Oluşturulma Tarihi: Ekim 09, 2008 15:25
Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, Magnum çikolatanın pazara girdiği 1 yıl içinde pazarda söz sahibi olduğunu ifade ederek, "Çikolata pazarının büyümesine en büyük katkı Magnum Çikolata'dan geldi" dedi.
Magnum Çikolota'nın 2008 yılı performansı ve 2009 hedefleri ile ilgili basın toplantısında konuşan Coşar, dünyada 2007 sonu itibarıyla 64,5 milyar avroluk bir çikolata pazarından bahsedildiğini ve bu pazarın her yıl ortalama yüzde 5'in üzerinde bir büyüme kaydettiğini bildirdi.
Türkiye'de ise 2007 yılında litre bazında yüzde 7 büyüyen ve ciro bazında ise yüzde 15 büyüyen çikolata pazarının büyüklüğünün 278 milyon avro olduğunu belirten Coşar, bu rakamın 2008 yılında Temmuz sonu itibariyle 171 milyon avro olarak gerçekleştiği dile getirdi.
Geçen senenin aynı dönemine göre pazarın satış cirosunun yüzde 10,4 büyüme gösterdiğini belirten Coşar, bu büyümeye en fazla katkıyı sağlayan marka ve firmanın yüzde 4,1'lik oranla Algida Magnum olduğunu kaydetti
Toplantıda ayrıca; Ocak-Temmuz 2008 dönemi itibariyle Magnum Çikolata'nın pazardan aldığı ciro payının yüzde 4,3, cirosunun ise satış fiyatı üzerinden 7,3 milyon avro olduğu kaydedildi.
Coşar, "Çikolata pazarının büyümesine en büyük katkı Magnum Çikolata'dan geldi. Pazarın büyümesinin yüzde 40'ından Magnum Çikolata olarak biz sorumluyuz. Eylül sonu itibariyle bu büyümenin devam edeceğine inanıyoruz. Bu yılı yüzde 15'lik bir büyüme ile kapatacağımızı tahmin ediyoruz" diye konuştu.
Algida Pazarlama Müdürü Şükrü Dinçer de Magnum Çikolata'nın pazara girdiği bir yıl içinde büyük başarı kaydettiğini ifade ederek, Türk insanının damak tadına uygun olarak geliştirdikleri ürünlerle satışların arttığını, Türkiye'nin ürünün tüketildiği ülkeler arasında lider konuma yükseldiğini dile getirdi.
TÜRKİYE'DE KİŞİ BAŞINA ÇİKOLATA TÜKETİMİ 1,3 KG
2007 yılında yıllık kişi başına 11,5 kilogramlık çikolata tüketim oranı ile İngiltere'nin birinci sırada yer aldığını, onu İrlanda ve İsviçre'nin izlediğini kaydeden Dinçer, Türkiye'de çikolata tüketiminin kişi başına yıllık 1,3 kilogram olduğunu söyledi.
Premium çikolata segmentiyle ilgili bilgiler veren Dinçer, "Ocak-Ağustos 2007-2008 ciro karşılaştırması yapıldığında, premium çikolata pazarı yerel ve ulusal zincirlerde 2,5 kat büyüdü, aynı dönemde Magnum Çikolata'nın gösterdiği büyüme ise geçen senenin aynı dönemine kıyasla 4 kat oldu" dedi.
Pazarda yetişkinleri hedefleyen Magnum markasının çikolata pazarına girmesiyle 12 ay boyunca tüketildiğini anlatan Dinçer, Magnum ile birlikte pazarda faaliyet gösteren diğer markaların da reklam yatırımları arttırdığını ifade etti.
YENİ ÜRÜNLER VE JOSH HOLLOWAY İLE YOLA DEVAM
Dinçer, Magnum reklam ve tanıtımlarında geçen yıl "Lost" dizisinin aktörü Josh Holloway'i tercih ettiklerini, bu yıl da reklam karakteri tercihlerinin yine Holloway olduğunu dile getirdi.
Magnum Marka Müdürü Leyal Eskin Yılmaz da "Essence", "Infinity" ve "Praline" gibi üç farklı çeşitle pazarda faaliyet gösteren Magnum çikolatanın 6 lezzetine bu yıl yetişkinlerin damak tadına uygun sütlü çikolata ve antep fıstıklı çikolata tatlarının katıldığını bildirdi.
Bu yıl hediyelik paketlerle çikolatayı tüketiciye sunduklarını, Magnum Praline ürününün ise dış kaplamasının daha zengin bir hale getirildiğini söyleyen Yılmaz, "Mayan Mystica" adlı tarçınlı çikolatayı da pazara sunacaklarını kaydetti.
Yılmaz, Magnum çikolatanın yeni reklam filminde Josh Holloway'in yanında Ingrid Krauss'un rol aldığını, 20-21 Eylülde San Francisco'da çekilen filmde Holloway'in kusursuzu arayan Magnum kadının karşısına çıkan mükemmel erkeği canlandırdığını anlattı.