Güncelleme Tarihi:
CNR Expo Fuar Merkezi'nde Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği (OICA) akreditasyonuyla İstanbul Fuarcılık tarafından OICA ve Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) desteğiyle iki yılda bir gerçekleştirilen Auto Show, yarın basına, 29 Ekim 2010 tarihinde otomobil severlere kapılarını açacak.
Fuar, bu yıl beklentilerin üzerinde giden otomotiv firmaları için de umut oldu.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede, 2010 yılı başlarken genelde olumsuz olan beklentilerin, ilk aylardan itibaren yerini iyimser beklentilere bırakmaya başladığını hatırlattı.
Özellikle yılın ilk çeyreğinde, dünyadaki otomotiv üretiminin yüzde 53 oranında artmasının, olumlu beklentileri pekiştirdiğine dikkati çeken Aybar, Türkiye'de de bunun olumlu etkilerini görmeye başladıklarını anlattı.
Geçen yılın son çeyreği içinde, bu yılın Türkiye'de 400 binler civarında satış gerçekleşeceğinin konuşulduğunu anımsatan Aybar, ocak ayının, tahmin edildiği gibi düşük sayıda satışlarla geçtiğini, ancak şubat ayından itibaren pazarda canlanmayı görmeye başladıklarını, Türk Lirası'nın özellikle avro karşısında değerlenmesi, aylık faizlerin yüzde 1'in altına inmesinin satışların artmasına temel teşkil ettiğini söyledi.
Yılın 9 aylık döneminde pazarın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 oranında büyüdüğünü ifade eden Aybar, Renault olarak ise 9 aylık dönemi 57 bin 789 adet satışla tamamladıklarını ve binek otomobilde yüzde 14,9 pazar payına ulaştıklarını bildirdi.
Aybar, 2010 yılının, tüm zamanların rekor yılı olan 2005 yılını zorlayan bir satış hacmiyle kapanabileceğini ve satışların 700 binin üzerine çıkabileceğini belirterek, şunları kaydetti:
“13. Uluslararası Otomobil Fuarı'nın bu olumlu havaya önemli bir katkısı olacaktır. Otomotiv sektörünün tüm yenilikleri İstanbul'da bu fuarda otomobil severlerin beğenisine sunuluyor. Renault olarak, her zaman olduğu gibi fuara özel yeniliklerimiz var. Renault'nun otomobile olan derin tutkusunu, çevreye olan duyarlılığını, EuroNcap çarpışma testlerinde açık ara lider olduğu güvenlik anlayışını ve estetiği standımızda müşterilerimizle buluşturacağız.
Bu yıl Türkiye ilk gösterimlerimiz öne çıkıyor. Otomobil tasarımında ve kullanımında yeni bir çığır açan markamız, yepyeni tasarımlarını ve herkes için kullanımda sıfır salımlı ulaşım olanağının sunulmasını sağlayan tek çözüm olan yüzde 100 elektrik motorlu araç modellerini Auto Show 2010'da ilk kez Türk tüketicinin beğenisine sunuyor. 2011 yılında Türkiye'de Oyak Renault Fabrikaları'nda üretimine başlanacak yüzde 100 elektrik motorlu Fluence Z.E. en büyük gurur kaynağımız.
Yine Renault'nun geniş kitlelere yönelik elektrik motorlu modeli olan Zoe standımızda yer alıyor. Ayrıca, her ikisi de 2011 yılının ilk yarısında satışa sunulacak; Renault'nun yeni orta üst sınıf sedanı Latitude ve göz kamaştıran tasarımı ile Megane Coupe Cabriolet'nin büyük beğeni kazanacağından hiç şüphemiz yok. Renault markasının değişimini yansıtan diğer modellerimiz de fuardaki standımızda yerini alacak. Bu yıl Auto Show'da, müşterilerimizle markamızın bugünü ve geleceğini büyük bir heyecanla paylaşacağız.”
“SATIŞ ODAKLI BİR FUAR OLACAĞINI ÖNGÖRÜYORUM”
Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt ise İstanbul Auto Show'un, zorlu bir ekonomik dönemin ardından 2010 yılında güçlenen otomotiv sektörü adına özel bir önem taşıdığını söyledi.
Yarın basın açılışı gerçekleştirilecek fuara, öncekine oranla daha yüksek ziyaretçi girişi ve yoğun ilgi olacağını düşündüğünü ifade eden Bozkurt, fuarın hemen bayram öncesinde düzenlenecek olmasının da yüksek satış bağlantısı yapmalarına katkı sağlayacağını söyledi.
Tüm bu göstergelerle Auto Show'un satış odaklı bir fuar olacağını öngördüğünü dile getiren Bozkur, şöyle devam etti:
“Toyota olarak geleceğin teknolojisini sergileyeceğimiz Auto Show ile gerçekleşecek bu heyecanlı buluşmanın, ayrıca bayrama Toyota sahibi olarak girmek isteyenlere markamızı ve modellerimizi tanıtmak için eşsiz bir ortam yaratacağına inanıyorum. Toyota Finans ile sunulan kişiye özel esnek ve çok uygun ödeme koşulları ile markamızı yeni tanıyanlar da Toyota sahibi olmanın kolaylığını görecekler. 2010 yılı için belirlediğimiz rekor 38 bin adet satış hedefine Toyota Finans ile elde ettiğimiz rekabet avantajı ve Auto Show'un katacağı ivme ile ulaşmayı ve Türkiye olarak Avrupa'daki yıldızımızın daha da parlamasına destek olacağımızı umuyorum.”
