Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE KAZANDIRIR
Türkiye’de üretim yapan markaların kriz dönemlerinden hep güçlü çıktığını kaydeden Çağlar, “Bakın bize, bakın Fiat’a. Bu markalar dibe Türkiye sayesinde vurmadı. Avrupa’daki krizleri Türkiye ile aştılar. Bugün Hyundai ve Toyota da Türkiye’de üretimini arttırıyorsa, bu ülkede yatırım yapmanın ne denli önemli olduğunu görmelerinden kaynaklanıyor. Peugeot-Citroen Grubu’nu kısa süre önce iflasın eşiğine getiren ise yanlış tercihleri oldu. Yapılan yanlış yatırımlar ve ülke tercihleri nedeniyle kriz döneminde çok zor günler yaşadılar. O yüzden Türkiye’ye yatıran her zaman kazanır. ”
ÇİNLİ ORTAK KURTARDI
Geçtiğimiz yıl iflasın eşiğine gelen Fransız otomotiv devi PSA Grubu’nu Çinli Dongfeng ve Fransız devleti kurtarmıştı. Çinli Dongfeng firması Fransız PSA Grubu’nun yüzde 14’ünü alarak markaları Peugeot ve Citroen’e adeta doping olmuştu. Hisse devrinden sonra 3 milyar Euro’luk sermaye arttırımına giden gruba Dongfeng ve Fransa devleti 800’er milyon Euro koyarak Fransız Grubu için can suyu olmuştu. İşte bu önemli sermaye girişinin ardından özellikle Peugeot ve Citroen yeniden yarışa dönerek yeniden büyüme yoluna girmişti.
Celal Çağlar’ın bu noktada söyledikleri bu yüzden önemli. Eğer Peugeot veya Citroen zamanında yatırımda Türkiye’yi tercih etmiş olsaydı, bu sürecin içine girmeyebilirdi. Bugün baktığımızda Bursa’da üretilen Doblo Fiat’ı, yine Bursa’da üretilen Clio ise Renault’yu kurtaran modeller oldu. Bugün de yeni i10 ve i20 Hyundai’nin Avrupa’daki en büyük kozu oldu.
Symbol’ün üretimi uyuma kurban oldu
CELAL Çağlar, 1999 yılından 2012 yılı sonuna kadar Bursa’da üretilen Renault Symbol’le ilgili de çarpıcı açıklamalar yaptı. Symbol’un Türkiye için en önemli kozlarından biri olduğunu kaydeden Çağlar, “Ancak yeni Symbol’ün Avrupa regülasyonlarına uyumu için 20 milyon Euro’luk ek yatırım daha yapmamız gerekiyordu. Bu konuda gerek ben gerek Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar defelarca Ankara’ya gittik, destek istedik. Euro normlarına uygun olması için gereken bu yatırımı yapmamız halinde Symbol’ün fiyat avantajı kalmayacaktı. Araç başına maliyeti artacaktı. O yüzden bizde üretimini bitirmek zorunda kaldık” dedi. Çağlar, bugün 3 modelle (Clio, Megane HB, Fluence) üretimlerine tam gaz devam ettiklerini hatırlatarak, “Sonuçta 300 bin adetlik üretim önemli bir başarı. Yeni bir modelin üretimi söz konusu değil. 3 modelle yolumuza devam edeceğiz. 400 bin adetlik kapasitemizi bu modellerle dolduracağız” dedi.
Türkiye’de yerini i20 doldurabilir
OYAK Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, Türkiye pazarı için Symbol’ün önemli bir model olduğunu ancak Romanya’da üretimin ardından fiyat avantajının azaldığını hatırlatarak, “Bana göre Türkiye’de Symbol’ün yerini dolduracak model Hyundai Assan’ın üretimine başladığı yeni i20 olabilir. Çünkü maliyet avantajı var, Türkiye için uygun motor ve şanzıman seçenekleri bulunuyor” dedi.
Yüzde 100 elektrik dönemine ara verdi
SON yıllarda dünyada elektrikli otomobil atağına kalkan ancak istediği başarışı elde edemeyen Renault, bu konuda biraz frene bastı. Bunu da Paris’te sergilediği EOLAB konseptiyle ortaya koydu. Çünkü bu konsept Renault’un ‘yüzde 100 elektrikli’ stratejisinden farklı olarak hibrit bir model. Yani hep elektrik hem konvansiyonel motora sahip. Otomobilin Z.E. Hybrid aktarma organları 1-litre üç silindirli benzinli motor, 6.7 kWh pil ve bünyesinde entegre olarak elektrik motorunu barındıran üç vitesli bir şanzımandan oluşuyor. Benzinli motor 75 bg güç ve 95 Nm tork üretirken, elektrik motoru 68 bg güç ve 200 Nm tork üretiyor. Bu hibrit sistem ile birlikte konsept otomobil 1 lt/100km’lik ortalama yakıt tüketim verisi yakalamayı başarırken, ayrıca 60 km’lik sadece elektrikli menzil de sunuyor.