Tüm iş süreçlerinde gıdanın yanı sıra insanı ve gezegeni korumaya yönelik bir yaklaşımla hareket eden Tetra Pak Türkiye, İzmir Kemalpaşa’daki fabrikasıyla, Bursa ve İstanbul’daki ofisleriyle 400’e yakın kişiye istihdam sağlıyor. 10 milyar paketi aşan kapasitesi ile Tetra Pak İzmir Fabrikası, 27 farklı ambalaj ürünü üretiyor. İzmir fabrikasında üretilen yaklaşık 7 milyar paket, dünyanın 4 kıtasında, 34 ülkeye ihraç ediliyor.
#1TEMA Vakfı tarafından, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı ve Tetra Pak iş birliğiyle gerçekleştirilen ‘Sıfır Atık Eğitim Projesi’, ÇEVKO Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri’nde ‘Çevre Konulu Sosyal Sorumluluk’ kategorisinde ödül almaya hak kazandı.
#Sıfır AtıkSayın Emine Erdoğan’ın himayelerinde ve inisiyatifiyle başlatılan Sıfır Atık Projesi kapsamında, TEMA Vakfı tarafından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı ve Tetra Pak Türkiye iş birliğiyle hayata geçirilen “Sıfır Atık Eğitim Projesi” tanıtıldı.
#Tetra Pak TürkiyeBoğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği mezunu. Radford Üniversitesi’de MBA yaptı. Tetra Pak International’da Pazarlama Direktörü olarak çalıştı. Tetra Pak’ın Pakistan ve Türkiye’deki şirketlerinde satış ve pazarlama bölümlerde üst düzey yöneticilik yaptı.
Tetra Pak’ın Ortadoğu Bölgesi’nden sorumlu Başkan Yardımcısı da olan Türkiye Genel Müdürü Francis Goodenday, önümüzdeki yıl Tetra Pak’ın Türk tüketicileri ile buluşmasının 40’ıncı yılını kutlayacaklarını söyleyerek, “Bu yıl İzmir’deki fabrikaya 30 milyon dolarlık ek yatırım gerçekleştiriyoruz. Türkiye’deki ürün yelpazemizi genişletecek bu ek yatırımla daha önce ithal edilen farklı ambalaj çeşitleri İzmir’de üretilebilecek ve bu ürünlerin bir ay kadar süren tedarik süresini 7 güne inecek. Böylece, üretim yüzde 20 artacak” dedi.
TETRA-Pak Türkiye ve Kafkaslar Pazarlama Direktörü Gaye Atakan, Milli Eğitim Bakanlığı ile süt endüstrisinden kuruluşların işbirliğiyle 10 yıl önce başlatılan “Sağlık İçin Sağlıklı Süt İçin” kampanyası çerçevesinde Türkiye’de açıkta satılan süt tüketiminin yüzde 70’lerden yüzde 40’lara indiği, ancak bu oranın da düşürülmesi gerektiğini söyledi.
İsveçli sıvı gıda işleme ve paketleme şirketi Tetra Pak’ın CEO’su Dennis Jönsson, bu yıl Türkiye’de yüzde 20 büyüdüklerini ve 2009’da büyüme hedeflerinin yüzde 10 olduğunu belirterek, "Türkiye’deki büyümemiz sonrasında baskı makinelerinin hacminin yetmemesi üzerine kriz döneminde 10 milyon Euro’luk makine yatırımı yaptık" dedi.
İsveçli Tetra Pak'ın Türkiye Genel Müdürü iken, krize rağmen büyüme sağlayan Jan Hildingstam, İsveçli ambalaj devinin gözdesi haline geldi. Tetra Pak, Türkiye'deki başarısı nedeniyle Hildingstam'ı İsveç, Norveç, İzlanda, Finlandiya ve Danimarka'dan oluşan İskandinavya bölgesinin başına getirdi.