Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2009 00:00
Alman yumuşak şeker markası Haribo, Müslüman ülkelere açılmak için Türkiye’yi köprü yapacak.
Haribo, ’helal üretim’ sertifikasına sahip yumuşak şeker üreterek son birkaç yılda satışlarını katlarken, Müslüman ülkeler yanında Almanya’daki Türklere de Türkiye’de üretilen ürünleri gönderiyor. Haribo Türkiye Genel Müdürü Holger Terstiege, 2001’de Pamir Gıda’yı satın alarak Türkiye pazarına girdiklerini hatırlatarak, "Krize karşın Türkiye’ye inandık. Türkiye’yi Müslüman ülkelere ürün göndermek için merkez olarak seçtik. İran, Irak, Suudi Arabistan gibi 20 Müslüman ülkeye Türkiye’den ürün gönderiyoruz. 300 milyon Müslüman tüketiciye giden köprünün ayağını oluşturuyoruz" dedi.
Almanya’daki Türkler
Terstiege, Avrupa’daki üretimde domuz jelatini, Türkiye’deki üretimde ise sığır jelatini kullandığını belirterek, Arap ülkeleri ve Sovyetler Birliği’nden ayrılan müslüman ülkeler için üretim merkezlerini Türkiye yaptıklarını, bu ülkelere yönelik ürünlerin helal olduğunu vurguladıklarını ifade etti. Geçen yılın ortasından itibaren Almanya ve Avrupa’daki müslümanlara da Türkiye’de üretilen Haribo’ların gönderilmeye başlandığını da kaydeden Terstiege, "Almanya’daki Türklere de Haribo buradan gidiyor. Yıllarca sevip helal olmadığı için Haribo alamayan Türkler, 2008’den itibaren Almanya’da Türkiye’den giden şekerleri tüketiyor" diye konuştu.
Türkiye’yi seçtik
Holger Terstiege, müslüman ülkelere açılmada merkez yapmak için diğer ülkelere de baktıklarını ancak Türkiye’de karar kıldıklarını vurgulayarak, bu kararın nedenlerini şöyle sıraladı: "İran, Suudi Arabistan gibi ülkelere baktık. Türkiye’de karar kıldık, Türkiye bu bölgede lider ve en gelişmiş ülke. Müslüman ülkelere yönelik ’helal’ ürünleri Türkiye’de üretiyoruz. Türkiye’deki üretimimizin yüzde 70’i ihracat. Yüzde 30’u iç piyasada tüketiliyor. İhracatın yüzde 25’i müslüman ülkelere, yüzde 45’i ABD’ye yapılıyor."
Kriz yumuşak şeker tüketimini artırdı
TÜRKİYE’de krize karşın yumuşak şeker pazarının büyüdüğüne de dikkat çeken Holger Terstiege, şunları söyledi: "Son iki yılda pazar yüzde 25 büyüdü. Nüfus artıyor, gençlerin ve çocukların sayısı fazla, bir de bazı insanları yumuşak şekerle ilk kez tanıştırıyoruz. Bu yıl Türkiye’de pazar yüzde 15 büyür. Bizim büyüme hedefimiz ise yüzde 50. Kriz dönemlerinde tüm dünyada şeker ve çikolata pazarı büyür. Büyük ve pahalı şeyler alamayanlar, depresyona girenler yumuşak şeker satışlarını artırıyor. Kriz her zaman bizim işimize yarar."