Öğretmen Hakan Bengül, öğrencileri için tüm edebiyat dersini kendi tasarladığı bir ‘kutu oyunu’na sığdırdı. Sayfalarca ezber yapmak yerine eğlenerek öğrenmeyi sağlayan ve Bengün tarafından ‘Mahlas’ adı verilen oyun, öğrencilerin edebiyata olan ilgisini ve başarısını artırdı. Öyle ki; 2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’de ilk bine 4 öğrenci sokmayı başaran okulun öğrencisi Elif Rana Atiş, Türkiye 178’incisi olarak Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü kazandı.
#Kutu OyunuTürkiye’nin 10 farklı ilindeki 85 mesleki ve teknik Anadolu lisesinde eğitim gören 7 bin 782 kız öğrenci, kodlama, yazılım ve tasarım eğitimleri aldı. Öğrenciler, bu eğitimlerle geleceğin yazılımcısı, mühendisi ve bilim insanı olmak için önemli bir adım attı.
#Mesleki Ve Teknik Eğitim Genel MüdürlüğüAltmışlı ve yetmişli yıllar enformasyon toplumu teorilerinin ışığında dijital devrimin ayak seslerinin duyulmaya başlandığı yıllardı. Doksanlı yılların sonlarından itibaren ise diğer tüm alanlarda olduğu gibi medya alanının da dijital ortamlara yöneldiğini gördük. Hatta medya ürünleri, dijital dönüşümün ateşleyicisi konumundaydı.
#Konuk YazarDijital dünya 2010 ve sonrasında doğan Alfa kuşağının gerçeği. O dünyada sosyal etki yaratmak için yaklaşık 20 yıl önce kurulan Games for Change, bu yıl ilk kez BM’nin gündemine girdi. Oyun dünyasında farkındalık yaratma işi büyüyünce Beko da ‘oyuncu’ oldu. Alfa kuşağını iklim kriziyle ilgili harekete geçirmek için DOMINO: The Little One platformunu kurdu. Amaç, ‘Oynarken iyi etki yaratmak.”
#Alfa KuşağıAvustralya İstanbul Konsolosluğu ve HUB EDU Avustralya Eğitim ve Kariyer Danışmanlığı, Türkiye’nin önde gelen liseleriyle Avustralya’nın önde gelen üniversitelerini buluşturdu. Etkinlikte ülkenin Ar-Ge konusunda yeni merkez haline geldiğine dikkat çekildi.
#İstanbul KonsolosluğuAmerika’da 43 bin öğrenci, 800 öğretmen ve 500’ün üzerine okulda uygulanan ‘Games for Change’ Eğitim Programı İstanbul’da tanıtıldı. 20 yıl önce bir grup oyun tasarımcısı ile eğitimci tarafından oluşturulan ve uzun zamandır sınıflarda kullanılan programın öğretici yanının eğlenceden daha ağır bastığı belirtiliyor.
#AmerikaAmerika’da 43 bin öğrenci, 800 öğretmen ve 500’ün üzerine okulda uygulanan ‘Games for Change’ Eğitim Programı İstanbul’da tanıtıldı. 20 yıl önce bir grup oyun tasarımcısı ile eğitimci tarafından oluşturulan ve uzun zamandır sınıflarda kullanılan programın öğretici yanının eğlenceden daha ağır bastığı belirtiliyor.
#AmerikaSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu katıldığı programda, ‘Biz hiçbir zaman Türkiye’nin otomobil projesine karşı çıkmadık ki’ diyor. Senin ve milletvekillerinin Togg ile ilgili neler söylediğini biz hatırlıyoruz" dedi.
#Mustafa VarankABD’nin Las Vegas şehrinde düzenlenen CES Fuarı’na katılan 53 adet Türk teknoloji girişimcisi, robotik teknolojilerden, disleksi, otizm veya alzheimer olan kişilerin bilişsel performanslarını artıran telefon yazılımına kadar teknoloji odaklı ürünlerini tüm dünyaya tanıtıyor.
#Las VegasMillî Eğitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından “Kızlar Kodlar Projesi” hayata geçirildi. Proje kapsamında mesleki ve teknik eğitim Anadolu liselerinde okuyan kız öğrencilere geleceğin mühendisleri ve bilim insanları olmaları için eğitim desteği verilecek.
#MEBAra tatil başladı. Bu demek oluyor ki; çocuklar bilgisayar başında daha fazla zaman geçirmek isteyecek, elleri telefona ve tablete daha çok gidecek. Anne ve babaların bu konudaki kaygılarını gidermek için dijital bağımlılıkla ilgili ebeveynlere ve eğitimcilere yol gösteren Doç. Dr. Yavuz Samur’la konuştuk: “13 yaşına dek süre ve içerik sınırlandırması uygulanmalı.”
