Tetra Pak: Açık süte artık göz yummayın

Güncelleme Tarihi:

Tetra Pak: Açık süte artık göz yummayın
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 15, 2003 00:00

Tetra Pak Türkiye Yönetim Direktörü Thomas Körmendi, ‘‘1930'larda getirilen yasaya uyulsun, sokakta açık süt satışı artık dursun. Sokakta satılan ucuz açık süt, aslında taşıdığı hastalık riskiyle daha pahalıya patlıyor’’ dedi.Tetra Pak Türkiye Yönetim Direktörü Thomas Körmendi, sokakta açıkta satılan ucuz sütlerin önemli saÄŸlık sorunları yaratacağı uyarısında bulunarak, 1930'lu yıllarda getirilen açık süt satışı yasağının uygulanması gerektiÄŸini söyledi. Türkiye'de tüketilen süt miktarının yüzde 70'inin açık sokak sütü olduÄŸunu söyleyen Körmendi, hijyenik koÅŸullarda iÅŸlenmeyen ve dağıtılmayan sütün tüberküloz, tifo, ÅŸap, ÅŸarbon ve sarılık gibi pek çok hastalığa neden olduÄŸunu hatırlattı.Türkiye'de açık süt satışlarının 1930'larda yasaklanmasına raÄŸmen hálá yüksek miktarda tüketildiÄŸini vurgulayan Körmendi, şöyle konuÅŸtu:‘‘Türkiye'de açık süt tüketimi yasak olmasına raÄŸmen hálá çok yaygın. Sokakta bu sütlere ulaÅŸabildiÄŸi sürece insanlar tüketmeye devam edecekler. Açık sütün bulunabilirliÄŸi, açık süt tüketimi konusunda alışkanlık yaratıyor ve bir takım yanlış inanışlar açık sütün tercih edilmesine neden oluyor. Açık sütün taze, vitamin açısından zengin olduÄŸu düşünülüyor. ’’Açık sütün yarattığı tehdit konusunda toplumu bilinçlendirmenin önemine deÄŸinen Körmendi, Anne Çocuk EÄŸitim Vakfı (AÇEV) ve Kanal D televizyonu ile birlikte ‘‘Açık süte karşı ulusal kampanya’’ baÅŸlattıklarını söyledi. Kampanya çerçevesinde eÄŸitim çalışmaları düzenlediklerini, toplumu bilinçlendirmeyi amaçladıklarını ifade eden Körmendi şöyle konuÅŸtu:‘‘Tetra Pak kuruluÅŸundan bu yana 51 yıldır benzer konularla uÄŸraşıyor. Türkiye gibi Hindistan'da da açık süt tüketim oranı çok yüksek. Türkiye'de bu süreci hızlandırmak için insanların doÄŸru bilgilerle donatılması çok önemli. Açık süt satışı yasaksa, yasa devlet tarafından uygulanmalı ve gereÄŸi yapılmalı.’’KİŞİ BAÅžINA 23 LÄ°TRETürkiye'de yıllık kiÅŸi başı süt tüketiminin 23 litre olduÄŸunu vurgulayan Körmendi, ‘‘Finlandiya'da 139 litre, Ä°ngiltere'de 100 litre olan süt tüketimini Türkiye ile karşılaÅŸtırdığımızda ciddi fark olduÄŸunu görüyoruz’’ dedi. Sütün hijyenik koÅŸullarda uzun süre saklanabilir hale dönüştürülüp doÄŸru dağıtım ağının kurulmasından sonra tüketim oranın artacağını söyleyen Körmendi, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Güney Ä°talya'da yeterli süt olmadığı için tüketim oranları düşüktü, kurulan dağıtım ağıyla saklanabilen sütler Güney Ä°talya'ya gönderildi. Tayvan ve Portekiz gibi ülkelerde de okul sütü kampanyalarıyla tüketim artırıldı. Türkiye'de de okul sütü ile tüketim alışkanlığı kazanılacak. Erken yaÅŸlarda elde edilen süt içme alışkanlığı, süt her yerde bulunabilen bir ürün olduÄŸu zaman devam eder.’’ Türk pazarı büyüledi165 ülkede faaliyet gösteren Tetra Pak'ın 1971'den bu yana Türkiye'de olduÄŸunu kaydeden Körmendi, Türk piyasasını ‘‘büyüleyici’’ bulduÄŸunu beliterek, şöyle devam etti: ‘‘Yalnızca faaliyet alanımız olan ambalajlamada deÄŸil, genel olarak Türkiye piyasasının büyüleyici olduÄŸunu düşünüyorum. Türkiye'de çok ciddi bir potansiyel var. Bunu söylediÄŸimde bazı insanlar bana garip ifadelerle bakıyor, ama ben çok kısa vadede olmasa da uzun vadeli bir perspektifle bakıldığında ben her ÅŸeyin çok iyi olacağını düşünüyorum.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!