Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, fonların Türkiye’ye ilgisi olduğunu görebildiklerini belirterek, “Hepsiburada ile olduğu gibi Türkiye’de bu alanda faaliyet gösteren bütün firmalarımızla da yakın ilişkide bulunmayı sürdüreceğiz ve şirketlerimizin değerini arttırarak onları birer global marka haline getireceğiz” ifadesini kullandı.
#Mustafa VarankYöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜCİTA) Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, coğrafi işaretli ürünlerde sahtecilik olduğuna dikkat çekerek bu ürünlerin başında Ezine peyniri, Erzincan tulumu, Finike portakalı ve Ayvalık zeytinyağı geldiğini söyledi. Türkiye'de 489 tescilli ürün olduğunu belirten Prof. Dr. Tekelioğlu, bu sahtecilik nedeniyle üreticinin ekonomik olarak ciddi zarara uğradığını kaydetti.
#Coğrafi ÜrünKısa süre öncesine kadar önemli kısmı hayvan yemi olarak kullanılan 10 bin yıllık siyez buğdayı, trend gıdalar listesinde zirveyi zorluyor. Kinoa ve moringa gibi küresel gıda endüstrisinin son moda ürünlerini şimdiden sollayan ‘Buğdayın Atası’nın kilo fiyatı 50 liraya kadar çıktı. Bizim evladiyelik, gıda devlerinin ilgisini çekerken, yurt dışından da sipariş alıyor.
#SiyezBakan Faruk Özlü, Türkiye’de 2.500 ürünün coğrafi işaret sahibi olabileceğini açıkladı. Metro Toptancı Market, 5 yıldır yürüttüğü proje ile yerel bazı lezzetlerin coğrafi ürün statüsüne alınıp Avrupa’da kendi yöre markasıyla satılması için çalışmalar yürütüyor. Bunun için üreticiye destek veriyor, yerli tohum kullanımını özendirmeye çalışıyor. Finike portakalı, Taşköprü sarımsağı bu sayede Avrupa’da raflara kendi adlarıyla çıktı.
#GazetehaberleriHasan Tütüncüoğlu’nun pandeminin kasvetli günlerinde zihnine düşen bir soru, bugün Çeşme’nin geleceğine umut veren bir projeye dönüştü. Tütüncüoğlu, Sakız Adası’nın ekonomisinin temel taşlarından olan sakız ağacının, Çeşme topraklarında neden aynı başarıyla yetiştirilemediğini merak etti ve araştırmaya başladı.
#1