TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Simone Kaslowski “Sosyal duygusal becerileri güçlü olarak yetiştirilmiş yeni kuşakların, işteki ağırlığı arttıkça hem kurum kültüründe kendilerinden bir parça bulmaları hem de bu kültürü geliştirmeleri kolaylaşacaktır” dedi.
#TÜSİADYıllarca eğitim aldıkları halde çocuklar neden yabancı dil öğrenmekte zorlanıyor? Ebeveynlere bu konuda 10 altın tavsiyede bulunan Marmara Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Hamiloğlu, “Yabancı dil öğrenmek için en iyi zaman ergenlik öncesi” diyor...
#Yabancı DilBulundukları ülkeler sayesinde global bir çalışma ortamı sunabildiklerini belirten Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Tuba Köseoğlu Okçu, “Uluslararası gelişim ve kariyer programlarımız bulunuyor. Örneğin; arkadaşlarımızın göreve başladıktan 2 sene sonra tüm kariyerlerini İspanya’da sürdürebilecekleri; deneyimli yöneticilerimizin 2 sene boyunca İspanya’daki bir projede liderlik yapacakları; şubede çalışan arkadaşlarımıza İspanya’daki şube yaşamını tanımak üzere tasarladığımız 2 haftalık programlarımız var. Ayrıca global eğitimler, global mentorluk programları da uyguluyoruz” dedi.
#Garanti BBVAHareketin ABC’si olarak tanımlanan motor beceriler okul öncesi dönemde kazandırılması gereken temel becerilerdir. Bu beceriler yer değiştirme becerileri, nesne kontrolü gerektiren beceriler ve denge becerileri olarak sınıflandırılır. Koşma, sekme ve galop yer değiştirme becerisi olarak sınıflandırılırken, nesne fırlatma, top sektirme veya topa ayakla vurma nesne kontrolü gerektiren becerilerdir.
#Konuk YazarTürkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde ele alınan, sosyal duygusal becerilerin geliştirilmesi amacına kaynaklık edecek pek çok materyal; öğrenci, öğretmen ve velilerin kullanımına sunuldu. Sosyal duygusal becerilerin gelişimini destekleyen afiş, broşür ve sunum içeriklerinin yanı sıra okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine yönelik oyun içerikleri ve hikâye kitapları da hazırlandı.
#Türkiye Yüzyılı Maarif ModeliSosyal ve duygusal beceriler özel yaşam, eğitim ve iş yaşamında önemli rol oynar. Ancak eğitim sistemimizin farklı aşamalarında gerçekleştirilen merkezi sınavlar ve bu sınavların tercih edilen okullara yerleşmeyi sağlaması akademik başarıyı ön plana çıkardı. Ancak insan gelişimi sosyal, duygusal, akademik, fiziksel gibi pek çok farklı alan ile bir bütünlük içerisinde ele alınmalı. Çağdaş kuramlar ve eğitim sistemleri bireyin bütünsel gelişimini vurguluyor...
#Konuk YazarTürk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği'nin (TÜSİAD) düzenlediği 'Geleceğimiz için Eğitimi Birlikte Konuşmak' başlıklı etkinliğin protokol konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin, program sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Öte yandan Bakan Tekin, konuşmasında "Tekin, “Türkiye’nin her bölgesinde mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını kolaylaştırmak için ‘bölge’, ‘ihtisas’, ‘sektör içi’ ve ‘sektöre entegre’ olmak üzere 4 yeni okul modelini hayata geçireceğiz. Bunlar dışında da sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman ihtiyacını giderecek her türlü öneriye de açık olduğumuzu açıkça ifade etmek isterim” dedi.
#Yusuf TekinMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) anasınıfı, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıflarda ilk kez uygulanacak yeni müfredatı kapsamında “beceri örgüsü” temelli ders kitapları, yeni eğitim-öğretim döneminde okutulmaya başlanacak. Kitaplarda, karekodlar içerisinde etkinlikler, animasyonlar, simülasyonlar, dijital tarih, artırılmış gerçeklik ve yapay zekayla desteklenmiş uygulamalara yer verilerek, öğrencilerin yardımcı kaynağa ihtiyaç duymadan öğrenmeleri hedeflendi.
