Türk Hava Yolları (THY), ülkedeki iç karışıklık nedeniyle 1 Nisan 2012'de durdurduğu Suriye seferlerini bugün icra edilen İstanbul-Şam uçuşuyla yeniden başlattı. THY`nin 13 yıl aradan sonra Suriye`nin başkenti Şam`a planlanan ilk seferi İstanbul Havalimanı`ndan kalkan "TK 846" uçuş kodlu geniş gövdeli uçakla yapıldı. Toplam 349 yolcu Şam Uluslararası Havalimanı`na gitmek için bilet ve pasaport kontrollerinin ardından uçağa alındı. Peki, Şam nerede, Türkiye’den kaç km uzakta?
#THY Şam UçuşuTürk Hava Yolları (THY), ülkedeki iç karışıklık nedeniyle 1 Nisan 2012'de durdurduğu Suriye seferlerini bugün icra edilen İstanbul-Şam uçuşuyla yeniden başlattı. 13 yıl aranın ardından THY uçağı, tarihi uçuşunu gerçekleştirerek Şam Uluslararası Havalimanı'na inişini başarıyla gerçekleştirdi.
#THYSuriye Havayolları'na ait bir yolcu uçağı, Türkiye hava sahası üzerindeyken Türk savaş uçakları tarafından Ankara Esenboğa Havalimanı'na indirildi. Mürettebat dahil 37 kişinin bulunduğu uçakta yapılan ilk araştırmada 12-13 adet dev koliye rastlandı. Koliler incelenmek için tek tek açıldı. Kolilerden silah sistemleri parçaşı olduğu iddia edilen malzemeler çıktı.
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, yönetim kurulu başkanı olmasının ardından geçen bir aylık sürede 4 milyar dolara 65 uçak siparişi verdiklerini belirterek, “Kesinleşen uçak siparişimiz 87’yi buldu. Toplam liste fiyatı 8 milyar dolar dolayında olan bu uçaklar 2013’e kadar filomuza katılmış olacak” dedi. Topçu ayrıca 2010 yılında 1000 yeni hostes ve 600 ikinci pilot alacaklarını söyledi.
Artık Yunanlılar Türkiye’ye ve biz Atina’ya İzmir’den gidip gelebileceğiz. Geçtiğimiz günlerde SunExpress’e ait Boeing 737-800 tipi bir uçak 180 yolcusuyla iki ülke arasındaki en mutlu uçuşunu yaptı. Bu başlangıç, beraberinde yeni bölgesel uçuşları da getirecek. Her hava köprüsü, yeni bir dostluğun başlangıcı. Havadan gibi gelse de bu köprüler gerçek dostluk köprüleri.
Türkiye’nin yeni havayolu şirketi AnadoluJet, genç bir adamla uçuyor. Sami Alan, ABD’de havayolu işletmeciliği deneyimiyle gelmiş Türkiye’ye. THY’nin çeşitli noktalarında çalıştıktan sonra gelir yönetimi başkanlığı yapmış. Yerinde duramayan, yaratıcı ve bu projeye aklını, gönlünü ve hayallerini koymuş bir genç adam.
Yüksekten uçan bir yıl daha akıp geçti. Arka arkaya yaşanan olumlu gelişmeler, artan rekabet, yolcuya konfor ve uygun fiyat olarak yansıdı. 2005, havayolu sektörünün mutlu günlerine dönüşüydü. Ama her şey toz pembe değildi. Varili 70 dolara vuran rekor petrol fiyatları, tırmanan uçak kiraları, yetişmiş personel sıkıntısı, rekabeti hiç olmadığı kadar yukarı taşıdı.