OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 11, 2004 00:00
Tetra Pak Türkiye Genel Müdürü Thomas Körmendi, Avrupa'da 94 litre olan kişi başı yıllık süt tüketim rakamının Türkiye'de sadece 24 litre olduğunu, Türkiye'de çay ve kahvenin tercih edildiğini söyledi.ÇAY ve kahve tüketiminde dünya liderleri arasında yer alan Türkiye, genç ve çocuk nüfusuna rağmen süt ve meyve suyunda bütün listelerde en alt sıralarda yer alıyor. Pazar araştırma şirketi TNS'nin 2003'te yaptığı bir araştırmaya göre Türkiye'de her 100 kişiden 79'unun çay, 41'inin kahve içtiğini, süt içinlerinse yüzde 22'de kaldığını söyleyen Tetra Pak Türkiye Genel Müdürü Thomas Körmendi, Türkiye'de yıllık kişi başı süt tüketiminin 24 litre ile Avrupa'nın oldukça gerisinde olduğunu belirtti. Körmendi, Türkiye'deki tüketim alışkanlıklarının 94 litre olan Avrupa ortalamasına çıktığı takdirde, kendi üretimlerinin de pazar büyümesini izleyerek 4 kat genişleyeceğini belirtti.Körmendi, Tetra Pak'ın Türkiye'de, yılda ortalama 1.7 milyon paket üretimi gerçekleştirdiklerini, bunun yüzde 65'ini iç pazara sattıklarını ve yüzde 35'ini ihraç ettiklerini kaydetti. Türkiye'de kişi başına yılda ortalama 0.024 Tetra Pak paketi ürettiklerini belirten Körmendi, dünyada ise bu rakamın kişi başına 16 olduğunu söyledi.Türkiye'de pazarın gelişimine göre yeni yatırımlar yapabileceklerini bildiren Körmendi, "Bu 2005-2006'da olabilir. Buradaki büyüme potansiyelini gözardı edemeyiz ama önce gelişmeleri görmemiz gerek" dedi. 2003 cirolarının 130 milyon
Euro olduÄŸunu hatırlatan Körmendi, 2004 için yüzde 10 büyüme hedeflediklerini bildirdi. Tetra Pak'ın 2003 dünya cirosunun 7.4 milyar euro olduÄŸunu söyleyen Körmendi, bu yıl yüzde 5 büyüme beklediklerini kaydetti.SOKAK SÃœTÃœ PAZARA HAKÄ°MKörmendi, Avrupa ülkeleri ile Türkiye pazarı arasında korkunç farklar olduÄŸuna deÄŸinirken, Finlandiya'da 139, Yunanistan'da 65 litre kiÅŸi başı süt tüketimine karşılık Türkiye'de sadece 24 litrelik tüketimin düşüklüğünden söz ederken, "Dahası, Türkiye'de kiÅŸi başına tüketilen 24 litre sütün sadece 8 litresi paketli. Türkiye’de, saÄŸlık açısından tehdit oluÅŸturan sokak sütü yüzde 68 pazar payıyla lider. Çünkü Türkiye'de sokak sütünün doÄŸal olduÄŸu, daha saÄŸlıklı olduÄŸu gibi yanlış inanışlar hakim. Ä°nsanların saÄŸlığı için sokak sütü ulaşılabilir olmaktan çıkarılmalı. Batı Avrupa'da açık süt gibi bir kavram yok."Â
button