Her hava köprüsü yeni bir dostluk kurar

Artık Yunanlılar Türkiye’ye ve biz Atina’ya İzmir’den gidip gelebileceğiz. Geçtiğimiz günlerde SunExpress’e ait Boeing 737-800 tipi bir uçak 180 yolcusuyla iki ülke arasındaki en mutlu uçuşunu yaptı. Bu başlangıç, beraberinde yeni bölgesel uçuşları da getirecek. Her hava köprüsü, yeni bir dostluğun başlangıcı. Havadan gibi gelse de bu köprüler gerçek dostluk köprüleri.

Haberin Devamı

İzmir-Atina, Şam-Adana ya da Van-Tahran, Samsun-Odesa seferleri...
Hayallerim gerçek oluyor.
Patlayan iç hat uçak seferlerini şimdi yakın ülkeler arasındaki hava köprüleri alıyor.
Bunlardan en önemlisi, başlangıç uçuşu İzmir-Atina arasında gerçekleşti.
Aslında çok yıllar önce İzmir-Atina arasında uçuşlar vardı. Yakın komşumuz Yunanistan’ın Pire Limanı ile İstanbul’un Büyükdere Limanı arasında da deniz uçakları ile seferler yapılıyordu.
1926 yılına ait siyah-beyaz fotoğraflar, bugün giderek farklı uçuş noktalarında renkleniyor.
Türkiye’nin çok iyi yönetilen bir havayolu şirketidir SunExpress.
Yarısı Alman Lufthansa’ya, diğer yarısı da Türk Hava Yolları’na ait.
Alman Genel Müdür Paul Schwaiger işe başladığından beri havacılık dünyasının beyefendisi olmuştur.
Türk tarafının temsilcisi Hacı Say, renkli kişiliği ve bir Almanla omuz omuza çalışmadaki başarısı ile SunExpress’in büyümesindeki kilit adamlardan biridir.
İşte bu iki adam, geçtiğimiz günlerde ilk İzmir-Atina seferini gerçekleştirdiler. Şirketin Boeing 737-800 tipi uçağı başta İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş olmak üzere 180 yolcu ile Atina’ya indi. Geleneksel su takının altından geçen uçak, iki ülke arasındaki en mutlu uçuşunu yaptı.
THY DE UÇACAK
Önümüzdeki günlerde THY de aynı hatta uçuşlara başlıyor. Yunanlılar Türkiye’ye ve biz Atina’ya İzmir’den gidip gelebileceğiz.
Turizmciler yeni operasyon için kolları sıvadılar.
Belki “Bir gün İzmir’de ya da Atina’da otel bedava” gibi kampanyalarla bu uçuşu ayakta tutacaklar.
Düz uçuş süresi neredeyse 24-25 dakika olan bu iki kent İzmir ve Atina, birbirleri ile alabildiğine bir dostluk için önemli fırsatı yakaladılar.
İzmir Adnan Menderes Havalimanı, mükemmel altyapısı ve görkemli terminali ile bu uçuşların ana üssü görevini üslendi. Atina Eleftherios Venizelos Havalimanı’nda ise bir başka heyecan var. İzmir’den de Türk uçakları gelecek ve Türkçe anonslar terminalde daha fazla yankılanacak.
Bu başlangıç, beraberinde yeni bölgesel uçuşları da getirecek. Türkiye’nin kentleri hava köprüleri ile çevre ülkelerin güzel kentlerine bağlanacak.
Her hava köprüsü yeni bir dostluğun başlangıcıdır. Her hava köprüsü geride kalan yıllarda yaşananları ağır ağır unutturur.
Havadan gibi gelse de bu köprüler gerçek dostluk köprüleridir.