“FUAR, KARAR VERME AŞAMASINDA ETKİLİ OLACAK”
Hyundai Assan Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Ağaççıoğlu ise Türkiye otomotiv pazarında olumlu havanın yılın kalan bölümünde de devam edeceğini ve toplam satışların 700 bin adetler seviyesini zorlayacağını düşündüklerini söyledi.
Auto Show'un, tüketicilerin yıl sonu itibariyle taleplerini alıma döndürmesi adına iyi bir platform olduğunu ifade eden Ağaççıoğlu, birçok yeniliği ve modeli bir arada sunması dolayısıyla fuarın karar verme aşamasında etkisinin olacağına işaret etti.
Ağaççıoğlu, “Bu anlamda fuarın, zaten yıl başından beri iyi giden pazara ve satışlara da mutlaka olumlu şekilde yansıyacağını düşünüyoruz” dedi.
Pazarda genellikle yılın son 2 ayında bir hareketlenme yaşandığını ve bu yılki fuarın da satışların artmasına yönelik pozitif bir etki yaratacağını öngördüklerini dile getiren Ağaççıoğlu, “Biz de Hyundai olarak fuarda ix20 ve Genesis Coupe olarak iki yeni modelimizi tüketicilerin beğenisine sunacağız ve güncel model yelpazemizdeki diğer araçlarımızın tamamını sergileyeceğiz” dedi.
Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Jean Pierre Vieux ise 13. Uluslararası Otomobil Fuarı Auto Show 2010'un, müşteri beklentilerinin yanı sıra çevreyi korumaya yönelik olarak yapılan çalışmalarda Türkiye'de faaliyet gösteren otomobil markalarının da ne kadar dinamik olduklarını ortaya koyma imkanı verdiğini söyledi.
Bu dinamizmi 200 yıldır başarıyla sürdüren bir marka olarak Peugeot'un, 200. yaşını bin 798 metrekareden oluşan standında kutlayacağını ve yeni ulaşım çözümlerini 4 farklı konseptten oluşan standında Auto Show Fuarı aracılığında tüm ziyaretçiler ile paylaşacağını belirten Vieux, “Peugeot, ikisi konsept biri ralli otomobili olmak üzere toplam 23 araç sergilediği Auto Show 2010'da yeni marka kimliğini somut şekilde gözler önüne seriyor. Peugeot ayrıca ekim ayı başından itibaren tüm Türkiye'de uygulamaya başladığı Auto Show Fuarı'na özel kampanya şartlarını devam ettiriyor ve yepyeni web uygulamalarını hayata geçiriyor” dedi.
Vieux, Peugeot'un 508'i Paris'te düzenlenen dünya prömiyerinin ardından ilk defa uluslararası bir pazarda sergileyeceklerini hatırlattı.
“FUAR, KURBAN BAYRAMI ÖNCESİ OTOMOBİL ALIMINI TEŞVİK EDECEKTİR”
Fiat Marka Direktörü Okan Baş ise son 5-6 aydır stabil bir durumda büyüyen otomobil pazarının gelişimine ve satışlara olumlu ivme kazandırmasını öngördükleri bu fuarın, Kurban Bayramı öncesinde müşterilerin otomobil alımını daha da teşvik edeceğini söyledi.
Uluslararası nitelikte olmasıyla bir kez daha ön plana çıkacak olan fuar kapsamında Fiat olarak birçok yenilikle otomobil severleri ağırlayacaklarını belirten Baş, şunları kaydetti:
“Elbette bu yeniliklerimizin en önemli temel odağını ise çevre ve çevreci modellerimiz oluşturuyor. Zira üst üste 4 yıldan bu yana Fiat markasına Avrupa'da yılın en çevreci otomobil üretici unvanını kazandıran model ve teknolojilerin son adımlarını temsil eden ekolojik yeniliklerimizi, Türk tüketicisiyle buluşturacak olmanın büyük heyecanı içindeyiz. Bunların başında elbette Fiat 500 ile birlikte sergilenecek TwinAir motor teknolojisi yer alıyor. Bununla birlikte Fiat markasına üst üste Avrupa'nın en çevreci otomobil üreticisi unvanını kazandıran teknolojilerin başında 'MultiAir' kodlu yeni nesil benzinli motorlarımız geliyor. Bu motorla donatılmış Fiat Punto Evo ve Fiat Bravo gibi modellerimiz de yine standımızın çevreci yenilikleri arasında bulunacak. Elbette en büyük dikkati çekecek unsur ise bir başarı ikonu olan Yeni Fiat Doblo'nun elektrikli versiyonu olacak. 2000 yılından bu yana Tofaş'ın Bursa'daki Fabrikası'nın imzasını taşıyan modern hafif ticari araç sınıfının öncüsü Fiat Doblo;nun evrim sürecinin son halkası, 2010 İstanbul Auto Show Fuarı'nda ziyaretçilerin karşısına çıkacak.”
Doğuş Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Ali Bilaloğlu da Auto Show'un yılın son ayları için ek bir güç olacağını belirterek, “Hareketli geçen 9 ay sonrasında, firmaların tüm modellerini sergileyecekleri bu fuarın oldukça ilgi göreceğini umuyoruz” dedi.
Fuarın, markalarla müşterilerin buluşma alanı olacağını ifade eden Bilaloğlu, “Bütün markalarımız ve ekiplerimiz, mevcut ve pazara sunulacak yeni modelleriyle müşterilerimizi ağırlamaya hazır” dedi.