Güncelleme Tarihi:
Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) Koordinatör Başkanlığının yanı sıra Narenciye Tanıtım Grubu (NTG) Yönetim Kurulu Başkanlığını da yürüten Ali Kavak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2007 yılı Kasım ayında narenciye ürünlerine yurt içi ve yurt dışında talebi artırmak ve kaliteli üretim planlamasını, doğru pazarlama kanallarının kullanımını yürütmek için Ekonomi Bakanlığı'nın izniyle NTG'yi kurduklarını hatırlattı.
Vitamin ve lif açısından zengin narenciye meyvelerinin insan sağlığı üzerindeki olumlu etkilerini tanıtım kampanyalarıyla destekleyerek, hem dışarıda hem iç piyasada tüketici alışkanlığı yaratmak ve bunu “Türk Malı” imajıyla pekiştirmek adına çalışmalarına devam ettiklerini ifade eden Kavak, şöyle devam etti:
“Uzun yıllar gerek üreticilerimizin gerekse ihracatçılarımızın en büyük sorunu narenciye ürünlerimize marka oluşturulamamasıydı.
Günümüzde rekabetin iyice sertleştiği uluslararası pazarlarda ürünlerimizin kalitesini vurgulayan bir Türk ürünü markası ve imajı oluşturmak hayati bir önem kazanmaktadır. Yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi veren ihracatçılarımız için Narenciye Tanıtım Grubu'nun yurt içinde ve yurt dışında yapmakta olduğu tanıtım çalışmaları çok büyük önem arz etmektedir. Bu noktada son yıllarda önemli adımlar atıldı. Ancak bunlar her geçen gün büyüyen ülkemiz için yeterli değil. Bu noktada daha büyük projeler hayata geçirmemiz gerektiğine inanıyoruz.”
Bugüne kadar yapılan çalışmalar kapsamında Rusya Federasyonu ile başlatılan şarkıcı Tarkan'ın yer aldığı tanıtım kampanyalarına 2010 yılında ek olarak Ukrayna ve Azerbaycan ile devam edildiğini, söz konusu reklam filminin gösterildiği ülkelerde büyük ilgi ile karşılandığını, bu ülkelerde bilboardlar ve otobüslerin Türk narenciyesi görselleriyle süslendiğini anımsatan Kavak, şunları kaydetti:
“Bugüne kadar yapılmış en büyük narenciye tanıtım faaliyetini hayata geçirmeye çalışıyoruz. Çünkü hazırlayacağımız çalışma 25 ülkede gösterime girecek. Bu ülkeler Afrika'dan Avrupa ülkelerine kadar çok geniş bir coğrafyayı kapsayacak.
Tanıtım çalışmasının 25 ülkede yayınlanacak olması nedeniyle en iyi projeyi hazırlamanın gayretindeyiz. Bunun için prodüksiyon şirketlerine Mart ayının sonuna kadar süre verdik. 25 şirket kendi bünyesinde proje hazırlayacak. Bunların içerisinden de NTG yönetimi olarak ilk 3'e giren projeyi seçeceğiz ve tekrar bunlar arasında eleme yaparak birinci projeyle bu yılki tanıtım çalışmamıza devam edeceğiz.”
Reklam filmiyle sınırlı kalınmayacak
Hazırlanacak proje kapsamında çekilecek reklam filminin yanı sıra bilboard reklamlarının da hazırlanacağını ve tanıtım çalışmalarının yürütüleceği ülkelerde şehir içi ulaşımı sağlayan otobüslerin afişlerle giydirileceğini aktaran Kavak, sözlerini şöyle noktaladı:
“Bu reklam çalışmasında dünyaca ünlü starlardan da yararlanılacak. Ayrıca bölgesel olarak farklı filmlerin çekilmesi de düşünülüyor. Mesela Ortadoğu ülkeleri için hazırlanacak filmlerde Türk starlarından da yararlanabiliriz. Bu proje için herhangi bir bütçe sorunumuz yok. Yeter ki istediğimiz gibi güzel ve narenciyeye yararlı olacak bir çalışma ortaya çıkarabilelim.”
Hazırlanacak proje kapsamında reklam filmleri ve tanıtımların Haziran ayında başlayacak narenciye ihracat sezonunda yayınlanmaya başlayacağını dile getiren Kavak, ayrıca ilgili ülkelerin yazılı basınına da reklamların verileceğini bildirerek, böylelikle reklam çalışmalarındaki tüm aşamaların değerlendirileceğini sözlerine ekledi.