Haberin Devamı

İLK ATİNA SEFERİ 1926’DA YAPILDI

Haberin Devamı

*   Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilk havayolu seferi 1 Ağustos 1926’da yapıldı. 1923’te kurulan İtalyan Aero Espresso Italiana Havayolları’nın ana üssü bugün Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından kullanılan İstanbul Büyükdere Limanı’ydı.
*   Havayoluna ait İtalyan Savoia Marchetti S.55 (6 koltuklu) ve daha sonra filoya katılan Alman Dornier Wal Asso 500 (16 koltuklu) tipi deniz uçakları her gün İstanbul-Atina ve Brindisi’yi birbirine bağlıyordu.
*   Büyükdere Limanı’ndan havalanan deniz uçakları, 3.5 saat sonra Atina’da Pire Limanı’na iniyordu. Daha sonra uçak İtalya’da çizmenin ucu olan Brindisi’ye devam ediyordu.
*   Uçuşlarını 10 yıl sürdüren şirket, Türkiye ve İtalya’nın ortak kararı ile 21 Şubat 1936’da kapandı.
*   Türk Hava Yolları’nın ilk dış hat uçuş noktası da Atina’ydı. 12 Şubat 1947’de Ankara’dan TC-ABA tescil işaretli DC-3 Dakota uçağı, İstanbul Yeşilköy’de aktarma yaptıktan 2 saat 40 dakika sonra Atina Hellinikon Havalimanı’na inmişti. İlk seferin Kaptan Pilotları Orhan Ayata ve Adil Gözender’di.
*   THY uzun yıllar İzmir-Atina arasında uçtu. Son sefer 1991’de DC9 uçaklarıyla gerçekleştirildi.
*   Bu bilgiler ve daha fazlası, Fly Service CEO’su Gökhan Sarıgöl’ün hazırladığı “Türkiye’de Ticari Havacılık Tarihi” kitabında yer alıyor. 3 ciltten ilk bölümü basılan 359 sayfalık büyük boy kitapta, 1909’dan başlayıp jetlerin hizmete girdiği 1967 yılına kadar Türkiye’deki sivil havacılığın tarihini gün yüzüne çıkmamış birçok fotoğrafla sunuluyor. Satışa sunulacak kitapta bu dönemdeki gelişmeler, kazalar, uçak tescilleri, ilk uçuşlar gibi bilgiler de toplu olarak yer alıyor.

Haberin Devamı

TEK YÖN 49 EURO

SunExpress’in resmi olarak 15 Ağustos’ta başlayacak seferleri salı ve cumartesi günleri karşılıklı yapılacak. İzmir’den saat 12.15’te kalkacak uçak, tarifeye göre 13.15’te Atina’ya inecek. Bilet fiyatları ise tüm vergiler dahil İzmir-Atina arasında 49, dönüş ise 69 Euro’dan başlıyor. Dönüş yolculuğunun daha pahalı olmasının nedeni Eleftherios Venizelos Havalimanı’ndaki vergilerin yüksekliği.
YUNANİSTAN UÇUŞLARI ARTACAK
Turlar için Yunan tarafından ciddi talep var. SunExpress, haftada iki gün karşılıklı yaptığı seferlerini gelecek yıl artırarak her güne çıkarmayı hedefliyor. Atina-İzmir pazarı oturduktan sonra Girit ve Selanik de uçuş ağına katılacak. Aynı şekilde İstanbul Sabiha Gökçen’den ve Antalya’dan da Yunanistan’a seferler gerçekleştirilecek. Havayolunun bundan sonraki hedefiyse Mısır. İzmir’in yanı sıra İstanbul ve Antalya’dan Kahire ile İskenderiye seferlerinin başlaması planlanıyor.
İzmir-Atina arasında 3 Eylül’den itibaren THY de uçacak. THY, gece Atina’da kalan uçağını İzmir’e çekecek. Bu uçak, sabah önce İzmir’den Atina’ya uçacak. Oradan da İstanbul’a devam edecek.
Pegasus ise 1 Ekim’den itibaren İzmir-Atina seferlerine başlıyor. Seferler haftada 3 gün karşılıklı yapılacak.

Haberin Devamı

Havalimanı özelleştirmeleri başlıyor

Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) başarılı Genel Müdürü Orhan Birdal, Samsun Çarşamba, Sinop ve Tokat Havalimanları’nın tek bir pakette özelleştirmek üzere düğmeye bastı. Gerçekleştirilecek ihaleyle sadece terminaller değil 3 havalimanının işletmesi tek bir şirket veya gruba verilecek. DHMİ sadece hava trafik kontrol hizmeti gerçekleştirecek. Yani kule hizmeti verecek. Bu ihaleyi Nevşehir Kapadokya Havalimanı izleyecek. Yapılacak iki ihale, gelecekteki çalışmaların da bir denemesi olacak. Genel Müdür Orhan Birdal’ın hedefi uzun vadede DHMİ’yi terminal işletmeciliğinden çıkartmak ve bir havalimanı denetim mekanizması haline getirmek. Vizyoner yapıyla geçilecek yeni sistemle DHMİ hava trafiğindeki büyümenin altyapısını kural koyucu olarak oluşturacak.

Yazarın Tüm Yazıları