Dünyada otomobil fuarlarına gösterilen ilgi dijital iletişim imkanlarındaki gelişmelere bağlı olarak azalırken, üreticilerin bir asrı aşkın süredir verdiği önemi de azaltıyor. Dünya ve Avrupa çapında düzenlenen önemli otomobil fuarlarından Paris Otomobil Fuarı'nın tarihi yaklaşırken, katılmayacağını açıklayan üreticilere bir yenisi eklendi.
#Paris Otomobil FuarıGün geçmiyor ki “metaverse”e yönelik yeni bir haber ya da gelişme ile karşılaşmayalım… Forbes’da yer alan bir makale “metaverse ile ilgili Twitter paylaşımlarının geçen yıl %19,425 artış gösterdiğini” belirtti. 2021’in son günlerinde, metaverse özelinde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, “Z kuşağı metaverse’deki sanal mağazalarda alışveriş yapma konusunda oldukça pozitif düşünüyor”.
#HürriyetOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#GazetehaberleriYarın kapılarını açacak Frankfurt fuarına katılımda yaşanan sıkıntı ‘Otomobil fuarları ölüyor mu’ tartışmasını alevlendirdi. Alternatif yakıt teknolojileri konusunda çalışmaların hız kazanması ve yüksek teknolojili otonom araçların devreye girmesi sonucu bazı üreticilerin teknoloji fuarlarına yönelmesi, gelecekte otomobil ve teknoloji fuarlarının tek çatı altında olmasını zorunlu kılıyor.
#FrankfurtPeugeot-Citroen Grubu’nun yeni Ortadoğu ve Afrika Direktörü Jean-Christophe Quemard, ileride üretim gündeme gelirse ilk adaylarının Türkiye değil Fas olduğunu itiraf ederken, IŞİD operasyonlarının ise kendilerini değil Türkiye’de üretimi olan markaları etkileyeceğini söyledi.
FRANSIZ Renault’un Türk ortağı Oyak’ın Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, “IŞİD riskini Türkiye’de üreten düşünsün’ diyen PSA Grubu Ortadoğu ve Afrika Direktörü Jean-Christophe Quemard’a, “Bugün Türkiye’de üretim yapan markalar krizlerden kurtuldu. PSA Grubu’nu iflasa sürükleyen yanlış ülkelere yatırım oldu. Türkiye’ye yatıran her zaman kazanır” cevabını verdi.
Fox TV’de hafta içi her gün, ana haber öncesinde yayınlanan ‘Deniz Yıldızı’ dizisinde canlandırdığı ‘Özgür’ karakteriyle kızların ilgiyle takip ettiği, başarılı performansıyla da dikkatleri çekerek adından söz ettiren Tuan’la meraklıları için yaptığımız röportaj… Çok genç yaşına rağmen yaptıklarını okuyunca şaşıracaksınız.
Peugeot’nun İspanya, İtalya, Portekiz ve Türkiye’den oluşan Güney Avrupa Bölgesi Başkanı Rafael Prieto, Türkiye’nin yaşanan kriz döneminde yüzlerini güldürdüğünü belirterek, “Diğer pazarların satışları düştüğünde moralim bozuluyor. Böyle dönemlerde depresyona karşı ilacım Türkiye oldu. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Pierre Vieux’yla konuşup çalışmaya öyle başlıyorum” dedi.
Fuar denince motorsporlarında da birçok otomobil akla geliyor. Pistte ya da parkurlarda ortalığı tozu dumana katan araçları fuar boyunca canlı canlı yakından görme fırsatı olacak. Formula 1 araçlarından, rallilerin iddialı otomobillerine, uluslararası arenalarda Türkiye bayrağını dalgalandıran araçlardan, şampiyon otomobillere kadar fuarda birçok seçenek olacak. Sizler için bunlardan bazılarını derledik. İşte yüzlerce beygir güç üreten, egzozlarından duman yerine ateş saçan yarışçı savaşçılar.
Türkiye’de düzenlenen 2010 Dünya Basketbol Şampiyonası’nın resmi zaman tutucusu 157 yıllık İsviçreli Tissot’un CEO’su François Thiebaud, İstanbul’da 8 bin yıl öncesine gittiğini, Türkiye-Sırbistan yarı final maçında 5 saliseye kilitlenip binlerce yıl gibi hissettiğini söyledi. Türkiye’nin ikinciliğini öven Thiebaud, “Bu başarı ekran ve telefon başından kalkmayan ‘başparmak jenerasyonu’nu alır basketbolcu yapar” dedi.
Adını ilk nesil Mazda3’le duyuran Mazda’nın Avrupa tasarım şefi Hasip Girgin, 3 ay gibi rekor sürede tasarladığı ‘MX-5 Superlight’ adlı şov otomobiliyle Japon devin dikkatini çekti. Girgin, “3 ay otellerde sabahlayıp, aracın ayna ve vites kolunu otobanda tasarladım. 90 kilo hafiflettiğim bu aracın başarısı sayesinde Mazda, bir sonraki şov otomobilinin liderliğini yine bana verdi” dedi.
Fuar temposuyla geçen iki haftanın ardından ne yazayım diye düşünürken, aklıma olmayan günlüğüm geldi. Bende olmayan günlüğümden size son iki haftayı aktarayım istedim. İstedim ki zavallı ve yorgun bir otomotiv editörünün iki fuar arası neler yaşadığını sizde görün.
Kendi alanında dünyanın en büyük fuarlarından biri durumuna gelen Autoshow’un dünkü basın açılışına katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, "Hükümet olarak hangi risklerle karşı karşıya olduğumuzun farkındayız. Rehavete kapılmadık. Krizin etkilerinden minimum etkilenmek için gece gündüz çalışıyoruz. Görevimizin başındayız. Krizin olası etkilerinden başta otomotiv sektörü olmak üzere tüm sektörleri koruyacağız" dedi.
Chevrolet’in tamamen Avrupa pazarını düşünerek geliştirdiği 4x4 modeli Captiva, Türkiye’de de büyük ilgi görüyor. Chevrolet bu ilgiden memnun olacak ki, Captiva’dan donanım olarak daha fazlasını bekleyenler için seriye bir de Sport seçeneğini ekledi. İç ve dış kısmındaki önemli detaylarla makyaj operasyonu geçirmiş gibi duran Captiva Sport’a sahip olmak için 1850 YTL fark ödemeniz gerekiyor.
Türk otomotiv sektöründe, "yeni yatırımları kaçırıyoruz" tartışmaları yaşanırken, Fransız Renault’nun Başkanı Carlos Ghosn’dan "Yeni modeller üretmeye hazırlıklı olun" mesajı geldi. Gohsn, "Bursa’daki fabrikamıza sürekli yeni yatırımlar yapıyoruz, yapmaya da devam ediyoruz. Türkiye, iş yapmak için mükemmel bir ülke" dedi.