Yabancı dil öğrenirken sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikleri, yardımcı materyallerin kullanımı her zaman dilin daha etkin öğrenilmesine katkı sundu. Özellikle günümüzde teknolojinin her alanda kullanılması ve son iki yıldır da yapay zekâ (YZ) uygulamalarının hayatı kolaylaştırdığı kadar dil öğrenmeyi de kolaylaştırması oldukça dikkat çeker hale geldi.
#Konuk YazarYıllarca eğitim aldıkları halde çocuklar neden yabancı dil öğrenmekte zorlanıyor? Ebeveynlere bu konuda 10 altın tavsiyede bulunan Marmara Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Hamiloğlu, “Yabancı dil öğrenmek için en iyi zaman ergenlik öncesi” diyor...
#Yabancı DilGünümüz teknoloji devrimlerinin en önemlilerinden biri olarak görülen Yapay Zeka (AI) ile dil öğreniminin yollarının kesişmesi, geleneksel dil edinme yöntemlerinin sonu mu yoksa dönüşümü için bir fırsat mı? Bu dönüşüm, öncelikle AI’ın kişiselleştirilmiş, verimli ve etkileşimli öğrenme deneyimleri sunma yeteneği ile karşılaştırılan geleneksel yaklaşımların zayıf ve güçlü yanlarını yeniden gözden geçirmemize olanak sağladı.
#Konuk YazarYabancı dil öğretimindeki etkenleri ‘öğrenen’, ‘öğreten’, ‘öğrenme-öğretme araçları’ ve ‘öğrenme-öğretme ortamı’ olarak dört temel başlık altında toplayabiliriz. Dolayısıyla da karşılaşılan sorunları bu dört başlık alında belirleyebilir ve çözüm önerilerini de buna göre sıralayabiliriz.
#Konuk YazarYabancı dil öğrenme aşamasında, öğrenmenin kalıcılığını ve başarısını artırmak için birçok yöntem denenebiliyor. Bu yöntemler kişinin öğrenme şekline göre değişiklik gösterse de bu süreçte kullanılan bazı stratejiler başarıyı gözle görülür bir şekilde artırabiliyor.
#Konuk YazarEğitim geçmişten bu yana insan hayatının içindeki en önemli olgulardan biri oldu. Ancak 1980’li yıllar öncesine kadar yöntem, öğretmen, öğretim materyali gibi konulara odaklanan eğitim kavramında, bu dönemden sonra öğrenen odaklı yaklaşım önem kazandı.
#Konuk YazarYabancı dil öğretimi ve bu alana yönelik donanımlı öğretmen ve öğrenci yetiştirme süreci yıllardır tüm dünyada tartışılan ve hâlâ da yeni gelişmelerle kendisini yoğun bir şekilde hissettiren bir olgu olma özelliğini sürdürüyor. Dünyadaki farklı ülkelerin yapmış olduğu uygulamaların her ülkede benzerlik göstermediği bilinmekle beraber ülkemizde de yabancı dil öğretimi dünyadaki gelişmelere paralel olarak günümüze kadar büyük bir gelişim süreci içerisinde.
#Konuk YazarGünümüz insanı baş döndürücü bir hızla gelişen teknoloji ve buna bağlı olarak yaygınlaşan yeni iletişim araçları ile değişen dünyaya uyum sağlamaya çalışıyor. Bilgi ve iletişimin hızlı akışı, kişinin sosyal ve iletişimsel becerilerini geliştirme ihtiyacını da beraberinde getirdi. Kişisel gelişim ve farkındalık gibi kavramların sıkça kullanıldığı bu süreçte, yalnızca zihin ve bedenden ibaret olmadığını keşfeden birey, varoluşunun duygusal ve ruhsal boyutunu da derinlemesine anlamak isteyebiliyor. Böylece kendini tanıyan ve duygularını ifade eden, aynı zamanda da başkalarını anlayıp farkındalıkla yaşamını sürdürebilen bir birey olma yolunda ilerleyebiliyor.
#Konuk YazarYeni bir dil öğrenmek gelişen teknoloji sayesinde artık daha kolay. Özellikle uluslararası dil olarak kabul gören İngilizce, günümüz dijital platformları ve mobil uygulamaları sayesinde herkes tarafından daha rahat öğrenilebilir hale geldi. İngilizce’yi öğrenmek ya da geliştirmek isteyenler için birçok teknolojik seçenek var. Bir tıkla cep telefonlarına indirdikleri mobil uygulamalarla bile dil öğrenmeye başlanabiliyor.
