Güncelleme Tarihi:
İnternetten alışveriş birçok kişi için artık bir tüketici alışkanlığı haline geldi. Dünyanın her yerinden sınırsız sayıda ürüne aynı anda ulaşma lüksünü sağlayan bu kolaylık kimileri için ise hala bir muamma.
Online alışverişler 27 Şubat 2015 tarihinde yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde düzenlenmiştir. Online alışverişe duyulan güvensizliğin başında bu tür alışverişler için geçerli olan tüketici haklarını bilememek yatıyor. Bu haklardan en önemlisi ise iade (cayma) hakkı. Bu hak sayesinde hiçbir sebep göstermeksizin satın aldığınız ürünü almaktan vazgeçip iade edebilirsiniz.
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde, malın size teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkınız bulunmaktadır. Sipariş verdikten hemen sonra, daha mal teslim edilmeden vazgeçerseniz, teslimi beklemeye gerek yoktur. Siparişin verilmesinden malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma (iade) hakkı kullanılabilir.
Satıcı, cayma hakkını kullandığınıza ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, kargo ücretleri de dahil olmak üzere sizden tahsil edilen tüm ödemeleri size başka hiçbir masraf çıkarmadan iade etmek zorundadır. Bu süre içerisinde ödemeyi nasıl yapmışsanız satıcının da aynı yöntemle iade yapması gerekir. Kredi kartı ile alışveriş yapılmışsa, bankanın da derhal bilgilendirilmesi ve iadenin kredi kartına derhal yapılması gerekir.
Aşağındaki ürünler dışında kalan tüm satın almalarımızda cayma hakkınızı kullanabilirsiniz:
Avukat Dilek Şahinci