Güncelleme Tarihi:
Magnum Çikolota'nın 2008 yılı performansı ve 2009 hedefleri ile ilgili basın toplantısında konuşan Coşar, dünyada 2007 sonu itibarıyla 64,5 milyar avroluk bir ?ikolata pazarından bahsedildiğini ve bu pazarın her yıl ortalama yüzde 5'in üzerinde bir büyüme kaydettiğini bildirdi.
Türkiye'de ise 2007 yılında litre bazında yüzde 7 büyüyen ve ciro bazında ise yüzde 15 büyüyen ?ikolata pazarının büyüklüğünün 278 milyon avro olduğunu belirten Coşar, bu rakamın 2008 yılında Temmuz sonu itibariyle 171 milyon avro olarak ger?ekleştiği dile getirdi.
Ge?en senenin aynı dönemine göre pazarın satış cirosunun yüzde 10,4 büyüme gösterdiğini belirten Coşar, bu büyümeye en fazla katkıyı sağlayan marka ve firmanın yüzde 4,1'lik oranla Algida Magnum olduğunu kaydetti
Toplantıda ayrıca; Ocak-Temmuz 2008 dönemi itibariyle Magnum Çikolata'nın pazardan aldığı ciro payının yüzde 4,3, cirosunun ise satış fiyatı üzerinden 7,3 milyon avro olduğu kaydedildi.
Coşar, "Çikolata pazarının büyümesine en büyük katkı Magnum Çikolata'dan geldi. Pazarın büyümesinin yüzde 40'ından Magnum Çikolata olarak biz sorumluyuz. Eylül sonu itibariyle bu büyümenin devam edeceğine inanıyoruz. Bu yılı yüzde 15'lik bir büyüme ile kapatacağımızı tahmin ediyoruz" diye konuştu.
Algida Pazarlama Müdürü Şükrü Din?er de Magnum Çikolata'nın pazara girdiği bir yıl i?inde büyük başarı kaydettiğini ifade ederek, Türk insanının damak tadına uygun olarak geliştirdikleri ürünlerle satışların arttığını, Türkiye'nin ürünün tüketildiği ülkeler arasında lider konuma yükseldiğini dile getirdi.
T?RKİYE'DE KİŞİ BAŞINA ÇİKOLATA T?KETİMİ 1,3 KG
2007 yılında yıllık kişi başına 11,5 kilogramlık ?ikolata tüketim oranı ile İngiltere'nin birinci sırada yer aldığını, onu İrlanda ve İsvi?re'nin izlediğini kaydeden Din?er, Türkiye'de ?ikolata tüketiminin kişi başına yıllık 1,3 kilogram olduğunu söyledi.
Premium ?ikolata segmentiyle ilgili bilgiler veren Din?er, "Ocak-Ağustos 2007-2008 ciro karşılaştırması yapıldığında, premium ?ikolata pazarı yerel ve ulusal zincirlerde 2,5 kat büyüdü, aynı dönemde Magnum Çikolata'nın gösterdiği büyüme ise ge?en senenin aynı dönemine kıyasla 4 kat oldu" dedi.
Pazarda yetişkinleri hedefleyen Magnum markasının ?ikolata pazarına girmesiyle 12 ay boyunca tüketildiğini anlatan Din?er, Magnum ile birlikte pazarda faaliyet gösteren diğer markaların da reklam yatırımları arttırdığını ifade etti.
YENİ ?R?NLER VE JOSH HOLLOWAY İLE YOLA DEVAM
Din?er, Magnum reklam ve tanıtımlarında ge?en yıl "Lost" dizisinin aktörü Josh Holloway'i tercih ettiklerini, bu yıl da reklam karakteri tercihlerinin yine Holloway olduğunu dile getirdi.
Magnum Marka Müdürü Leyal Eskin Yılmaz da "Essence", "Infinity" ve "Praline" gibi ü? farklı ?eşitle pazarda faaliyet gösteren Magnum ?ikolatanın 6 lezzetine bu yıl yetişkinlerin damak tadına uygun sütlü ?ikolata ve antep fıstıklı ?ikolata tatlarının katıldığını bildirdi.
Bu yıl hediyelik paketlerle ?ikolatayı tüketiciye sunduklarını, Magnum Praline ürününün ise dış kaplamasının daha zengin bir hale getirildiğini söyleyen Yılmaz, "Mayan Mystica" adlı tar?ınlı ?ikolatayı da pazara sunacaklarını kaydetti.
Yılmaz, Magnum ?ikolatanın yeni reklam filminde Josh Holloway'in yanında Ingrid Krauss'un rol aldığını, 20-21 Eylülde San Francisco'da ?ekilen filmde Holloway'in kusursuzu arayan Magnum kadının karşısına ?ıkan mükemmel erkeği canlandırdığını anlattı.