Yetenek, akademi ve ilgi yeterli ancak ‘oyun’da ucuza geliyorlar

Güncelleme Tarihi:

Yetenek, akademi ve ilgi yeterli ancak ‘oyun’da ucuza geliyorlar
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2023 07:00

Dünya genelinde büyüyen oyun pazarı, oluşturduğu ekonomik hareketle her geçen gün dikkatleri üzerine biraz daha çekiyor.

Haberin Devamı

Global olarak oyun pazarındaki ekonomik büyüklüğün 175 milyar doları aştığını anlatan Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi Meriç Eryürek, “Bu bazı ölçümlerde 180 milyar doları geçiyor. Türkiye’ye baktığımızda ise pazar büyüklüğünün henüz 1.4 milyar dolar seviyelerine yaklaştığını tahmin ediyoruz” dedi.

İSTANBUL ÜST SIRALARDA

Türkiye’de oyun pazarının son yıllarda güzel bir ivme yakaladığına değinen Eryürek, “Los Angeles, San Francisco, Seattle, New York, Londra, Tokyo, Pekin ve Seoul. Bu şehirlerin her biri her yıl milyarlarca dolar yatırım alıyor. Bunların ardından ise İstanbul geliyor. Çok büyük ve dinamik bir şehrimiz. Bu dinamizmi oyun sektöründe de görüyoruz. Üniversiteler oyun sektörüne teknik personel yetiştiriyor. İstanbul’a artan ilginin bir diğer önemli sebebi de ne yazık ki ucuz işgücü. Türkiye’de bir oyun profesyonelinin aylık geliri, Amerika ve Kore’deki benzerinin dörtte birinden, Avrupa’daki benzerinin üçte birinden düşük. Ve düşmeye de devam ediyor. Bu insan kaynağı açısından problem yaratsa da, global firmaların Türkiye’ye yatırım yapması için ciddi bir çekim gücü oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Yetenek, akademi ve ilgi yeterli ancak ‘oyun’da ucuza geliyorlar

Meriç Eryürek

KAMU, ÖNEMİNİ ANLAMIYOR

Peak, Rollic ve Dream gibi şirketlerin yakın zamanda 424.7 milyon dolarlık yatırım aldığını hatırlatan Eryürek, sözlerine şöyle devam etti: “Gelişimi özel sektör ve üniversiteler sağlıyor, yönlendiriyor. Kamu oyun pazarını henüz anlamadı. Gençlere, özellikle genç girişimcilere ‘büyük destekler var’ diyoruz, ama gerçek hayatta karşılığı çok anlamlı olmayan bir vaat bu. Genel gözlemim, kamunun oyun kültürünü ve sektörünü anlamadığı, karar alıcıların proje değerlendirme yeterliliğine sahip olmadığı ve devlet desteği alan projelerin genelde bu eksik bilgiyle seçildiği yönünde. Dolayısıyla yaklaşık 600 oyun geliştirici ekip arasından, başarılı projeleri çıkaran çok az ekip var ve onlar da genelde öz kaynaklarla ilerlemiş durumdalar. Türkiye’nin en büyük eksiği, oyun ve e-spor sektöründe de kendini gösteriyor: Bilgili ve deneyimli karar vericilerin olmaması.”

Haberin Devamı

BİNLERCE KİŞİ AKIN EDİYOR

Meriç Eryürek, “Son yıllarda dünyanın en büyük oyun ve e-spor etkinliklerinde ilk beşi zorluyoruz” ifadelerini kullandı. 2020’den itibaren gerçekleşen dünyanın en büyük oyun ve e-spor etkinlikleri ise şöyle:

- ChinaJoy (Çin, Şangay) 440 bin ziyaretçi.

- Igromir (Rusya, Moskova) 400 bin ziyaretçi.

- Gamescom (Almanya, Köln) yaklaşık 350 bin ziyaretçi.

- Paris Games Week (Fransa, Paris) yaklaşık 300 bin ziyaretçi.

- Taipei Game Show (Tayvan, Taipei) 300 bin ziyaretçi.

KADIN ZİYARETÇİDE DÜNYA LİDERİ

Dünyanın en büyük sekiz uluslararası oyun ve e-spor fuarından birisi olan Gaming İstanbul (GIST), 16-18 Haziran 2023 tarihleri arasında Prof. Dr. Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi’nde düzenlenecek. Tüm dünyada en çok kadın ziyaretçi ağırlayan oyun ve e-spor etkinliği olan Gaming İstanbul, bu yıl da rekor tazeleyerek kadın ziyaretçi oranını yüzde 30’lara çıkaracak. Gaming İstanbul 2019’da 92 bin ziyaretçi ile en büyük 8’inci oyun etkinliği olmuştu. Fuarda Türkiye’den çok sayıda oyun geliştiricinin yeni oyunları da görücüye çıkacak.

BAKMADAN GEÇME!