Can Baydar’ın yeni şarkısı ‘Yine’ pozitifliğiyle dinleyiciye yaz enerjisi yaşatıyor. Geçtiğimiz aylarda yayınladığı ‘Ateş’ ile müzik listelerinde yer alan sanatçı yeni çalışmasında da söz ve müziğin altına imzasını atıyor. ‘Yine’ hakkında “Kariyerimde uzun zamandır paylaşmadığım kadar pozitif güzel bir yaz enerjisi var şarkının” diyen Sevgili Can Baydar’la yüz yüze yaptığımız bu röportajda kendimizi müziğin ve sohbetin akışına bıraktık.
#Can BaydarTarım Bakanlığı’nın yayınladığı taklit, tağşiş veya ilaç etken maddeli ürünler listesinde süt ürünlerinin fazlalığı dikkat çekti. Bu listede yer alan kaşar, peynir ve tereyağılarda süt yağı yerine palm başta olmak üzere bitkisel yağlar kullanılmış. Piyasada satılan sarı renkteki tereyağılar beyaz tereyağılardan kaliteli anlamına gelmiyor. Yağlar bakın nasıl sarartılıyor...
#YAZARÇeşme’nin en önemli otellerinden biri olan Ilıca Hotel, kalıplaşmış 5 yıldızlı konseptin dışına çıkarak fark yaratıyor. Anne eli değmiş yemeklerin diyetisyen eşliğinde yenildiği, doğaya dost, kendi sakız ağaçlarını ve sebze-meyvelerini üreten, Çeşme’nin tanıtımı için projelere imza atan bu tesis farklı bir tatil deneyimi sunuyor.
#1Her gün soframıza gelen gıdalar üzerinde öyle büyük oyunlar dönüyor ki maliyeti düşürmek için yapılan hileler pes dedirtiyor. Süt ürünleri, zeytinyağı, salça, sirke, tereyağı derken Ramazan ayının yaklaşmasıyla pastırma da bunlardan nasibini aldı. Peki pastırmada en çok hangi hilelere başvuruluyor? Hileli ürün tadından, görüntüsünden anlaşılır mı? Pazarlarda ya da şarküterilerde satılan ambalajsız ürünler riskli mi? Gıda Güvenliği Uzmanı Prof. Dr. Nevzat Artık anlatıyor.
#SağlıkHemen her gün gıda alışverişi yapıyoruz ama kaçımız aldığımız ürünlerin ambalajını okuyoruz? Sepete attığımız ürünlerin gramajları yanlış, son tüketim tarihleri geçmiş olabiliyor. Üstelik açıkta kontrolsüz satılan birçok gıda, içeriğinde yer aldığı iddia edilen malzemeleri barındırmayabiliyor. İşte bu nedenle ürünlerin etiket bilgilerini okumak oldukça önemli. Peki etikette yazanlar neyi ifade ediyor? Alışveriş yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Gıda Mühendisi Ebru Akdağ ile konuştuk.
#Sağlık‘Güvenli liman’ altın bu sene dış piyasalarda ons dolar fiyatı üzerinden yüzde 3.39, yurtiçinde gram/TL üzerinden yüzde 50 kazanç sağladı. Yani yatırımcısını enflasyona karşı ezdirmedi. Bundan sonraki seyri ise hem yurtiçinde hem de yurtdışında alınacak faiz kararları belirleyecek. Özellikle ons/doların seyri dikkatli takip edilmeli. Kısa dönemde zayıf görünümün devamı, orta ve uzun dönemde yükseliş beklentileri korunuyor.
#Altınİnternetten alışverişlerde tüketicinin ürünleri sadece fotoğraftan gördüğünü, satın alma işlemi sonrası ürünlerin seçimini yapamadığını dile getiren Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkanı Süleyman Bakal, yerinde alışverişte tüketicinin son kullanma tarihi yaklaşan ürünleri tercih etmediğini, internet alışverişinde ise bu duruma müdahale edemediğini anlattı.
#İnternetİstasyonların salgın döneminde dönüşüm sürecini hızlandırdığını söyleyen Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Yüzde 3’lerde olan market payı yüzde 20’lere çıktı. Kahvenin payı sürekli artıyor. Artık akaryakıttan farklı hizmetler de satıyoruz. Gidiş perakendede oyuncu olmayı gösteriyor. Şimdi istasyonlara kargo teslim noktaları koyuyoruz. Ayrıca yeni nesil market uygulamalarının da istasyonların olduğu yerlerde hizmet verebilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.
#GazetehaberleriBaşarılı geçmişiyle Türkiye’nin önde gelen kültür balıkçılığı markaları arasında yer alan ve küresel bir oyuncu olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Özsu Balık’ın ortakları Şemsi Kavalar ve Hasan Taygan’ın hedefi katma değerli ve ekonomik ürünler sunarak yeni nesillere balık yeme alışkanlığı kazandırmak.
#İzmirÖzsu Balık Yönetim Kurulu Başkanı Şemsi Kavalar, “Türkiye kültür balıkçılığı sektöründe dünyadaki kilit oyunculardan biri. Üç yanı denizlerle çevrili Türkiye’nin çok büyük kapasitesi var. 170 bin tonluk levrek ve çipura üretimimizle Avrupa birincisiyiz. Bu kadar başarılı bir sektörün parçası olmaktan heyecan duyuyoruz” dedi.
#İzmirKasım ayı şüphesiz birçok e-ticaret sitesi* ve çevrimiçi pazar yerleri için büyük önem taşıyor. Dünya’nın pek çok yerinde uygulanan ve spesifik bir güne özel olan Cuma günü indirimlerinin, Türkiye’de bir güne değil, Kasım ayının tamamına yayılmış durumda olduğunu görüyoruz.
#E-TicaretTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam Medya ve Reklam Yatımları, 7 milyar 867 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise yine bu yılın ilk 6 aylık döneminde, 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti.
#Medya