#İngilizce“Anne, babam küpüthanede mi?” / “Baba, benden bu oyuncağı al.”Yukarıdaki ifadeler 3 yaşındaki kızıma ait. Hem bir bilim insanı hem de meraklı bir baba olarak kızımın dil gelişimini yakından takip ediyorum. 19’uncu yüzyılın ilk yarısında yaptığı sayısız deneyle çocuklarda dil edinim sürecini inceleyen ilk bilim insanı, felsefeci Dietrich Tiedemann kadar sistematik bir şekilde araştırmasam da bu gözlemler bana pek çok veri sunuyor.
#PROF. DR. CEM BALÇIKANLI KİMDİR?Temelini Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi (1989) üzerine kuran Dijital Dünyada Çocuk Hakları: Dünya Çocuklarının Görüşleri projesi çerçevesinde 2013 yılında Harvard Üniversitesi’nde Berkman Klein hakları ve dijitalleşme konusunda bir çalışmaya katılma ve 2014 yılında aynı ekipten bir grupla Cenevre’de Birleşmiş Milletler’de Dünya Çocuk Hakları günü toplantısında tekrar Çocuk hakları ve dijital dünya konusunda tartışma ve bilgileri paylaşma deneyimim oldu. Bu yazıda sizlerle çocuk haklarını, dijital dünyada nelerin kabul gördüğünü, paylaşımların ortaya çıkardığı kavramları ve bu kavramları COVID-19 pandemi sürecinde ne kadar yerine getirebildiğimizi paylaşmak istiyorum.
#ÇocukDünya genelinde yaşanan korovirüs salgını nedeniyle tüm kademedeki öğrenciler, egitimlerine online devam ediyor. Bu durumu fırsata çevirmek isteyen öğrenciler normal eğitimlerine devam ederken, yabancı dil de öğrenebilir. Bu süreci, çeşitli etkinliklerle keyifli hale getirmek de mümkün.
#İngilizceYazının başlığına bakıp tüm dünyada olduğu gibi son yıllarda ülkemizde de çok popüler olan ‘girişimcilik’ kavramıyla yabancı dil bilmenin ne ilişkisi var diyebilirsiniz. Aslında yabancı dil bilmenin düşündüğümüzün çok daha ötesinde birçok boyutla yakından ilişkisi var.
#İngilizceKariyerinin büyük bir bölümünü öğretmen yetiştirme konusuna adamış eğitimci olarak farklı ülkelerdeki öğretmen eğitimi modellerini incelerken öğretmenlere kendilerini geliştirme fırsatlarını nasıl yaratabiliriz sorusu hep ilgi odağımda oldu. İsviçre Leysin Amerikan Okulu’nda uygulamaya koyduğum ve şu an dünyanın farklı okullarından ve üniversitelerin ilgi odağı olmaya başlayan ‘Öğretmen Araştırma Merkezi’nin amacı, geleneksel öğretmen eğitim anlayışımızda bir zihin dönüşümü yaratmaya çalışmak.
#ÖğretmenBilgisayar başında oyun oynarken çocuğunuzu hiç izlediniz mi? Önyargılarınızı bir dakikalığına kenarda bırakarak, ama dikkatle ve özenle? Gerçekten tam olarak ne hissettiğine, nasıl bir süreçten geçtiğine, kendisini tam anlamıyla nasıl ifade etmeye çalıştığına tanık oldunuz mu? Bunların hiçbirini yapmaya gücünüz ve sabrınız yok mu? O halde bu yazıdaki önerileri anlamlı bulmama ihtimaliniz son derece yüksek.
#BilgisayarDil, kendimizi ifade etme biçimimizdir. Karşı tarafa iletmek istediğimiz mesajı Türkçe’ye uygun bir söz ve ses diziminde, anlamlı ve doğru seçilmiş sözcüklerle ve-veya jestlerle aktarmamızdır. Mesajı sözlü ifade ettiğimizde konuşmayı, sözel olmayan biçimde ifade ettiğimizde ise vücudumuzu, işaretleri ve jestleri kullanırız. Gecikmiş konuşma ise bir bozukluk değil, ama dil veya konuşma sisteminin gelişmesinde yolunda gitmeyen durumların bir göstergesidir.
#Konuşma BozukluğuNitelikli öğretmen yetiştirmenin yollarından biri de hizmetiçi eğitimlerdir. Bu eğitimler sayesinde öğretmenler kendilerini yeniler, geliştirir ve etkili öğretim yaparlar. Ancak ülkemizde hizmetiçi eğitimler gereken olumlu etkiyi veremiyor. Bu da İngilizce öğretimindeki sorunlarla başa çıkılmasını engelliyor.
#EğitimJandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi tarafından yapılacak olan personel alım ilanı Devlet Personel Başkanlığı'nın resmi internet sitesi tarafından yayınlandı. Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi’ne doçenç, öğretim ve araştırma görevlisi olmak üzere toplamda 38 kişi alınacak. İşte Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi personel alımıyla ilgili detaylar!
#Jandarma Ve Sahil Güvenlik Akademisi