OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 26, 2009 12:00
AMSTERDAM'da düşen THY'nin Boeing 737-800 tipi "Tekirdağ" uçağının son bir haftada iki ayrı arıza nedeniyle bakıma alındığı ortaya çıktı. Kazadan iki gün önce uçağın pist başından döndüğü öğrenildi.
MUCÄ°ZEÂ KURTULUÅžUN FOTOÄžRAFLARI
DÜŞEN UÇAKTAN Ä°LK GÖRÃœNTÃœLER / VÄ°DEOÂ
YOLCU YAKINLARI HAVALÄ°MANLARINA KOÅžTU
Ä°ÅžTE AMSTERDAM'DA DÜŞEN TEKÄ°RDAÄž UÇAÄžIÂ
THY'DE 1973'TEN BERİ 844 ÖLÜ
YOLCULARIN UÇAĞA BİNERKEN SON GÖRÜNTÜLERİ
TÜRKİYE'DEKİ UÇAK KAZALARI
ÖNCE FLAP ARIZASI
İlk arıza, 18 Şubat'ta meydana geldi. Pilotlar uçuş sonrasında hazırladıkları raporda uçağın kanatların yüzeyini artırarak havada düşük hızlarda tutunmalarını sağlayan "flap"larında arıza tespit edildi. Bunun üzerine Tekirdağ uçağı, İstanbul
Atatürk Havalimanı'ndaki THY Teknik hangarına alınarak sistemler kontrol edildi. Arızası giderildi.
İKİ GÜN ÖNCE PİST BAŞINDAN DÖNMÜŞ
Bir hafta içindeki ikinci arıza ise kazadan tam iki gün önce meydana geldi. "Master Caution" olarak adlandırılan ve sistemleri kontrol eden ışık, Tekirdağ uçağı kalkış için pist başına geldiğinde yandı.
Pilotlar seferi iptal ederek geri döndü. Bu arızanın da ilerleyen saatlerde giderildiği öğrenildi.
THY: BAKIM SORUNU YOK
Kaza sonrasında açıklama yapan THY yetkilileri, uçakta bakım sorunun olmadığını, en son periyodik bakımın ise 22 Aralık 2008'de yapıldığını açıklamıştı.
Uçakların CFM56 tipi motorlarının büyük bakımları geçtiğimiz aylarda gerçekleştirildiği öğrenildi. Sol motor ağustos, sağ motorun da eylül ayı içinde "overhaul" olarak adlandırılan büyük geçirildi.
AMSTERDAM'DAN ÖNCE ŞAM'A GİDİP GELMİŞ
TC-JGE tescil işaretli uçağın 07.55'te Amsterdam uçuşu öncesinde bir gün önce 23.25'te Şam'a gitmek üzere havalandığı ve tekrar İstanbul'a olay günü 05.57'de indiği ortaya çıktı.