” dedi.

Haberin Devamı

2017’DE 67 YENİ MAĞAZA AÇACAK

KOTON, 2017’de 31’i’ü yurtiçinde, 36’sı yurtdışında olmak üzere 67 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Koton’un bulunduğu ülke sayısını 2017’de 26’dan 29’a çıkaracak. Yeni yılda yurt içinde yüzde 33, yurt dışında yüzde 67 olmak üzere ortalama yüzde 42 büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Yılmaz Yılmaz, özellikle Batı Avrupa’nın Koton’un radarında olacağını söyledi.

KULUÇKA MERKEZİ

MARKANIN kurucularından Gülden Yılmaz, toplantıda Koton’un tasarım ekibiyle ilgili bilgi aktardı. 400 kişilik tasarım ekibinin başında WGSN’nin kreatifinden sorumlu başkan yardımcılığı pozisyonunu bırakarak Koton’a gelen Isham Sardouk’un olduğunu hatırlatan Gülden Yılmaz, “Koton Design Lab’i kurduk. Design Lab bir tasarım laboratuvarı, bir kuluçka merkezi gibi çalışıyor. Yeni fikirler, yeni konseptler, inovasyonlar için bir nevi düşünce kuruluşu. Temel amacı, trendleri öngörmek ve bunları Koton’da farklı müşteriler için çalışan marka ve tasarım ekiplerine görünür ve anlaşılır kılmak. Siyah jean çıkışı gzel bir örnek oldu. Diğer markalar da bizi izledi.

Haberin Devamı

Siyah jean satışlarında patlama oldu” dedi.

ALMANYA’DAKİ İLK MAĞAZASI

KOTON’un Hamburg Mağazası toplam üç kattan ve 2 bin metrekareden oluşuyor. Mağaza açılışının ikinci gününde Koton’un toplam 472 mağazası içinde en yüksek ciroyu yakalayarak birinci sıraya yerleşti. 16 Aralık’ta kapılarını modaseverlere açan mağaza, açılış haftası boyunca en yüksek ciro yapan ilk 3 mağaza arasındaki konumunu korudu.

Koton’un her yıl ürettiği farklı model sayısı 30 bin

Markanın tasarım ekibinde çalışan kişi sayısı 400

Markanın her yıl oluşturduğu koleksiyon sayısı 50

Koton’un müşterilerine her gün sunduğu yeni seçenek sayısı 80

YÜZDE 50’SİNİ TL ÖDÜYORUZ

Yılmaz Yılmaz, AVM’lerde dövizle ödenen kiralarda yaşanan sıkıntılarla ilgili de şöyle dedi: “Perakende sektörü bu konuda kendini iyi ifade etti. Bazı AVM’lerde düzenleme oldu. Bulunduğumuz AVM’lerin yüzde 50’sinde TL ödeme yapıyoruz. Sektörün bu dönemde dayanışma göstermesi gerekiyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!