Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’deki yıllık 14 bin 500 ton şeker, 11 bin ton ikramlık çikolata satışının yüzde 15’ini bayramlarda gerçekleşiyor. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülker Grubu (Bisküvi, Çikolata, Şekerleme) Başkanı Ali Ülker, “Bayram dönemlerinde normal çikolata satışlarımızın 3 katı kadar bayramlık çikolata satışı gerçekleşiyor. Bayram dönemlerinde satılan üç çikolata kutusundan biri Ülker. Bayramlık satışlarda Ülker’in cirosu 100 milyon liraya ulaşıyor” dedi.
2009’da yüzde 20 büyüme
Çikolatada yılın 7 ayında yüzde 18’lik büyüme kaydettiklerini, bu rakamın son yıllardaki en önemli büyüme oranlarından biri olduğunu belirten Ali Ülker, şunları söyledi: “Toplam çikolata pazarı bizden dolayı yüzde 14 büyüdü. Bu trendin yıl sonuna kadar devam etmesini bekliyoruz. Sonbahar döneminde daha da büyümeyi hedefliyoruz, biraz daha hız vermeyi, piyasamıza yatırım yapmayı düşünüyoruz. 2009’u yüzde 20 ile kapatma hedefimiz var. Çoğunlukla Türkiye ekonomisine paralel büyümeler gösterdik. Ekonominin hızlı büyüdüğü yıllarda biz çarpı iki oluyorduk. Bu yıl istisna oldu. Bu krizi çok ciddiye almamızdan kaynaklandı.”
Tüketim artışa geçti
Ülker’in ikramlık şeker satışının 2 bin 200 ton, ikramlık çikolatanın ise 4 bin 700 ton seviyesinde bulunduğunu söyleyen Ülker, ikramlık çikolatada tonaj pazar paylarının yüzde 33, ciro pazar paylarının yüzde 35, toplam çikolata pazarında ise yüzde 60 olduğunu belirtti. Bayramların yaz mevsimine gelmeye başlamasıyla beraber şekerde daha hızlı büyüme hedeflediklerine değinen Ali Ülker, krizden dolayı şeker ve çikolata satışlarında düşüş beklemediklerini de ifade ederek, “Yaz mevsiminde çikolata tüketiminde yüzde 20’lik düşüş oldu. Sonbaharın gelmesi ve okulların açılmasıyla beraber çikolata tüketimi artışa geçti” diye konuştu.
Krizin ilacı çikolata
Kriz döneminde uyguladıkları taktik ve stratejilerin başarılı olduğunu vurgulayan Ali Ülker, şunları aktardı: “Herkesin küçük mutluluklara ihtiyacı var. Krizde daha fazla mutluluğa ihtiyaç duyuyoruz. İnsanlar krizde birçok lüksünden feragat etti, harcamalarını kıstı. Ancak küçük lükslerden, küçük fantezilerden kaçmayı doğru bulmamış olsalar gerek. Çikolata her şeyin ilacı. Stresli, kötü zamanlarınızda ve mutlu olduğunuz anlarda çikolata tüketiyorsunuz. Kriz döneminde insanların parası daha da kıymetlendi. Parayı çarçur etmek yerine tanıdıkları, bildikleri, güvendikleri markalara yöneldiler. Belki de bizim çikolatada büyümemizin nedenlerinden bir tanesi budur.”
Godiva’nın Türkiye’ye gelmesi için çalışıyoruz
ÜLKER Grubu Başkanı Ali Ülker, Godiva’nın da büyüdüğünü belirterek, “Godiva yeni pazarlara açılımla büyüyor. İkramlık üzerine yoğunlaşan bir şirket. Oradan, ikramlık pazarı Türkiye’de nasıl büyütürüz diye bizim de alacağımız dersler var. Dersimizi çalışıyoruz. Godiva daha Türkiye’ye gelmedi. Çalışıyoruz” diye konuştu.