Prieto: Türkiye, Avrupa’daki krize karşı ilaç gibi geliyor

Güncelleme Tarihi:

Prieto: Türkiye, Avrupa’daki krize karşı ilaç gibi geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2010 00:00

Peugeot’nun İspanya, İtalya, Portekiz ve Türkiye’den oluşan Güney Avrupa Bölgesi Başkanı Rafael Prieto, Türkiye’nin yaşanan kriz döneminde yüzlerini güldürdüğünü belirterek, “Diğer pazarların satışları düştüğünde moralim bozuluyor. Böyle dönemlerde depresyona karşı ilacım Türkiye oldu. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Pierre Vieux’yla konuşup çalışmaya öyle başlıyorum” dedi.

Haberin Devamı

FRANSIZ Peugeot’nun İspanya, İtalya, Portekiz ve Türkiye’den oluşan Güney Avrupa Bölgesi Başkanı Rafael Prieto, krizde Türkiye’nin kendisini depresyondan kurtardığını söyledi. Prieto, kendisine bağlı olan diğer ülkelerde kriz nedeniyle halen satışlarında düşüş olduğunu belirterek, “Sabahları işe moralle başlamak için Peugeot Türkiye’nin genel müdürünü arıyorum. Türkiye’deki yükselen satışlarımız güne iyi başlamamı sağlıyor” dedi.
Sabırlı aile bayileri
Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Prieto, Güney Avrupa bölgesi ülkelerinin birbirlerine yakınlaşan kalkınma süreçlerinden geçtiğini belirtti. Prieto, şöyle konuştu: “Ama en önemlisi bu ülkelerdeki bayi ağları aile şirketlerinden kurulu. Peugeot da bir aile şirketi olduğundan ticarette aile şirketleriyle yaklaşımımız çok daha uygun. Aile şirketlerinin en büyük özelliği  sabırlı olmaları. Bir yatırım yapıldığında aile şirketleri diğer şirketler gibi kısa yoldan kara ulaşmayı beklemiyor. Daha sabırlı davranıp uzun vadede kazanıyorlar.”
İspanyol Rafael Prieto, Peugeot’nun orta sınıftaki sedan modelinin üretimi için Türkiye yerine İspanya’yı seçmesinde etkisinin olmadığını da belirterek, şunları dile getirdi: “Bu kriz döneminde kısa sürede alınan bir karardı. Çok fazla zaman kaybetmeden mevcut bir fabrikada üretime geçmeliydik. Yani stratejik bir karardı. Türkiye pazarında da önemli satış hedeflediğimiz bu model bugün İspanya’da üretiliyor olabilir. Ama bu demek değil ki başka yerde de üretmeyeceğiz.”

Haberin Devamı

İspanya’yı yakalarsınız

Güney Avrupa Bölgesi’nin büyüme potansiyelinin yüksel olduğunu kaydeden Prieto, şu açıklamayı yaptı: “Bu bölgede en hızlı gelişmekte olan ülke Türkiye. Türkiye 10 yıl sonra bugünkü rakamları ikiye katlayacak. En büyük ilerlemeyi Türkiye’de yapacağız. İkinci ilerleme ise İspanya’da olacak. 10 yıl sonra İspanya ve  Türkiye birbirine çok yakın pazarlar olacak.”

Türkiye’de ‘dalga’ bitti, istikrarla 1 milyona rahat ulaşır

CHEVROLET Avrupa Satış Direktörü Cesare Prati, Türkiye otomotiv pazarının kendisine hep çok ilginç geldiğini belirterek, “Geçmişte Türkiye’nin en büyük sıkıntısı çok fazla dalgalanma yaşanmasıydı. Ama artık Türkiye’de dalgalı dönemler geride kaldı ve istikrarlı bir yapıya kavuştu. Pazar kısa sürede 1 milyon adedi geçecektir” dedi.
İngiltere’yi geride bıraktı

/images/100/0x0/55ea9df5f018fbb8f88bb280

Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Prati, Avrupa’ya nazaran Türkiye’nin çok büyük bir potansiyeli olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: “Avrupa’da herkes mevcut aracını değiştirerek yeni otomobil satın alıyor. Yani değişmeyen bir satış grafiği var. Ne çok düşüyor ne çok artıyor. Türkiye ise 80 milyona yakın nüfusuyla otomotiv firmaları için önemli bir pazar. Bizim için ise bugün Türkiye Rusya, İtalya, İspanya ve Almanya’dan sonra Avrupa’nın en büyük 5’inci pazarı. Satış olarak İngiltere’yi bile geride bırakıyor. Büyüme olarak ise en büyük pazarımız diyebiliriz.”
30 bin hayal değil
“Türkiye’de sadece birkaç önemli segmentte yer almamıza rağmen satışlarımızı 18 bin adetlere çıkarabildik” diye konuşan Prati, 2011 yılından itibaren Türkiye’de 6 yeni modeli satışa sunacakları müjdesini verdi. Yeni Cruze Hatchback, yeni Aveo Sedan ve Hatcback, Orlando, Corvette ve Camaro’yu önümüzdeki yıl piyasaya sunacaklarını kaydeden Prati, bu modellerinde de gücüyle Türkiye’de satışların kısa sürede 30 bin adetlere yükseleceğine inandıklarını söyledi.
Türkiye’ye özel Captiva
Türkiye’de SUV sınıfının lideri olan modelleri Captiva’nın yenilendiğini kaydeden Prati, şunları söyledi: “Yeni Captiva’da 2 litre dizelin yerine 2.2 litre dizel motor bulunuyor. Bu motorun Türkiye’de vergi dezavantajı olduğunu bildiğimiz için sadece Türkiye pazarı için mevcut Captiva’yı üretmeye devam edeceğiz. Türkiye’de Captiva’nın gücünün azalmasına izin vermeyiz.”