#MEBMilli Eğitim Bakanlığınca (MEB), yeni eğitim-öğretim döneminde her kademenin ilk sınıfında uygulanacak "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamındaki yeni müfredat doğrultusunda hazırlanan "beceri örgüsü temelli" yeni ders kitaplarının yazım süreci tamamlandı. Yeni kitaplar, 9 Eylül'den itibaren sınıflarda olacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMillî Eğitim Bakanlığı (MEB) ve TOBB Türkiye Eğitim Meclisi tarafından düzenlenen Özel Okullar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bilgilendirme Toplantısı, Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci’nin katılımıyla yapıldı.TOBB ETÜ’de düzenlenen Özel Okullar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bilgilendirme Toplantısı’nda konuşan Bakan Yardımcısı Yelkenci, yeni müfredatın 2014 yılında başlayan bir süreç olduğunun altını çizerek on yılda ciddi bir ihtiyaç analizi yapıldığını belirtti. “Bu süreçte Bakanlığımızın her bir biriminde bulunan izleme ve değerlendirme daireleri, eğitimin her alanında birçok veri üretti” ifadelerini kullanan Yelkenci, “Bize uzun vadeli, en az elli yüz yıllık projeksiyonda gerekenler nelerdir? Atmamız gereken adımlar nelerdir? En başta bu soruyu sormamız gerekiyor” dedi.
#MebÜniversite tercihi, bir dizi faktörü dikkate almayı gerektirir. Aynı zamanda öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlemelerinde kritik bir rol oynar. Doğru karar için özenli ve objektif bir yaklaşım zorunludur. Sağlıklı insan çalışarak ve üreterek kendini gerçekleştirir, haz ve doyum sağlar. Freud da sevme ve çalışmayı psikolojik sağlığın önemli göstergeleri olarak görür.
#Konuk YazarÇocuğun formal öğrenim hayatında önemli bir dönüm noktası olan ve bu yolculuğuna zemin hazırlayan ilkokul basamağına geçiş, hem çocuklar hem de ebeveynler için heyecan verici ama bir o kadar da tedirgin edici bir deneyim olabilir. Çünkü bir ilkokul öğrencisinin yaşamı, okul öncesi öğrencisinin yaşamından neredeyse tamamen farklıdır. Dolayısıyla ebeveynler, çocuğun bu değişikliklerle başa çıkmasında yardım etme sorumluluğuna hazırlıklı olmalı.
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakanlığı tarafından ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adıyla hazırlanan yeni müfredat taslağı getirdiği pek çok değişiklikle beraber tartışmalara da neden oldu. Yeni müfredatın koordinatörlük görevini üstlenen Prof. Dr. İlker Cırık ve eğitim uzmanları taslağı Hürriyet’e değerlendirdi.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı’nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait “Türkiye Yüzyılı Maarif Model” kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak. Bakanlığın açıkladığı modelden bazı çarpıcı detaylar şöyle:
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ başlığıyla hazırlanan yeni müfredat taslağı, kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için MEB’in internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek.
#MüfredatÇocuğunu iyi yetiştirmek için aşırı kontrolcü davranan anne babalar, ölçüyü kaçırdığında ‘işgalci ebeveyn’e dönüşüyor. Psikoterapist Sökmez’e göre baskıcı ve manipülatif davranan ‘işgalci ebeveyn’lerin kurallarına sorgusuz sualsiz uyan çocuklar ise gelecekte terapi odalarının en sık görünen misafirleri oluyor...
