Küresel atıştırmalık pazarı büyüme trendinde. Şölen Çikolata’nın CEO’su Erdoğan Çoban’ın verdiği bilgilere göre en hızlı büyüme ise kaplamalı çikolata ve kek pazarında. Çoban, bu büyümeyi araştırma şirketleriyle tartıştıklarını belirtiyor, ‘‘Dünyada ciddi bir enflasyon var. Bizim ürünler ulaşılabilir kaldı. Gerektiğinde öğün bile olabiliyor’’ diyor. Büyüyen dünya pazarında hedeflerini de büyüten şirket, kapasiteyi yüzde 70 artırmak için kolları sıvadı.
#Şölen Çikolata2021 yılında Türkiye bayramlık çikolata ve şekerleme pazarının büyüklüğü yaklaşık 35 bin ton ve 1,1 milyar TL’ye ulaştı. Hediyelik ve İkramlık çikolata pazarının tonaj büyüklüğü 12.600 ton, ciro değeri ise 608 milyon TL iken ikramlık şekerleme pazarı 22.200 ton, ciroda ise 536 milyon TL olarak gerçekleşti.
#ÜlkerÜlker, Ramazan Bayramı hazırlıklarını tamamladı. “Bu bayram ayrı da olsak, aynı duygularla yine kalp kalbeyiz” temalı iletişimiyle geleneksel bayram duygusuna vurgu yapacak olan Ülker, çikolata ve şekerlemede 52 çeşit ürünüyle hem tüm satış noktalarında hem de online alışveriş sitelerinde yerini aldı.
#Ülker120’den fazla ülkeye ihracat yapan Şölen Çikolata, gelişmiş ve tüketimi yüksek olan ülkelerde markalaşarak daha etkin bir hale gelmek için harekete geçti. 5 yıl içinde Avrupa ülkeleri ve ABD’ye yapılan ihracatı 5 katına çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Şölen CEO’su Elif Çoban, “2018 ciro hedefimiz 1 milyar TL ve bunun yarısı ihracattan gelecek” diye konuştu.
#Şölen ÇikolataYILDIZ Holding’in bisküvi, çikolata, şekerleme grubunu çatısı altında topladığı İngiltere merkezli Pladis’in Türkiye ve MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) CEO’su Mehmet Tütüncü, Cidde’deki sunumuna 'Neden Cidde'deyiz' sorusuyla girdi.
#PladisBir gidenin mutlaka bir daha gittiği, anlata anlata bitiremediği, kısa sürede çikolatalarıyla İstanbullu çikolata severlerin en favori mekanlarından biri haline gelen, Moda’daki Çikolata Dükkanı’nın sahibi Yılmaz Cihan ile bu lezzetli girişimcilik hikayesini konuştuk.
#ÇikolataDünyanın önde gelen kakao ve çikolata üreticilerinden Barry Callebaut, Türkiye'deki ilk çikolata üretim tesisinin açılışı gerçekleştirildi. Açılışta konuşan Barry Callebaut CEO'su Steinemann, "Türkiye'deki bu yeni yatırımımız, hızla büyüyen çikolata pazarlarındaki genişleme stratejimize yönelik atılmış önemli adımlardan biridir"dedi.
#ESKİŞEHİRYıldız Holding, iştiraklerinden Ülker Bisküvi’de yürüttüğü sadeleştirme çalışmaları kapsamında, çikolata, kek ve bisküvi kategorilerini birleştirecek. Yıldız Holding Mali İşler Başkanı (CFO) Cem Karakaş, “Yeniden yapılanma kapsamında şirket birleşmelerinin sonucunda neredeyse 2.5 milyar lira ciroya sahip bir gıda şirketi oluşturuyoruz” dedi.
Yıldız Holding Mali İşler Başkanı (CFO) Cem Karakaş, Yıldız Holding şirketlerinden Ülker Bisküvi'nin finansal yapısını sadeleştirme çalışmaları kapsamında Ülker Bisküvi'nin, iştirakleri arasında yer alan İdeal Gıda, Fresh Cake, Birlik, AGS üretim şirketleri ve Atlas satış şirketi ile; Atlantik satış şirketinin ise Ülker Çikolata ile birleşeceğini ve Ülker Çikolata hisselerinin yüzde 92'sinin Ülker Bisküvi tarafından satın alınacağını kaydetti.
Çikolatada geçen yıllardaki hızlı büyümenin kendilerini 2012 yılına kadar tamamlamayı düşündükleri yatırımlarını 2011 yılına almayı sevkettiğini belirten Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, “Bu yıl da ciddi bir yatırım içerisinde olacağız. Krizde pazar büyümesi, insanların lüks tüketimden kaçmasına, ev veya araba gibi yüksek miktarlı yatırımlarını ötelerken gıdadan vazgeçilmemesine bağlıyorum. Ancak bu yıl aynı durumun söz konusu değil” dedi.
KRİZE rağmen yılın ilk 9 ayında 450 milyon liralık pazar hacmini yakalayan çikolata üreticileri, rekabeti uzaya taşıyarak pay büyütmeye çalışıyor. Ülker’in Golden çikolatada “hafta 1 BMW” kampanyasına, Milka’nın M-Joy’u da katıldı. M-Joy’un kampanyasına katılanlardan biri, Rusların MIG 31 Foxhound uçağıyla uzaydan dünyayı seyretme şansını yakalayacak.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, bayram dönemlerinde satılan her üç çikolata kutusundan birinin Ülker olduğunu ve bayramlık satışlarda Ülker’in cirosunun 100 milyon liraya ulaştığını söyledi. Ali Ülker, çikolatada yılı yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini de belirtti.
Çikolatanın kriz geçirmez ürün olduğunu, bu yıl yüzde 15 büyüdüklerini belirten Nestle Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, “Üç yılda Türkiye’ye 250 milyon lira yatırdık. 2009’daki 75 milyon liralık yatırımımız da gerçekleşiyor. Damak markasıyla bayramlık çikolataya da giriyoruz” dedi.
Cadbury-Kent Gıda, bu bayramda da nostalji dolu reklamla atak yapacak Cadbury Türkiye Genel Müdürü Ahmad Ahjoz Khan, “Krizde pazar küçülmedi. Hedeflerimizi koruyoruz. 400 milyon TL’yi bulan hediyelik-ikramlık şeker ve çikolata pazarında satışların yüzde 90’ı bayram öncesi yapılıyor. Tüketici geleneklerine sahip çıkıyor” dedi.