Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 100’üncü yılını kutlayan Nestle’nin Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, “Çikolata kriz geçirmez kategori olarak anılıyor. Hem tüketicinin çikolatadan vazgeçmemesi, hem de krize yönelik aldığımız önlemlerle büyüyoruz. Nestle Grubu olarak üç yılda Türkiye’ye 250 milyon lira yatırım yaptık. 2009’daki 75 milyon liralık yatırımımızı da gerçekleştiriyoruz” dedi. Cöbek, bayramlık çikolata pazarına bu yıl ilk defa Damak markasıyla girdiklerini söyledi.
Reçetesini yeniledi
Çikolata pazarı son dört yılda ortalama yüzde 15 büyürken, kendilerinin yüzde 25’lik büyüme gösterdiğini de dile getiren Cöbek, yerli bilgi ile uluslararası deneyimi birleştirdiklerini, son iki yılda da ürünlerin yüzde 92’sinin reçetesini yenilediklerini ifade etti. Cöbek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Avrupa’da Türkiye’nin de içinde olduğu 13 ülkede yapılan araştırma sonucuna göre çikolata reçetelerini değiştirdik ve ürünleri buna göre revize ettik. 2007-2008 yılları arasında yaklaşık bir yıl süren tüketici araştırması sonucunda Avrupa’nın en beğenilen çikolata reçetesini oluşturduk. Yeni ürünlerle satışlarımız yüzde 30 arttı.”
Çikolataya 10 milyon frank
Son üç yılda Karacabey’deki fabrikalarına 30 milyon İsviçre Frangı yatırım yaptıklarına ve kapasiteyi artırdıklarına da değinen Devrim Cöbek, şöyle konuştu: “Nestle Türkiye çikolata grubuna yılda ortalama 10 milyon İsviçre Frangı yatırım yaptı. Türkiye’den Nestle şirketlerine yapılan ihracat da üçe katlandı. Çikolata pazarında Nestle’nin payı yüzde 20. Chokella markasıyla yer aldığımız sürülebilir çikolata pazarında ise yüzde 15 pazar payına ulaştık.”
Pide arası Chokella Ramazan’da katlandı
EKONOMİK krizin etkisiyle daha ucuz ürünler çıkardıklarını belirten Devrim Cöbek, “Üç hafta önce 25 kuruşluk iki yeni ürün piyasaya sürdük. Bu ürünlerle Nestle markasını köylere bile taşımak istedik. Yerel yaklaşımla ‘pide arası Chokella’ olarak Ramazan boyunca iletişimini yaptığımız Chokella da daha uygun hale getirilen fiyatı ve ekonomik ambalaj boyutlarıyla bu tür ürünlerden biri olarak konumlandı. Pazarlama çalışmalarımızla Ramazan’da Chokella satışlarını iki kat artırdık” diye konuştu.
Türkiye, sütlü çikolata seviyor
TÜRKİYE’deki çikolata pazarını da değerlendiren Devrim Cöbek, şunları sıraladı:
* Türkiye 109 bin tonluk büyük bir çikolata pazarı ama henüz doymuş değil.
* Türkiye’de krizden sadece lüks çikolata kategorisi etkilenirken, yüzde 22 küçülme yaşadı.
* Çikolata pazarı 2008’de 1 milyar 361 milyon TL büyüklüğe ulaştı.
* 2009’da pazar yüzde 16 büyüdü.
* İlk yarıda pazara 242 yeni ürün çeşidi sunuldu.
* 10 yıl önce lüks olarak algılanan çikolata bugün günlük tüketim maddelerinden biri haline geldi.
* Kişi başına tüketimi Avrupa’da 5 kilogram, Türkiye’de ise 1.5 kilogram.
* Türkiye pazarının yüzde 70’ni sütlü, yüzde 30’unu da bitter çikolatalar oluşturuyor.