#İşgalciebeveynÇocuğunu iyi yetiştirmek için aşırı kontrolcü davranan anne babalar, ölçüyü kaçırdığında ‘işgalci ebeveyn’e dönüşüyor. Psikoterapist Sökmez’e göre baskıcı ve manipülatif davranan ‘işgalci ebeveyn’lerin kurallarına sorgusuz sualsiz uyan çocuklar ise gelecekte terapi odalarının en sık görünen misafirleri oluyor...
#İşgalciÇocuğunu iyi yetiştirmek için aşırı kontrolcü davranan anne babalar, ölçüyü kaçırdığında ‘işgalci ebeveyn’e dönüşüyor. Psikoterapist Sökmez’e göre baskıcı ve manipülatif davranan ‘işgalci ebeveyn’lerin kurallarına sorgusuz sualsiz uyan çocuklar ise gelecekte terapi odalarının en sık görünen misafirleri oluyor...
#İlgili EbeveynÇocuklarımız en değerli varlıklarımız. Onların sağlığı, mutluluğu, güvenliği, refahı, başarıları tüm anne babaların ilk önceliği. Küresel salgın süreci ve sonrası birçok konuda dengeler, alışkanlıklar, kurallar değişiklik gösterdiyse de bu öncelik değişmezlerimiz arasında yer alıyor. Çocuklarımız ile ilgili hayatlarımız boyunca birçok karar almak ve seçimler yapmak zorundayız. Bunlar içinde en önemli ve en zorlarından biri kuşkusuz çocuğun gideceği okulu belirlemek.
#Konuk YazarGelişen teknoloji ve bilimsel araştırmalar, gelişim ve eğitim sürecimizi şekillendiren faktörleri her geçen gün daha da detaylı olarak gün ışığına çıkarıyor. Çağımızın en büyük keşiflerinden biri de bebeklerin henüz anne karnına düştükleri andan itibaren müthiş bir öğrenme potansiyeline sahip oldukları gerçeği.
#Çocukların Müzikle Gelişim SerüveniMilli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci “Yeni müfredat beceri örgüsü temelli olacak. Ne bilimden vazgeçeriz ne milli manevi değerlerimizden. Bu ikisi beraber işleyecek. Yeni müfredatta da bunu göreceğiz” dedi. Bakan Yardımcısı Yelkenci yaz tatillerinin kısalması, okulların açık olduğu gün sayısının artırılması ile ilgili çıkan haberlere de “O konuyla ilgili verilmiş bir karar yok, mevcut durum devam ediyor. Konuşulanlar spekülasyon” ifadelerini kullandı.
#Milli Eğitim Bakanlığı Bakan Yardımcısı15 günlük tatil arasından sonra 5 Şubat Pazartesi günü okullarda ikinci dönem başladı. Birinci yarıyılın son haftası da karne haftası olarak adlandırıldığı için, sınavlar çoktan bitmiş ve öğrenciler genelde akademik ortamdan kopmuş oluyorlar. Neredeyse bir aya yakın bir zamanı kapsayan tatil havası, neredeyse topyekün okul olarak, idareci, öğretmen ve öğrenciler akademik ortama ara veriyorlar ve yeniden, tabiri caizse kaldığı yerden veya silbaştan bir daha başlayacak. Farklı eğitim kademeleri açısından bakıldığında, okul öncesi, ilköğretim 1 ve 2’nci kademe, orta öğretim ve yüksek öğretimde farklılıkların olması kaçınılmaz. Ayrıca özellikle orta öğretimde okulun eğitim niteliğine bağlı olarak ( Mesleki, Anadolu, İmam Hatip, Sanat, Spor, Turizm vs.) ta öğrencilerin ve oğlun tepkileri farklılaşacak.
#Konuk YazarHayatın her yerinde kendimizi nasıl ifade ettiğimiz ve karşı tarafın bizi nasıl anladığı büyük önem taşıyor. Kendini ifade etme ve karşıya anlatma çabası kişiden kişiye değişse de öncelik her zaman nezaket, ölçülülük ve kibarlığındır. Eğer toplumun her aşamasında bu anlayış geçerliyse medeniyetten söz edilebilir.
#Önce Fair Play!