Yakın dönemde Amerika’ya ihracatı 5 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen tekstil ve hazır giyim sektörü, New York’ta gövde gösterisi yaptı. İhracatçılar, Amerika’nın önde gelen 120 şirketiyle yüz yüze görüştü. Hedefte orta ve üst gelir grubu Amerikalılar var.
#AmerikaBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelDamat fabrikasında üretimin yüzde 50’si grup markaları, kalan yüzde 50’si ise dünyanın en iyi 3-5 erkek giyim markası için yapılıyor. Dev markaların ek kapasite almak için sırada olduğunu söyleyen Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ‘‘Talebe yetişemiyoruz. 150 milyon TL’lik yeni yatırım kararı aldık. Günde 1700 takım elbise, 11 bin gömlek üreteceğiz’’ diyor.
#DamatTürkiye’nin hazır giyimde dünyanın en nitelikli üreticilerinden biri haline geldiğini söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, “Fırsatlar tamam ama yapmamız gerekenler var. Yeşil dönüşümü gerçekleştirmek zorundayız. Küreselleşmenin ucuz fiyatlı dönemi sona eriyor. Sektör yüksek katma değer-kalite öncelikli alıcıların tedarikçisi olacak” dedi.
#Giyim Sanayicileri DerneğiTDKD Başkanı Gürkan Gözmen "Hedefimiz Rusya'ya olan ihracatımızı sürdürülebilir kılmak. Avrupa'daki markalar Çin, Pakistan ya da Hindistan'a değil bize geliyorlar. Fiyatlardan dolayı değil, onlara yakın bir fiyat olsa bile burada belirleyici olan kalite, hizmet ve servis oluyor" dedi.
#DeriUTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin: - "2018 yılında hem denim kumaşı hem de denim giysi ihracatında dünyanın en başarılı ülkeleri arasında yerimizi aldık. Toplam 4 milyar 910 milyon dolar olan dünya denim kumaş ihracatında 338 milyon dolar ihracat ile yüzde 7, hazır giyimde ise 2,1 milyar dolar ihracat ile yüzde 4,5 paya ulaşarak her iki branşta da dünyanın en fazla ihracat yapan dördüncü ülkesi olduk"
#Uludağ Tekstil İhracatçıları BirliğiMiniso, Mumuso, Yoyoso... Bu üç marka Japonya, Güney Kore ve Filipinler’de doğdu. Hızlı moda mağaza zincirleri olarak tanımlanan bu markalar, Uzakdoğu’da birbirlerine rakip. Ve rekabet şimdi Türkiye’ye taşındı. Aynı konseptle peş peşe kurulan markalar, Türk yatırımcıların ilgisiyle Türkiye’de de yayılıyor.
#Jale ÖzgentürkDünyanın en büyük Spor Giyim Fuarı (ISPO Munic), 28 - 31 Ocak tarihlerinde Münih’te gerçekleşti. İHKİB’in milli katılım düzenlediği fuarda Türkiye’den 33 firma yer alırken toplam 130 kişi ise fuarı ziyaret etti. Spor trendinin dünyada hızla yükseldiğini kaydeden İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Gültepe, Türkiye’nin spor giyim ihracatında dünyada 5. Avrupa’da ise 1. sırada yer aldığının altını çizdi.
#Gazetehaberleriürkiye’nin ihracatında lokomotif rol üstlenen tekstil ve hazır giyim sektörü temsilcileri Rusya, AB, Suriye ve Irak gibi son dönemde daralan pazarlar nedeniyle gözünü dünyanın en büyük pazarı ABD’ye dikti. ABD’nin Ortadoğu barışına nitelikli sanayi bölgeleri (QIZ) kurarak ekonomik katkı sağlamak amacıyla yola çıktığı QIZ’lerin Türkiye’de de kurulması için sektör yoğun çaba gösteriyor. İş dünyası temsilcileri hazır, hükümetlerin imza atması bekleniyor.
#TekstilİZMİR Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, 27 - 30 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek EKOLOJİ İZMİR 7’nci Organik Ürünler Fuarı’nda, Ege Bölgesi’nde organik giyim alanında faaliyet gösteren firmalarda yer alacak. EGE Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Başkanı Mukadder Özden, IF Wedding sayesinde piyasada ’İzmir gelinliği’ algısı oluştuğunu, İzmir’in bundan sonra organik hazır giyim sektöründe liderliğe oynayacaklarını söyledi.
#İzmirKüresel çapta en rekabetçi sanayi sektörümüz konumunda bulunan ‘hazırgiyim ve konfeksiyon’ ulaştığı üretim, istihdam ve ihracat gücüyle ekonominin lokomotifi konumunda. 81 vilayette üretim yapabilen ve ürettiklerini 217 ülkeye satabilen sektör, 2014’ü 20 milyar dolarlık ihracatla tamamlamaya hazırlanıyor.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı verilerine göre 2011’de yüzde 38,64 olan güvensiz ürün oranı 2012’de yüzde 8,73’e düşmesine karşın 2013’de yeniden yüzde 17,5’e yükseldi. Böylece denetimi yapılan her 5 ithal üründen birinde kanser ve güvenlik riski tespit edildi.
Raşit Bağzıbağlı, üç kuşaktır giyim işinde olan Bağzıbağlı ailesinin genç prensi. Giydirdiği ünlüler, Türkiye’de Nurgül Yeşilçay’dan yurtdışında Paris Hilton’a kadar uzanıyor. Eylül sonunda dünyanın en prestijli hazır giyim moda haftalarından biri olan Tranoi’de Türkiye’yi temsil edecek. Kendisiyle bu organizasyonun detaylarını ve önümüzdeki kışın trendlerini konuştuk.
Marka Konferansı’nda konuşan marka danışmanı, melek yatırımcı ve eski Virgin Group Online Başkanı Alex Hunter, bütün firmalara internette kendi cemaatlerini tanımalarını önererek, “Kullanıcıları bilin, tanıyın. Onlar sizin tanrılarınız. Tanrılarınızın emrinden çıkmayın” dedi.
120 yıllık iç giyim markası Triumph, 2 yıldır direkt faaliyet gösterdiği Türkiye’de pazar araştırması yaptı ve kadınların yüzde 80’inin sutyen bedenini bilmediğini ortaya çıktı. Triumph Türkiye Genel Müdürü Ejder Aydoğdu “Ülkemizde iç giyimde kadınlar çok muhafazakar. İri memeli kadın küçük sutyen kullanabiliyor, bu yüzden sırt ağrısı çekiyor” dedi.