#Teknoloji Bağımlısı ÇocuklarKeçiören Belediyesi Prof. Dr. Tunçalp Özgen Teknoloji Merkezi’nin(TEKNOMER) açılışını yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, merkezdeki deneyim stüdyolarına dikkat çekerek, “Youtuber’lık diye bir meslek var. Burası da bu işlerle uğraşan ya da ilgi duyan gençlerin içerik üretmekte kullanacağı alanlardan bir tanesi olacak” dedi.
#Murat YILMAZİnternet oyunlarından biri olan gameforge pek çok yaşta kişinin ilgisini çekmektedir. Teknolojinin son ürünlerinden biri olan Gameforge oyunu yıllardır hizmet veren oyun sisteminden biri olarak kullanılmaktadır. Kullanıcı sayısı devamlı artan bu uygulama sayesinde kişiler keyifli vakit geçirme imkanı elde etmektedir. Hazırlanan internet içerikleri arasında bu oyun ilk sırada yer almaktadır. Gameforge şifre yenileme ve sıfırlama hakkında tüm merak edilenleri sizler için derledik.
Bursalı genç çizer Irmak Çavun, 2019’da kazandığı Writers and Illustrators of the Future ödülünü Hollywood’da düzenlenen görkemli bir törenle 25 Ekim’de alabildi. Araya pandemi girince ödül töreni gecikti ancak 19 yaşındaki Irmak o sırada sanat okullarının şampiyonlar ligindeki USC’ye girdi bile. Hedefleriyse daha büyük.
#Irmak ÇavunBursalı Çizer Irmak Çavun (20), dünyanın en prestijli ve köklü yarışması olarak kabul edilen ‘Geleceğin Yazarları ve Çizerleri’ yarışmasından iki yıl önce kazandığı ödülüne geçtiğimiz hafta Hollywood’da düzenlenen törenle kavuştu. Lise son sınıfta başvurduğu yarışmada binlerce bilim kurgu çizeri arasından kazanan ilk Türk olan Çavun, şu anda Kaliforniya’da üniversitede, dünyanın bir numaralı oyun tasarımı programında okuyor. Ödül töreni konuşmasında yer alan 'hayalleri ve sanatı önemsemeyen ülkem' sözlerinden kırgınlık mı algılamalıyız?" sorumuza ise "Kesinlikle! Kırgın ve sinirliyim evet!” diyor...
#BursaSöz konusu çalışmalarda dijital oyunların hedef kitlesi sadece çocuklar veya gençlerle sınırlı değil. Dijital oyunlarla dil öğrenimi çalışmalarında çocukların yanı sıra gençler ve askeri personel dâhil çeşitli meslek gruplarından yetişkinlerle de çalışılmış ve oldukça başarılı sonuçlar elde edildi.
#PROF. DR. YUNUS ALYAZ KİMDİR?Her çağın paradigması eğitim dâhil yaşamın her alanını etkiler ve şekillendirir. Yabancı dil öğrenimini kolaylaştırmak, daha etkili, verimli ve eğlenceli kılabilmek amacıyla her dönem teknolojik gelişmelerden yararlanıldı. Dijital teknoloji alanındaki gelişmeler sonucunda 90’lı yıllara damgasını vuran gelişme bilgisayar destekli dil öğrenimi oldu (Computer Assisted Language Learning = CALL).
#Prof. Dr. Yunus Alyaz KimdirOyun ve Uygulama Akademisi Google Türkiye, Türkiye Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişim Merkezi arasında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığının destekleriyle başvuru ekranını erişime açtı. Yaklaşık 400 saatlik bir eğitim programının olduğu Oyun ve Uygulama Akademisi, 1 Kasım 2021 tarihine kadar başvuruları kabul edecek. 18-29 yaş arası vatandaşların müracaat edebileceği programda, katılımcıların formu doldurmaları yeterli olacak. İşte, Oyun ve Uygulama Akademisi başvuru süreci hakkında bilgiler
#Oyun Ve Uygulama AkademisiMerakla beklenen YKS sonuçları nihayet açıklandı. 2 yıllık (Önlisans) bölümlerin 2021 Üniversite Taban Puanları, üniversite sınavına giren öğrenciler tarafından yoğun bir şekilde araştırılıyor. İstedikleri üniversite için tercih yapacak olan üniversite adayların, bölümlerin sıralamaları ve taban puanlarını öğrenmesi gerekiyor. İşte, 2 yıllık, 4 yıllık önlisans üniversite bölümleri taban puanları ve başarı sıralamaları 2021
#Sayısal Bölümler