Çikolata tasarlarken 4 kilo aldı, Fransa’dan prestijli ödülle döndü

Güncelleme Tarihi:

Çikolata tasarlarken 4 kilo aldı, Fransa’dan prestijli ödülle döndü
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2012 00:00

Fransız APCI ajansı tarafından 1999’dan bu yana her yıl verilen, uluslararası arenada önde gelen tasarım ödüllerinden olan Label of the Observeur Du Design’da Eti’nin Karam ve Tutku ürünleri tasarımları ile ödül kazandı.

Haberin Devamı

Eti Pazarlama Hizmetleri Müdürü Merve Erdebil Munguldar, yarım asrı aşan tecrübeye sahip olan Eti’nin başarının ardındaki en önemli faktörlerden birinin inovatif yaklaşım olduğunu belirterek, “Bu tasarım için birkaç aşamadan oluşan araştırmalarla yaklaşık 3 bin 500 kişi ile görüşüldü. Bu süreçte sütlü ve bitter çikolata tüketicilerinin çikolata yeme alışkanlıkları, beklentileri ve motivasyonları detaylı olarak incelendi. Kapsamlı araştırmalar sonrasında ortaya çıkan çikolata tasarımları Eti markasına ve Türkiye’ye uluslararası prestij kazandırdı” dedi.
Eti Karam, lansman tarihinden itibaren toplam bitter pazarının yüzde 30’una ulaşarak bitter pazarının lideri olurken, Eti toplam tablet pazarının yüzde 20’sine ulaşarak pazarın ikinci markası konumunda bulunuyor. Tasarımlarıyla Türkiye’ye ödül kazandıran Gamze Güven, yenilebilir tasarımın daha önce hiç çalışmadığı bir alan olduğunu belirtti. Çikolata tasarım sürecinde çikolatanın tarihi, yeme kültürü ve çikolata pazarı konusunda kapsamlı araştırma ve çalışmalar yaparak birçok alternatif tasarımlar geliştiren Gamze Güven, bu süreçte ideal tadı ve damak uyumunu bulabilmek için tükettiği çikolatalar yüzünden 4 kilo aldı. Gamze Güven’in bu iki tasarımı, diğer tasarımlarla birlikte 2 yılda bir yayınlanan Observeur Du Design adlı ödüller kitabında da yer alacak. Eti Karam ve Eti Tutku Çikolata tasarımları 9 Kasım’dan bu yana Paris’te ödülü hak kazanan diğer tasarımlarla sergileniyor.

Haberin Devamı

Yeni rekabet alanı ‘yenilebilir’ tasarım

ETİ’nin Tutku ve Karam Çikolata tasarımları ile Türkiye’de öncülerinden olduğu “yenilebilir tasarım” tüm dünyada markaların rekabetteki yeni kilit faktörü olarak öne çıkıyor. Tasarımın etki alanını genişletmesi, lezzet kadar görselliğin de öne çıkması ile markalar da tüketicinin üründen aldığı hazzı artırma peşinde koşmaya başladı. Ürünün tüm duyulara hitap ettiği ölçüde haz verdiği bilinci ile markalar, yenilebilir tasarıma yöneliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!