Paylaş
HEDİYE kontör ve mobil oyunla başlayan kampanya atağını, dizüstü bilgisayar, mp3 çalar ve lüks otomobille perçinleyen çikolata üreticileri, krize rağmen yılın ilk 9 ayında 450 milyon liralık pazar hacmini yakalayınca, rekabeti şimdi de uzaya taşıdı. Ülker’in Golden çikolata müşterilerine BMW marka otomobil kampanyasını başlatmasının ardından Kraft Türkiye de, Milka ürün yelpazesi arasında yer alan M-Joy müşterilerinden birini uzaya yolluyor. Önümüzdeki ayın sonuna kadar sürecek olan kampanyaya katılanlardan biri, Ruslar’ın MIG 31 Foxhound uçağıyla atmosferin dışına çıkıp, 75 bin feet (yaklaşık 23 kilometre) yükseklikten dünyayı seyretme şansını elde edecek.
İlk Türk değil
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, Garanti Bankası, geçtiğimiz yıl Shop and Miles kredi kartı müşterilerine yönelik düzenlediği kampanyayla Türkiye’den ilk defa Asiye Demet Aşkın adlı müşterisinin 18 bin 750 dolarlık uzay seyahatinden yararlanmasını sağlamıştı. Aşkın, bu kampanya seyesinde Güney Afrika’nın Cape Town kentinden havalanan F-104 Starfighter uçağıyla, atmosferin dışına çıkararak, 60 bin feet yükseklikten dünyayı seyretme imkanına kavuşmuştu. Şimdi, benzer bir kampanyayı devreye sokan Kraft, M-Joy çikalatalarında yer alan şifreleri toplayan müşterilerinden birini Moskova’nın 400 kilometre uzağındaki Nizhny Novgorod’dan uzay yolculuğuna çıkaracak. MIG 31 Foxhound uçağıyla atmosferin dışında gerçekleşecek olan bu 45-50 dakikalık yolculuk, 75 bin feet yükseklikten dünyayı ve uzayı seyretme şansı sağlayacak. Önümüzdeki ay sona erecek olan kampanyaya, şu ana kadar başvuranların sayısı daha şimdiden 100 bini bulmuş durumda.
80 bin dolara gidecek
Gillette de Kraft ve Garanti Bankası’nın organize ettiği uzay yolculuğu kampanyasının bir benzerini Kanada’da uyguluyor. 2010 yılında uzay yolculuğunu kapsayan bu kampanyanın sponsorları arasında Duracell ve Oral-B de yer alıyor. Kampanyadan yararlanacak tahlihli, 80 bin dolar karşılığında 2010 yılında gönderilmesi planlanan NASA’ya ait uzay aracıyla 3 günlük bir seyahate çıkacak. Gillette’nin uzay turisti, maliyeti milyonlarca doları bulan bu seyahatten sadece 80 bin dolar karşılığında yararlanabilecek.
Krizden etkilenmedi
Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, 2008 yılında toplam hacmi 489 milyon 699 bin TL olan çikolata sektörü, bu yıl 500 milyon liranın üzerinde bir ciro hedefliyor.
Geçtiğimiz yılın toplam satışlarını ilk 9 ayda yakalamayı başaran sektör, bu yıl 25 bin ton çikolata üretmeyi planlıyor.
Bunun yanında Türkiye’de kriz döneminde lüks çikolata pazarı yüzde 22 küçülme gösterirken, ucuz çikolata pazarındaki büyüme yüzde 35’leri buluyor.
Pazarın yüzde 70’i sütlü çikolatalardan meydana gelirken, yüzde 30’u ise bitter oluşuyor.
Kişi başına yılda 1.5 kilo çikolata yiyoruz
İngiltere’de yıllık kişi başı çikolata tüketimi 11.5 kilogramı buluyor.
İrlanda, İsviçre ve Almanya’da kişi başı yıllık tüketim 8 kilogram düzeyinde seyrediyor.
Türkiye’de bu rakam 1.5 kilogramı pek geçmiyor.
Türkiye’de çikolata tüketimi en fazla eylül-nisan ayları arasında gerçekleşiyor.
Paylaş