Açıkta süt yüzde 40’a düştü ama daha da inmeli

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2011 00:00

TETRA-Pak Türkiye ve Kafkaslar Pazarlama Direktörü Gaye Atakan, Milli Eğitim Bakanlığı ile süt endüstrisinden kuruluşların işbirliğiyle 10 yıl önce başlatılan “Sağlık İçin Sağlıklı Süt İçin” kampanyası çerçevesinde Türkiye’de açıkta satılan süt tüketiminin yüzde 70’lerden yüzde 40’lara indiği, ancak bu oranın da düşürülmesi gerektiğini söyledi.

Haberin Devamı

“Sağlık İçin Sağlıklı Süt İçin” kampanyasının 10. yılını tamamlaması  dolayısıyla Gençlik Parkı Kültür Merkezi’nde bir toplantı düzenledi.Tetra-Pak Türkiye ve Kafkaslar Pazarlama Direktörü Gaye Atakan 10 yıl  boyunca devam eden kampanyanın birçok çevre ülke tarafından örnek alındığını  söyledi. Atakan, kampanyanın başladığı 2001 yılında yüzde 70 olan açıkta satılan  süt tüketiminin, yüzde 40’lara indiğini, ancak bu oranın daha da düşürülmesi  gerektiğini bildirdi. Sağlık Bakanlığı Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanı Cengiz  Kesici ise Türkiye’deki süt tüketiminin yetersiz olduğunu belirterek, dünyada  yılda 70, 80 litre kişi başına süt tüketimi olduğunu, ancak bu oranın Türkiye’de  24 litre civarında gerçekleştiğini belirtti.

 

 

 

 


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!