Haberin Devamı

Fuarda akan dam sonunda kol kırdı

İSTANBUL CNR Expo’da gerçekleşen Autoshow Fuarı’nda gündeme oturan “damdan akan yağmur suyu”, sonunda kaygan zeminde düşme kazalarına da yol açtı. Opel’in Dış İlişkiler Direktörü Sinan Ulusoy, çatıdan akan su yüzünden standda oluşan ıslak yüzeyde kayarak düştü ve kolunu kırdı. Ulusoy, böylesine yoğun bir fuar haftasında kolunu kırmasının büyük sıkıntı yarattığını ve işini etkileyeceğini belirterek, “Pazartesi günü Opel Astra Sports Tourer’in İstanbul’da uluslararası test sürüşü başlayacak. Ev sahibi olarak kolumu kırmam bu önemli organizasyon öncesi benim iş hayatımı büyük oranda etkiledi” dedi. Ulusoy, CNR yönetimine dava açacağını da bildirdi. Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu da yağmurun azizliğine uğrayarak kaygan zeminde dengesini kaybedip düştü. Kadirbeyoğlu küçük eziklerle kazayı atlattı.

Haberin Devamı

Büyümek için Türkiye’ye inanıyoruz

TÜRKİYE’nin, Avrupa’da en önemli gördükleri ilk beş pazar arasında yer aldığını söyleyen Opel Başkan Yardımcısı Alain Visser, “Yeni ürünlerimizle Türkiye pazarındaki büyümemizi sürdüreceğiz. Krizden etkilenen bir marka olarak, daha da büyümek için Türkiye’nin potansiyeline inanıyoruz” dedi.
Hedef yüzde 10’lar
Opel’in fuarla birlikte Türkiye pazarına sunduğu yeni modelleri Astra SportsTourer ve Meriva ile markanın daha da iddialı bir konuma yükselmesini beklediklerine dikkat çeken Visser, “Geçtiğimiz yıl pazarda yüzde 6’lık bir paya ulaştık. Ancak 2011 yılı için hedefimiz bu oranı yüzde 10’lara çıkarmak. Bunun bizim için zor olacağını düşünmüyorum çünkü daha önce de pazardan bu büyüklükte paylar almıştık” diye konuştu.
Autoshow premium fuar
İstanbul Autoshow’un beklediklerinden çok daha iyi bir fuar olduğunu anlatan Alain Visser, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Autoshow’un, premium fuarlar arasında yer aldığını söyleyebilirim. Özellikle Paris’ten sonra böyle bir fuarla karşılaşacağımı gerçekten beklemiyordum. Amsterdam ve Bologna Fuarları kusura bakmasın ancak Türkiye artık Frankfurt, Paris ve Cenevre’yi yakalayacak kaliteye ulaşmış.”

Haberin Devamı

Kia fabrikası sadece Türkiye için çalışıyor

OTOMOTİVDE beklenenin üzerinde yaşanan büyüme Türkiye’yi Kia’nın bir numaralı müşterisi yaptı. Cee’d, Sportage modellerinin üretildiği Kia Slovakya fabrikasını yılın ikinci yarısından itibaren neredeyse sadece Türkiye için çalıştığını kaydeden Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Slovakya fabrikasında üretilen cee’d modelinin yüzde 5’ini biz alıyoruz. Daha önce bu oran yüzde 0.5 civarındaydı” dedi.Yıl sonunda 10 bin adetlik satışa ulaşacaklarını söyleyen Koçak, 2011 yılında ise satış hedefini 15 bin adet olarak belirlediklerini anlattı. Yenilenen Kia Sportage’in büyük ilgi gördüğünü ifade eden Koçak, “Araç bulma konusunda büyük sıkıntı yaşıyoruz. Şu ana kadar 500 adet Sportage sattık. Yıl sonuna kadar bin adeti geçeriz. Gelecek yıl 4 bin adet Sportage satışı hedefliyoruz. Bulabilsek 6-7 bin adet satardık” dedi. Yılın ilk aylarında pazarda otomobil sıkıntısı yaşandığını anlatan Koçak, şunları söyledi: “Pazarın düşeceği beklentisiyle az sayıda sipariş verildi. Bu da pazarda kuyrukların oluşmasına neden oldu. Eğer, yeterli miktarda otomobil olsaydı, Pazar bugün yüzde 15 daha büyürdü. Yaklaşık 70 bin adet daha fazla oto satılırdı.”

Haberin Devamı

Autoshow izdihamı

DÜN ziyaretçilere kapılarını açan 13. Uluslararası İstanbul Auto Show’a, otomobil severler büyük ilgi gösteriyor. 2 yıl aradan sonra düzenlenen fuar dün saat 12.00 itibariyle ziyaretçilere açıldı. Fuara büyük bir ilgi olduğu gözlenirken  yüzlerce araç içeriye girebilmek için uzun kuyruklar oluşturdu. Alınan bilgiye göre, sadece 2 saatte fuara gelen ziyaretçi sayısı 20 bini  aşarken, gün sonuna kadar bu sayının 50 bini geçmesi bekleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!